Režie:
Neill BlomkampKamera:
Trent OpalochHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sharlto Copley, Dev Patel, Watkin Tudor Jones, Yo-Landi Visser, Jose Pablo Cantillo, Hugh Jackman, Sigourney Weaver, Brandon Auret, Johnny Selema (více)VOD (3)
Obsahy(3)
V nepříliš vzdálené budoucnosti dohlíží na dodržování pořádku mechanické policejní jednotky. Nyní se jim ale lidé začínají bránit. Když dojde k odcizení a přeprogramování jednoho z policejních droidů, stane se robot jménem Chappie vůbec prvním robotem se schopností samostatného myšlení a cítění. Jak se jeho existence stává v očích mocných stále větší hrozbou pro celé lidstvo, nezastaví se tito před ničím, aby vynutili zachování statu quo a zajistili, aby byl Chappie současně i posledním robotem svého druhu. (Falcon)
(více)Videa (8)
Recenze (1 036)
Anarchistická vizuální palba, která Blomkampovi sedla víc, než jsem se po všelijakých trailerech zdráhal uvěřit, táhne především Opalochova výstřední kamera, která ten wannabe dokumentární styl prodává dobře jako málokde jinde, a bizarním obsazením Die Antwoord počínaje a Jackmanovým účesem konče. Charlto Copley dojí slzičky i z pozice audio-only. Elysium odpuštěno, s dramaturgickým vodítkem utaženým hodně nakrátko by se mohl povést i Vetřelec. ()
Já mám rád Die Antwoord a jejich vizuály, tady hrají sami sebe, a je to hodně silnej product placement, ale ani jejich účast a ten JAR gangsta sh*t tady nemá ty správný koule. Nebavilo mě dívat na odfláklou nedomyšlenou sci-fi s pěkně udělaným, ale těžce ubrečeným robotem. Trvalo mi asi dva týdny CHAPPIE dodívat, prostě až moc plochý a o ničem... ()
Chappie, Chappie, Chappie - co jsem jen od tebe měl čekat, když jsem Short Circuit nikdy (předtím, už jsem to samozřejmě dohnal) neviděl :) Moje neochvějná víra v Blomkampa však zůstala nepoznamenána. Mně se totiž líbilo (hlavně z technologického a akčního hlediska) i Elysium. Chappie však na to jde trošku jinak. Půlku filmu jsem byl vlastně jen znuděný z premisy, jak Dev Patel naivně číslo 22 učí lidské řeči a hlavně zvykům a obyčejům. Jistě, jedná se o dvouhodinový film a není čas na seriálový vývoj postavy, co by alespoň trošku dával smysl, ale zkrátka to na mě nefungovalo. Ono už také podivný Hugh Jackman v uplých kraťasech a vydojeným výrazem také není nejschůdnější vodítko k zábavnosti. Ono by ani nevadilo, že hraje záporáka "zeleného mozka" a rozhodně si nestěžuji, že v tomto filmu hraje taková megahvězda, ale zkrátka zde působí divně a necíleně nesympaticky. Ale po určité době mi to vlastně přestalo vadit, protože je tu Sharlto Copley, pardon Chappie, který je zkrátka a jednoduše - okouzlující. Blomkamp je navíc mistr přes triky, takže pohyb robotů působí naprosto přirozeně a zároveň líbivě, že mě bavilo vyhlížet každý jeho krok. Jak je právě u tohodle tvůrce zvykem, klade se důraz zejména na stylizaci, triky a svět, do kterého je plno víceméně plochých postav tak nějak vrženo, ať si pohrají. Daří se to maskovat přes akční scény, jelikož co dokáže Trent Opaloch s kamerou je vážně fenomenální. Celkově mám z filmu smíšené pocity a ačkoliv ho nepotřebuji vidět ihned znovu, rozhodně bych si rád ještě dojmy utřídil a plně se věnoval všem detailům. Nevím, jesi je třeba vůbec zmiňovat, ale dílna Hanse Zimmera opět nezklamala a servíruje nám nápaditý soundtrack, který se k tempu filmu neskutečně hodí. PS : závěrečná 20 ti minutovka pro mě byla nejsilnější filmový zážitek za poslední měsíce. 90%...[19.3.2015_Cinema City IMAX_Flora] ()
Kamarádi se mě ptají, jaký ten Chappie byl, tak vám všem na CSFD napíšu, co jim většinou odpovídám: „Nic moc. Pan režisér se zřejmě urputně snažil natočit další District 9, akorát s roboty, ale moc mu to nevyšlo. Na můj vkus je tam až moc násilí a to především násilí páchaném na samotném Chappiem (nejen fyzické, ale i psychické). Zřejmě aby to nepůsobila tak děsně drasticky, přidal tam režisér i komické prvky, během nichž udělal z robota gangstu. Bohužel vtipné to bylo tak jednou, pak už mi to spíše přišlo trapné. Dalším problémem bylo to, že Chappie je film, kde není jediná sympatické postava, se kterou bych se dokázala sžít – všechny jsem je nesnášela a to i samotného Chappieho (toho tedy až od poloviny filmu, na začátku to prostě bylo roztomilé malé dítě). Akce ušla, Hugh Jackman jako záporák – pro mě role, ve které jsem ho ještě neviděla, takže víceméně příjemný bonus. Maniaka zahrál dost přesvědčivě. Bohužel pro mě už tak dost rozporuplný film končil tak, jako by si to někdo vycucal z prstu (kamarádům říkám z prdele, ale taková sprostá slova tu používat nebudu!). Evidentně v Johanesburgu nemají nemocnice. Má to logické mouchy, nemá to hrdinu. Z pocitového hlediska se mi film absolutně nelíbil (pořád jsem si říkala, že to je přece špatně, takhle to být nemá). Dětem to nepouštějte, raději Číslo 5 žije. ()
Obsazení populární skupiny Die Antwoord dává dokonalý smysl. Snímek jakoby šel v jejich stopách. Z minutu na minutu mění nálady, vypadá ne jako úplně vyvážený mix všeho možného a přesto jakoby zrovna tohle nebyl jeho největší problém. Celá ta zápletka obtočená kolem robota, který je odsouzen k záhubě je totiž neskonale otravná. Čest tvůrcům, že na konci nezvolili jako cestu k úspěchu pláč, ale přiklonili s k podivnému happy endu. Jen díky tomu se Chappie nepřiřadí k nejodpornějším slzopudným dramatům o různých nemocech, umírajících zvířátkách či postižených dětech. ()
Galerie (42)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (17)
- Natáčelo se v kanadském Vancouveru a ve městech Johannesburg, Soweto, Orlando a Hillbrow v Jihoafrické republice. (willy1)
- Tetravaal - název společnosti, která vyrábí robotické policisty, je odkazem na režisérův první krátký film Tetra Vaal (2004). (Charpy)
- Sharlto Copley, jenž propůjčil skrze motion capture pohyby Chappiemu, si střihl cameo i ve své lidské podobě: jako policista, který se na konci filmu při snaze policie dostat se do haly Tetraavalu ptá po brusce. (NiWi)
Reklama