Oblíbené seriály (10)
Farscape (1999)
Buffy, přemožitelka upírů (1997)
Skvost v seriálové tvorbě, který u nás stále zůstává většinou nepochopen. Zřejmě je ještě až moc diváků odkázáno na Novu a její tři dabované série. Ach ano, stylem "jdu okolo" a "občas jsem zahlédl dva díly" Buffy nikdo nikdy pochopit, ani ocenit nemůže. Ochudíte se ovšem o sladký zážitek z brilantních dialogů, které téměř nikdy neklesnou na úrovni a neskutečně baví. O velmi živé herectví, neotřelé nápady při zpracování, legraci a velmi silnou cestu, kterou spolu s hrdiny máte možnost projít v sedmi sériích.
Fullmetal Alchemist (2003)
Fullmetal Alchemist okamžitě skočil na vrchol žebříčku mých oblíbených seriálů. Skutečně málokdy se vidí, aby se seriál(nebo film) odvážil pustit do takto dospělých témat a rozebral je tak důsledně, nemilosrdně a hluboce. Bez vytáček a úlev, prostě na dřeň kosti a po pravdě. A o to silnější zážitek to je, že je to příběh dvou dětí a jsou to oni, jejichž očima se díváme. Je radost sledovat, že tohle ještě někdo umí a má odvahu udělat to pořádně a správně.
Hrdinové (2006)
Přiznávám rovnou, že moje hodnocení není nejobjektivnější, ale Heroes jsou prostě mojí hlubokou srdeční záležitostí. Co je pro zanícené lostaře Lost, tím jsou pro mě Heroes. I když objektivně vzato je pětihvězdičková jen první série, druhá už je slabší, třetí je příšerná kravina a čtvrtá se vrací někam mezi první a druhou. Je jen fér varovat všechny diváky, že tvůrci to třetí sérií neuvěřitelně pohřbili a je smutným faktem, že se jim to podařilo tak dokonale, že povedená čtvrtá už zrušení seriálu neodvrátila.
Battlestar Galactica (2004)
Vypilovaný seriál, který jde na dřeň lidským vztahům a společnosti. Sci-fi kabátek tu hraje spíš předposlední roli, než že by to bylo něco zásadního. Tohle je prostě o lidech. Jsou ve válce a bojují o přežití. Se vším všudy. Na druhou stranu, ony ani ty vesmírné souboje nejsou odbyté a kouká se na ně doslova bez dechu. Tady zkrátka všechno klape tak, jak má. Hudba, herci, příběh, dialogy. A nečekané zvraty jsou tu skutečně nečekané. Battlestar Galactica mě nepřestává bavit. A zajímavé je, že takřka bez výjimky nikdy nedokážete předem odhadnout, jak se jednotlivé postavy zachovají, ani jejich odpovědi v rozhovorech. Ale můžete to zkoušet:)
Hvězdná brána: Hluboký vesmír (2009)
SGU konečně povýšila popcornovou zábavu(SG-1, SGA) na umění. A dočkala se za to...zrušení.
Fate/stay night (2006)
Naprosto úžasná záležitost. Akce vám doslova vhání život do žil, zatímco příběhy postav se vás dotknou hluboko uvnitř. Každá minuta tohoto seriálu je doslova drahokamem.