Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Dokumentární

Recenze (162)

plakát

Avengers: Endgame (2019) 

Je mi líto, ale tenhle film obsahuje takové neuvěřitelné díry v logice, že jsem chtěl předčasně odejít z kina. Po skvělé IW obrovské zklamání.

plakát

Chappie (2015) 

Blomkampovu tvorbu mám rád, takže mě vůbec neodradily rozporuplné recence a slabé známky. Naopak mám pocit, že jeho styl začíná vyzrávat a začíná se posouvat od sociálních témat k docela komplexnější tvorbě, již oceníte až druhý den po shlédnutí, kdy se nad filmem pořádně zamyslíte. Pročetl jsem si tady pár kritičtějších komentářů a často nacházel stížnosti na to, že je to splácanina, bordel, že film neví, čím má být atd. Ale vždyť takový je život! Na jedné straně tu máme pohádkový život vědce, kterému doma samotu zpříjemňují roboti a na straně druhé kriminální trojici, co se potácí na okraji společnosti. Samotný vývoj Chappieho je pak přímo závislý na střídání vlivu z obou stran. Jinak by se z něho stala jednoduchá osobnost, která bude buď dobrá nebo zlá. Myslím, že právě vývoj osobnosti pod tlakem různých stran je hlavní myšlenkou celého filmu. Problémem tady je, že režisér pojal film z hlediska stylu jako černou komedii. Myšlenka filmu je tak zlehčována černým humorem. Divák pak neví na co se to vlastně dívá: je to drama o dospívání, černá komedie nebo parodie na robotí filmy? Já se nad to dokázal povznést, jen jsem vypnul mozek a film si užil. Jedinou slabší věcí tak je konec, který je až příliš ujetý. PS. Blomkamp opět ukázal, že akci umí na 1*, navíc se s hlavními postavami vůbec nepáře a nebojí se jim připravit pěkně drsný osud. Takže natěšenost na nového vetřelce vysoká.

plakát

Herkules a Xena: Bitva o Olymp (1998) 

Naprosto otřesná grafika kdy všechny postavy zvládají jen dva výrazy v obličeji a celé to vypadá jak z nějakých 70. let. Úplně jsem čekal, kdy se tam prožene Road Runner s Coyotem v patách.

plakát

Temný rytíř (2008) 

Tak míchání jablek s hruškami dostalo zcela nový rozměr! Co tím myslím? Nejdřív ty jablka: Christopher Nolan se rozhodl odprostit od všech předchozích komiksových adaptací a namísto dalšího barevného filmu natočil kriminálku, ve které hraje hlavní roli realita. Už žádní gayové se slipami nataženými přes kalhoty, žádné nadpřirozené schopnosti nebo zachraňování světa. Tady se vše podřídilo reálnému fungování světa takovým způsobem, že se prakticky rovná tomu našemu. Potuď je všechno v pořádku a neměl bych s filmem žádný problém. Kdyby se do toho nepřimíchalo několik velkých hrušek. A těmi jsou naprosto nerealistické zločiny Jokera. [spoilery] Vykrádání bank a podobné zločiny, není problém. Ale podminování nemocnice? Ve městě, kde je fakticky vyhlášeno stanné právo, dostat na jediný dopravní prostředek přes řeku tuny výbušnin? Stát se to v Batmanovi od Burtona tak ani nemrknu, ale v takhle reálném světě? Totálně mi to bourá zbytek světa. Připomíná mi to situaci, když stavíte domeček a z karet a u posledního patra vám někdo do něho kopne. Tohle tedy ne. 50%

plakát

Hunger Games: Vražedná pomsta (2013) 

Mnohem ucelenější než první díl. Jsem rád, že se tvůrci poučili z neduhů nejen jedničky ale i celého žánru, čímž vznikl netradičně dospělý film. Nečtenáři předlohy možná budou překvapeni, ale takhle drsný ten svět podle knih. Stále mi trochu vadí až přílišné lpění na knize. Tím nechci říct, aby se film někak odtrhoval od předlohy, ale kdyby bylo alespoň pár scén nebo dialogů pojato trochu jinak, docela by mi to film osvěžilo. Takhle tu máme jen obraznou citaci knihy. Jinak ale u mě převládá naprostá spokojenost. Minule jsem si především stěžoval na obrovské díry ve vykreslení fungování světa. Tady se tento prvek stal základním kamenem celého filmu (jestliže jsem Arénu smrti po stránce logiky přirovnal k ementálu, Vražedná pomsta se spíš podobá husté krupicové kaši). Za zmínku stojí herecké obsazení. U Jennifer Lawrence není třeba se moc rozepisovat, ta už několik let prokazuje, že je v současnosti asi nejtalentovanější mladou herečkou v celém Hollywoodu. Zato Liam Hemsworth a Josh Hutcherson docela vyzrávají. Všechno pak pozvedávají Philip Seymour Hoffman s Donaldem Sutherlandem, jejichž (nejen společné) scény patří k tomu nejlepšímu z celého filmu. Pokud bude u finálního dvoudílu zachován stejný směr jako u dvojky, nejenže nezbývá než se těšit na finále, ale(pokud by si ostatní produjce vzaly příklad) mohlo by dojít k pozvednutí celého týnejdžrovského žánru.

plakát

Expendables: Postradatelní 2 (2012) 

Když to porovnám s jedničkou tak nevidím skoro žádný posun k lepšímu: přiblblý scénář, špatné počítačové triky, špatná kamera a naprosto sterilní Sly. Aspoň že ten Arnie nevypadal tak trapně (bohužel ho zastoupil a řádně překonal Pan roznožka, jehož padouch by si zasloužil nějakou mimořádnou cenu za nechtěnou směšnost). Jediné vetší plus tak vidím konečně ve využití toho, že v jednom filmu máme ty největší akční hrdiny 80. a 90. let: popichování, odkazy na jejich nejslavnější role atd. (a né jako v prvním díle, kde mi přišlo, že celá produkce jde ve stylu „hlavně tam dostat ty největší hrdiny, na zbytek filmu kašlem“).

plakát

Válka Bohů (2011) 

Mnohem lepší než to, co zplodil Zack Snyder. Na třístovce se mi nelíbilo především to, že kromě vizuálu, který se po půlhodině omrzel, nepřinesla nic jiného než dějovou prázdnotu. Válka bohů je úplně z jiného těsta. Nebudu řešit nakládání s antickou mytologií, ta už byla v jiných filmech překroucena mnohem víc. Co mě hodně překvapilo, byl přístup tvůrců k hlavnímu hrdinu. Sice je tu typické klišé o hrdinovi z prostého lidu, který zachrání svět a ještě přitom sbalí pěknou kočku, ale aby ho z každé bryndy tahali bohové, to jsem ještě neviděl. To je naprostý opak proti tomu americkému individualismu, co je cpán snad do každého současného filmu, a hodně to příběh osvěžilo. Vůbec celý film působí nápaditě, hlavně ti bohové jsou kategorie sama pro sebe, konečně měli lidé z kostymérny koule navrhnout něco, na co se jen tak nezapomene.

plakát

SuperStar 2013 (2013) (pořad) odpad!

Že to tu novu pořád baví: jako kolovrátek neustále naší naivní mládeži oblbovat jak se z nich stanou hvězdy, že je čeká sláva, úspěch, hafo prodaných desek... a pak to přinejlepším skončí na firemních party nebo veletrzích. Do prdele s tím, jdu spát. P.S.: kam Mareš nemůže, tam nastrčí Farnou

plakát

Portal: No Escape (2011) 

Škoda, že je to tak krátké, tohle si rozhodně zaslouží celovečerní verzi. Má to atmosféru, akci a především nápad: s kreativním režisérem a dobrým rozpočtem by se daly natočit hodně zajímavé akční scény.