Režie:
J.J. AbramsScénář:
J.J. AbramsKamera:
Larry FongHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Joel Courtney, Kyle Chandler, Jessica Tuck, Elle Fanning, Ron Eldard, Noah Emmerich, Gabriel Basso, Ryan Lee, Zach Mills, AJ Michalka, Riley Griffiths (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Skupina dětí se rozhodne natočit film o zombie. Když v noci točí na opuštěné železniční stanici, do projíždějícího vlaku narazí auto a vlak vybuchne. Děti katastrofu přežijí a v troskách auta najdou těžce zraněného učitele místní školy. Ten je z místa vyžene za pomoci pistole a se slovy, že pokud něco někomu řeknou, vojáci zabijí jak je, tak i jejich rodiny. Děti utečou ve chvíli, kdy se na místě neštěstí objevují první vojáci. Druhý den se otřesené děti dohodnou, že film dotočí, ale že nikomu neřeknou, že byly na místě neštěstí. Mezi chlapcem Joem a dívkou Alice vzniká náklonnost, které však brání jak otec Alice, tak i otec Joea. Otec Joea totiž obviňuje ze smrti své manželky, Joeovy matky, právě otce Alice. Joeova matka zahynula při jakési nehodě v místní továrně ve chvíli, kdy vzala za opilého Alicina otce směnu. Ve městě se začnou dít podivné věci. Mizí elektronické přístroje a ztrácejí se lidé, a to včetně šerifa. Ve městě se objevují vojáci, kteří s podivnými přístroji propátrávají okolí. Město a jeho okolí trpí výpadky proudu. Joeův otec Jack brzy zjistí, že vojáci provádí jakousi podivnou „pěší operaci“, a tak na velícího plukovníka jako zástupce šerifa udeří a chce znát odpovědi. Místo nich ho však vojáci zatknou. V té době se věcně opilý otec Alice pohádá s dcerou a vyhodí ji z domu. Následně, když mu dojde, co provedl, ji pronásleduje v aute po městě. Dojde k autonehodě, při které Alice unese neznámý tvor. Když se Joe dozví, co se stalo, je rozhodnut dívku najít. Tou dobou začínají vojáci pod záminkou požáru evakuovat město. Joe se vrací v doprovodu ostatních chlapců do města a tady se uprostřed chaosu a boje vojáků s příšerou snaží dívku najít... (TV Prima)
(více)Videa (23)
Recenze (1 186)
Varování amerického ministerstva zdravotnictví: Kdo hulí moc trávy, prošvihne blízké setkání třetího druhu.. Na informace střídmou propagační masáž opět úspěšně sázející Abrams pozvolna dávkuje uvolněný humor a Kingovu "Stand by me" atmosféru 70.let, ale hlavní problém snímku kolem vod všeho vosum pavoučka z hlubokého vesmíru mi přišel v jeho celkové nevyváženosti. Připadal jsem si, jako bych se 5 minut díval na blok z nějakého dramatického seriálu a znenadání si na čtvrthodinku odskočil do divácký intelekt podceňujícího blockbusteru s topornou snahou o humánní poselství. Hlavně druhá polovina budila dojem, že spousta natočeného materiálu nebyla použita a to, co použito bylo, nebylo vhodně seskládáno do kompaktního celku. Ovšem pozor! Filmařsky je Super osmička na špičkové úrovni a člověk si při ní může i trochu zavzpomínat na bezstarostné časy, kdy si velký Steven ještě uměl hrát jak malý fakan.. Ten "E.T. Go Home" konec názorně ukázal, jak by to asi vypadalo, kdyby si po tahu společensky unavený Magneto ustlal ve vodárenské věži.. ()
Nejslabší abramsovina pro kina. První půlka je krásná, půvabně oživuje spielbergovské časy, ale v druhé dojde dech a utahaně se film kodrcá k cíli, který vůbec nemá ryzost citovaných a variovaných spielbergovin. Tady se jasně ukáže, že jde jen o zručnou nápodobu něčeho třicet let starého - (emocionální) přesvědčivost chybí. ()
Achjo ... Nedávno přííšerný Útok na věžák (2011)a následně tohle ... Tyhle filmy poslední doby asi fakt nejsou pro mě, tedy rozhodně nejsou. Nemám rád dětský hrdiny, nemám rád klišovitý emocionální scény "rodič-potomek", nemám rád klišovitý scény typu "první lásky" a už vůbec ne, když je to namícháno do stopážově přehnané srajdy s příšerkou, která není ani vidět, ani není vlastně tak zlá a ani vlastně nechápu, proč tam je ... "Retro" ??? Nevím, ať rozhodnou povolanější, tento typ kinematografie se "mi nelíbí". A ještě mě u toho vytáčí ten trapný humor, každopádně Útok na věžák to hravě překonává ... ()
Scénář: J.J. Abrams .. Dětská skluzavka. Když stoupáte nahoru, plní očekávání, naplňují vás příjemné (v tomto případě nostalgické) pocity. Pak přijde sešup a v tomhle případě nepadnete do láskyplné náruče, ale skončíte se zadkem obraženým a zaprášeným od země. Za odřenou sedmdesátku, protože k vyššímu číslu bych potřeboval víc než jen vzpomínku na dětičky v čele s Elle a jejich Super Zombie 8. ()
Ambiciózny projekt, ktorého prvý “dráždič” uzrel svetlo sveta rok pred premiérou, je recyklantom všetkých známych klišé príslušného žánru a obdobia. Abrams je brilantný technický režisér, ale jeho fantázia a spájanie súvislostí na adekvátne špičkový scenár nestačí. Potvrdzuje to ostatne i najväčšia slabina filmu – odfláknutý, hlúpučký záver. Super 8 nenudí, poteší osemdesiatkovou atmosférou, dobre zahranými, príjemnými detskými postavami, ale pojmy “napätie” či “prekvapenie” nepozná. Je to iba rádoby hororová, a ruku na srdce - zbytočná - varianta E.T.-ho, ktorú divák “pamätník” presedí bez väčšieho vzrušenia a súčasný teen divák, odchovaný Pánom prsteňov, Matrixom a Twilightmi, si v nej nenájde zhola nič. Pre vzdanie holdu veľkému tvorcovi, ktorý v ňom prebudil lásku k filmom, mu mal Abrams poďakovat dopisom, a nie nás zbytočne celý rok napínať čakaním na výnimočnú udalosť. ()
Reklama