Recenze (2 759)
V newyorském přístavu (1937)
Socialistický drama ještě z doby hospodářský krize. Obecně nemusím dětský gangy a zápletky kolem mladých delikventů, ale přesto jsem si našel svoje. Záporácký mladý Bogart potěší / úvodní záběr přes Rockefeller Center na chudinský slumy a plácek u East River (parádní studiový set), kde se pak odehraje celý děj, je extra působivý.
Pozdě na slzy (1949)
Násilnický poster kde chlápek fackuje chudáka bloncku by dnes zřejmě neprošel, ovšem hlavní postava si to vyloženě zasluhuje. Zrádná zlatokopka (nehezká, nesympatická + je p*ča) mě celou dobu iritovala, zbytek obsazení nevýrazný a prkenný, dále vesměs nudný pokojový lokace, přepálená stopáž vzhledem k dění, nějak tu nevidím vyložená pozitiva.
Dáma ze Šanghaje (1947)
Orsonovsky poetický a ambiciózní, zvýšeně zmatečný a nekonzistentní, abnormální art-noir, kde baví skvěle groteskní dvojice šmejdů Grisby & Bannister. Rozhodně film k další budoucí projekci, to adekvátně zpracovat a uležet.
Žena na útěku (1950)
Na to, že tady ten noir skoro skončil jako ztracený, je to překvapivá kvalitka. Vyložená radost po stránce San Francisco lokací (jako The Lineup), prostředí města u mě vždycky dělá moc. Baví pátrací děj a také postavy - cynická hlavní hrdinka, co se postupně znovu-zamilovává do hledaného manžela, nebo vtíravý a vyčůraný novinář. Závěrečný trik s kdo-je-vrah a lunapark je top, v součtu velmi příjemný dojem a doporučení.
The Thief (1952)
Noir beze slov, se špionážní cold-war tématikou a úzkostlivou atmosférou vnitřního napětí, výčitek svědomí a strachu, že mě někdo sleduje a co když se provalí, že leakuju tajná atomová tajemství... Ano, teatrální předávky jsou úsměvný a preferoval bych to s dialogy a dozvědět se víc, ale Milland je dobrý, drama zabírá, finální třetina pak potěší po stránce newyorských lokací, Empire State je luxusní. [spoiler] Nápad na lepší konec: s velikou úlevou dorazí do Káhiry, kde hned chytne kulku někde v přístavní uličce :)
Adaptace (2002)
Čekal jsem něco intelektuálsky otravný a vyčpělý, avšak dostal další milý vtipný meta-mindfuck zhruba na úrovni Johna Malkoviche. Herecky je to taky osobitý, zvlášť vypíchnout se musí Chris Cooper, jehož excentrický lovec orchidejí je jasně životní rolí.
Smrtelné zlo: Probuzení (2023)
Není to špatný a je to sympaticky akční, ale v podstatě zbytečnost. Všechno už 1000x viděný a bez nápadů, napětí je lacině budovaný a hrocený, postavy slabý a nesympatický. Co takhle vzít značku Evil Dead, sehnat schopný tým lidí a slušný rozpočet, narvat ty zasraný démony a Necronomicon do temně středověkýho prostředí čarodějnic a svatý inkvizice (odkud to beztak čerpá). Moderní městská bytovka, ústřední vztah dvou sester, holky co vypadají jako boys (a opačně), sorry tady to zlo a krvavý masakry prostě nepůsobí nijak tvrdě a přesvědčivě. Další konzumní hororový popkorn.
On se bojí (2023)
Nesvéprávný Beau nedosahuje úrovně předchozích dvou Asterů, kéž by si film udržel kvalitu z úvodního dějství ve městě. Než pak přejde v utržený art. Ale stejně respekt za to, jak si AA jde svou vlastní cestou, jak je to ambiciózní a vlastně "nedivácký" (vidět v multikině trošku bizár). Ač mi nesedlo stejně skvěle jako Hereditary / Midsommar, tak po celou dobu nenudí, Phoenix je jako totální chudák jedinečný a je to opět snímek, co člověka nutí k přemýšlení i po skončení - což cením. Animovaná sekvence mj. odkaz na Vynález zkázy Karla Zemana.
Yellowstone: One-Fifty (2022) (seriál)
Obrázky Johna Duttona / Costnera jak jako že táboří, sedí na chatě a nebo rybaří jsou devizou, pěkný záběry přírody beru za samozřejmost, ale jinak je ten čtyřdílný dokument fakt podivně a špatně poskládaný, určité pasáže a komentáře se průběžně vrací a opakují, nedává to příliš smysl chronologicky, prostě binec. Radši díly dva a mít to neodbytý, kvalitně sestřihaný... Ale jsem zmlsaný, jestli máš dost času a zajímá tě historie národních parků v US (nejen Yellowstone), rač si sehnat tohle.
Joe (2013)
Neveselý chudinský prostředí, sympaticky blue-collar Nick Cage, něco z Harmony Korina a něco z Terrence Malicka, slabší tempo a žádný extra nabitý děj, ale ten film má co říct, vyvolá emoce a sympatie, všeho všudy mi to sedlo. Hned má člověk o chlup lepší pocit ze sebe, kde žije, jaký měl rodinný zázemí a tak :)