Poslední recenze (626)
Král Šumavy: Fantom temného kraje (2022) (seriál)
Velké rozpaky. A to díky "závěrečnému" dílu. Ten konec nekonec je odfláklý takovým způsobem, že to shodí celkový (do té doby velice pozitivní a kladný) dojem z minisérie. Filmařsky je to v prvním i druhém dílu takřka dokonalé po všech stránkách. I díky obsazení. Ale chaotický, uspěchaný a zkratkovitý závěr pošle všechno nadšení do kopru a zůstává otázka: "To jako vážně?"... I kdybych to bral jako otevřená zadní vrátka pro další "sérii", tak to moje megarozčarování nenapraví. Bohužel. Je to škoda a znehodnocuje to skvělé dva předchozí díly. Možná to je považováno za umění, ale na mě to působí, jakoby najednou tvůrci nevěděli kudy kam a chtěli to mít rychle z krku...
Případ Roubal (2021) (seriál)
Nečekal bych, že český film (minisérii), navíc s takovým obsazením, pošlu do kytek, ale.... Očekávání bylo velké, ale opět a "tradičně" nenaplněné.... Celé to působilo tak nějak divně, jediné, co bylo fajn, bylo obsazení a pak už nic. Hudba, kamera, dialogy, všechno na nic. Případ Roubal "nedrží" po hromadě, je to jen slepenec nepříliš nápaditých scén, kdy je to jak na houpačce. Sotva se film posune nahoru, tak další scénou padá do hluboké propasti. Potenciál, vycházející z obecné znalosti případu, nebyl absolutně naplněn a je tomu škoda, protože se z toho dalo určitě vytěžit mnohonásobně více. Ten, kdo o skutečném případu nikdy neslyšel, tak z této série moc moudrý nebude a ten, kdo případ zná (byť jen z médií a zpravodajství), tak tomu to neřekne nic nového a ničím ho to neobohatí. Škoda. Hodně slabá jednohubka, kterou už nikdy nebudu mít potřebu ochutnat. Objektivně tak na 1,5 až 2 hvězdy...
Havel (2020)
Nemohu se zbavit rozporuplných pocitů. Obsazení (až na Aňu Geislerovou, které jsem prostě paní Olgu nevěřil), kamera, hudební doprovod a celkový dojem z filmařiny OK. Ale dějově? Člověk se v podstatě nedoví nic nového a sleduje pár střípků ze života Václava Havla, vytržených ze souvislostí a slepených uměle k sobě. Tím film ztrácí na jakékoliv zajímavosti. Je to slepenec bez kontextu, který postrádá smysl a nějaký děj. Škoda...