Recenze (195)
Valkýra (2008)
Váhám mezi 4 a 5 hvězdami. Film je výborně zpracovaný, divák se ani na moment nunudí a je (podobně jako u Letu 93) napnutý jak struna přesto, že ví, jak to nakonec dopadne. Protože se však Valkýře semtam nevyhnul nějaký ten mnou nepříliš vítaný "ryzí amerikanismus" (např. dialog Stauffenberga s Rommelem hned na začátku) a především hlavní role je přecijen hlavní role (ve které mě Tom Cruise dvakrát nenadchl), bude to za 4 ****.
Děti online (2017) (TV film)
Zhlédnuto v rámci festivalu Jeden svět s žáky nižšího gymnázia. První příběh - fakticky nicneříkající medailonek mladého excentrického blogera s neomezenými finančními možnostmi - byl v kině spíš terčem úsměšků (nesoudím dle sebe, ale dle reakcí jeho vrstevníků. Aneb "kdo chce kam..."). Druhý se pokusil některým mladistvým z dnešní generace nastavit jakési pomyslné zrcadlo. V některých případech snad i úspěšně, ale osobně se domnívám, že zobrazovaný fenomén závislosti na PC hrách už v dnešní době nedosahuje takové síly a aktuálnosti jako kolem přelomu milénia, kor s nástupem chytrých telefonů. Opravdu přínosným (zejména pro dívky "pod zákonem") tak shledávám jen snímek třetí, který i podle diskuse s mladými žáky splnil úlohu určitého praktického mementa před podobnými nebezpečenstvími a lidským póvlem, který se i na internetu bohužel stále vyskytuje. Celkově hodnotím průměrnými 3 ***.
Černá labuť (2010)
Úžasná Natalie Portman. Silné, brutální, vygradované. Jenže se nemůžu zbavit dojmu, že AŽ MOC. Proto "jen" 4 ****.
Záře (1996)
Rozhodně nadprůměrná, sugestivní biografie, vypovídající příběh génia, spadajícího do náruče bláznovství pod živnou půdou otcova despotismu. Film "udělal" Geoffrey Rush - jeden z nejlepších hereckých výkonů, co jsem kdy shlédl. Snímek, který, nejspíš jednou pro vždy, vynesl Rushe na absolutní piedestal mých top. A hudba. Mozart, Liszt a pochopitelně především Rachmaninoff v tomto filmu zasáhli i mě... 4 ****.
Nenápadný půvab buržoazie (1972)
Koncert absurdity, bizarnosti a recese. Satirický výsměch buržoaznímu světu. Nesporně geniální, ale s jedním, pro mě zásadním, háčkem. Bohužel jsem se až na výjimky jednoduše nebavil. Proto nemůžu výše než na 3***.
Hitlerova kariéra (1977)
Čekal jsem trošku víc, ale můj dojem je ovlivněn tím, že mi film za dvě a půl hodiny délky nenabídl snad vůbec nic, co bych už nevěděl. Přesto - jeho vypovídající hodnota, stavba pouze na autentických záběrech a dokumentech, spousta původních projevů a opravdová "skutečnost" příběhu, jej ve světle mnohých dalších rekonstruovaných dokumentů řadí mezi ty nejlepší. 4 ****.
Adolf Eichmann (2007)
Věřil jsem, že to bude lepší, protože potenciál tohoto příběhu byl nepochybně podstatně výš a výsledek mě trošku zklamal. Málo o samotném Eichmannovi, zato zbytečně hodně teatrálností okolo příběhu vyšetřovatele Lesse. K Vzestupu zla, Norimberku či třeba Konferenci ve Wannsee se "Eichmann" kvalitativně nepřiblížil, ale za Eichmannovu autentičnost, a s tím související Kretschmannův výkon, si zaslouží 3 ***.
Dokonalý svět (1993)
Syrová svobodomyslnost. A Clint Eastwood mi zase a opět dokazuje, že jeho jméno je právem v mé TOP3 jak režisérů, tak herců. 4 ****.
Paříž (2008)
Jedinečně lyrická a procítěná směs životních příběhů, které mimo otázku života spojuje genius loci Paříže. A z této směsi mi většina ingrediencí opravdu chutnala. Hezké 4 ****.
Prázdniny (2006)
Červený rámeček (70 % +) je mimo mísu. Jinak milá, i když poněkud přeslazená oddychovka. 3 ***.