Recenze (395)
Super 8 (2011)
Sympatickej a filmařsky poctivej biják v duchu (méně známých a mnohdy béčkových) dobrodružných teen scífek 90.let. Se všema nedostatkama, přímočarostí i naivitou, která k tomuhle žánru patří. Ale má svoje kouzlo. 3,5*
Collateral (2004)
Ve svý době na mě Collateral zapůsobil jako progresivní adrenalinovej krimithriller se zajímavou zápletkou. Dnes o cca 20 let let později pořád vyniká atmosférou, kamerou a chladnokrevným sociopatem Cruisem. Ale některý dějový linky, situace a chování postav jsou s odstupem hodně okatý a příliš poplatný tvůrčímu záměru a scénáři na úkor uvěřitelnosti, kdy pouze ve filmovým L.A. může tohle být Mission possible..
Červený trpaslík - Země zaslíbená (2020) (epizoda)
Takovej sympatickej trpasličí pomníček, kterej neurazí, ale ani nenadchne. Ruku na srdce, na celovečerák podle kultovního sitcomu málo autentickýho humoru, hlášek i nadšení. Scénář lehce odfláknutej, pocitově jeden díl nataženej do hodiny a půl. Lepší než jen průměrný džouky by se daly spočítat na prstech jedný ruky a jsou spíš k pousmání, žádnej útok na bránici. Hodnocení tady mi přijde ovlivněný nostalgickým úhlem pohledu, se vší úctou k původnímu trpaslíkovi si myslím, že objektivně zasloužený není..
Mistr jinu a jangu: Sen o věčnosti (2020)
Mýdlová opera z Číny. Začátek sliboval vizuálně pěkný fantasy, ale čím víc se příběh zamotával, tím větší telenovela to byla. Polovinu stopáže totiž tvoří zdlouhavý scény se zívajícíma dialogama + zdlouhavý záběry na běloskvoucí tváře metrosexuálních herců a hereček ze všech možných úhlů za doprovodu stejně znějící dobrodružný hudby (herectví tady spočívá v tom, že se všichni tváří nijak nebo unyle). To všechno občas proloženo akcí + nějaký triky a ve finále je obří had. Předloha asi nebyla špatná, ale film má úroveň nákladný televizní pohádky. 1,5*
Šinobi no kuni (2017)
Celkem zábavnej paskvil historický akce a komedie s crazy prvkama, kterej je fajn v každý z rovin zvlášt, ale dohromady to moc nejde. Mix chutí made in Japan. Hlavní hrdina je trochu ňouma a ninja-kašpárek se superschopnostma, kterej většinu filmu lítá a tancuje (doslova) v zářivých barvách a s úsměvem ve tváři mezi čepelema aby v závěru zvážněl a s odřenýma ušima ustál celkem realistickej souboj na nože jak z jinýho filmu..ehm? Z původně kladných postav se stávají parchanti a naopak. Děj je trochu chaotickej a motivace postav mnohdy nevěrohodná. Nejlepší (a nejvtipnější) momenty jsou válka ninjů a samurajů jak vystřižená z anime a naopak seriózní boj na nože v závěru.
Jumanji: Další level (2019)
O (další) level horší než první díl. Smutný, že z námětu s potenciálem skvělýho "videoherního" dobrodružství, kde je scénáristicky možný téměř cokoli fantazie dovolí, může v dnešní době vzniknout tak průměrnej film. Poslední život ze tří. Ještě jeden takovej díl a bude to game over.
Ztracené město (2022)
První necelá půlka je překvapivě celkem zábavná a pár momentů a scén fakt vtipných. Kdyby si to tenhle říznej humor udrželo po celou dobu, mohla to být slušná moderní variace Honby za diamantem. Zbytek už tak nějak vyšumí. 2,5*
Pohádky naruby (2016) (TV film)
Vtipný hrátky s pohádkovýma postavama a typicky drsnějším Dahlovým černým humorem. Všeprolínající linka s noirovou paní pomstou Karkulkou a vlkem se mi líbila nejvíc. Sympatickej vizuál, podmanivá hudba a atmosféra.
Pok-sun nesmí přežít (2023)
Akční scény vizuálně působivý (úvodní scéna s jakuzákem byla nejvíc stylová, v taverně jakbysmet). Námět o matce zabijačce byl fajn, ale linka s dcerou hrála v příběhu úplně bezvýznamnou roli (bez ní by to na vývoj nemělo vliv, ba dokonce absence týhle linky by filmu možná i prospěla, kvůli stopáži i mateřským kecům). Takovýmu familiérnímu spojení by víc seděla čistě černohumorná akční komedie (stejně krvavá samozřejmě), kde by se linky matka-dcera alespoň nějak víc prolínaly.
Hudson Hawk (1991)
Ztřeštěná komedie s pár dobrýma nápadama, ale jako celek funguje asi jako Da Vinciho vrtulník. Film, kterej zabaví spíš z nostalgie a bez Bruce by to byla nuda a * dolů. Chápu ty, který baví stejně jako ty, kdo ho zatracují. 2,5*