Oblíbené filmy (10)
Poslední Mohykán (1992)
Život Briana (1979)
Na Hromnice o den více (1993)
Film s tím nejinteligentnějším scénářem co znám. Režisér, který neexhibujícím oldskúl stylem natočil, co dle scénáře natočit měl. Zbytek spolu s Andie zařídil Bill Murray, který to zahrál prostě geniálně a vznikl tento dokonale vybroušený diamant. Jestli moralita tak takto.
Obecná škola (1991)
Jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Nejdůležitější pro jeho naprosto dokonalý výsledek tady určitě byla osobní citová angažovanost obou hlavních autorů, jakož i fakt, že syn režíruje scénář svého otce. Starý Svěrák vypráví o svém dětství a scénář je zcela prost oné určité "vykalkulovanosti produktu" přítomné u Kolji a Tmavomodrého světa... Všechno ostatní se k této základní premise prostě jenom připojilo: perfektní obsazení (hlavně u těch kluků, tam to není nic samozřejmého, plus neskutečně namotivovaný Tříska ve své vrcholné formě), dokonalé dávkovaní sentimentu a kultivovaného humoru.
Život pod vodou (2004)
Sbal prachy a vypadni (1998)
Čarodějův učeň (1977)
Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)
Fargo (1996)
Ratatouille (2007)
Moje frankofilie je hodně rezervovaná, nicméně tenhle film je skutečná "quintessence" toho na Francouzích přitažlivého. Jak by to asi vypadalo, kdyby se na tom podílel pouze samotný Pinkava bez Birda. Nejspíš by to bylo míň americky dokonalé. Přesto oprávněně v mém TOP 10! Můj nejoblíbenější Pixar.