Recenze (53)
Noc oživlých mrtvol (1968)
Oproti novějším oživlým mrtvolám mě tenhle nejstarší kousek přišel asi nejcivilnější a možná proto se mi taky tolik líbil. A některé scény jako matkovražda zednářskou špachtlí jsou nezapomenutelné :)
Fantastický pan Lišák (2009)
Naprosto úžasně nevšední :)
Herečka tisíciletí (2001)
Na animovaný film naprosto neuvěřitelné záběry a strhující tempo. A při tom vůbec nevadí že se vše točí kolem jednoduchého příběhu ztracené lásky z mládí...
Hello, Dolly! (1969)
Film, který mi znechutil Luise Armstronga. Nebýt choreografie s výpravou, zbyl by z tohoto muzikálu jednoduchý příběh, ze kterého čouhají do všech stran "bělošské manýry" a jako dutá manekýna pod povrchem nic nenabízí. O to víc mě překvapuje období vzniku.
Toxický mstitel (1984)
Zlatý osmdesátý léta, ještě že jsem je nezažil :) (Ale jinak mi tenhle film děsně připoměl dobovým stylem Trhala fialky dynamitem a podobný český filmy, akorát ty se oproti tomuhle brali vážně (a nechtěně jsou v nich dokonce podobný gagy :) ) ).
Šinseiki Evangelion (1995) (seriál)
Naprosto úžasný zážitek, který se vymiká všem seriálů, které jsem doteď viděl. Snad na něm nění slabší chvilky a že se tam střídá komické ladění s Lynch-made psychadelikou ani trochu nevadí.
T.M.A. (2009)
Občas povedeně atmosférickou kameru a zajímavé prostředí strhuje hloupoučký scénář, který vykrádá všechny možná i nemožná horová klišé a přidává k nim nepříjemnou pachuť české kinematografie let devadesátých. Ani herecké výkony na tom nejsou o moc lépe. Další obludností tohoto snímku je hudba. I kdyby se režisér sebevíce snažil budit napětí, hudební podbarvení to vše vždy dopředu prozradilo a bylo tak vidět že např. teď má přijít lekačka, nebo práskli do piána, to bude asi nějaká hluboká psychologie atd. Záběry z nacistické minulosti mi přišly spíše vtipné (působilo to na mě jako groteska snímaná rozklepanou zašuměnou kamerou). Pro mě zatím nejhorší film letošního karlovarského festivalu. Asi to opravdu není film pro mě.
Ryan (2004)
Pro mě geniální nápad ztvárnění postav, kdy je tělesné schránky těla promítnut stav mysli jeho majitele. Tuším že film vznikl tak, že jeho tvůrce udělal rozhovor se samotným animátorem. A potom se snažil své pocity a postřehy ztvárnit animací, proto je i odpustitelná slabší obsahová stránka kterou vlastně nešlo příliš ovlivnit. Ale některé nápady braly dech. Výborná byla například termoska s alkoholem vztahující k Larkinovy skládající ruce s pokřikem "I love you!" :)
Lekce 21 (2008)
V některých okamžicích úžasně vtipný (například rozhovory alá moderní dokumenty s napudrovanými operními zpěváky mi přišly geniální) ale občas trochu ze svého tempa ztrácel a stával se lehce nudným. Ale vše zachraňovalo pro mě neuviřetelně originálně symbolické vyprávění "příběhu". Jenom ta linie ve skutečném světě oproti ostatním ztrácela...
Ward 13 (2003)
Výborný kraťas se skvělými akčníma scénami až modelína létá všude. S trochou nadsázky by se to dalo nazvat animovaným Hostelem ;)