Recenze (67)
Kde zpívají raci (2022)
Film je celkem věrně převedená kniha na plátno, ačkoliv značně osekaná. Zejména začátek, jak se jako dítě musela sama o sebe postarat a zajistit si přežití je tu jen tak okraj. Také mě nepotěšili koncem filmu, kde je v podstatě jasně ukázaný vrah, kdežto v knize to není tak jednoznačné a je to ponecháno více na fantazii čtenáře. Myslím, že kdo knihu nečetl, film si užije víc.
Muž jménem Otto (2022)
Tento film nepřináší nic nového, jde o klasický hollywoodský "doják". Tom Hanks je však boží, ten to hodně drží nad vodou. Líbila se mi i mexická sousedka, která tomu dodala šmrnc. Takže ačkoliv mě film úplně nezaujal, knížku si ráda přečtu, tuším, že bude lepší než film.
Zátopek (2021)
Moc hezky zpracované. Životopis atleta ukazující jeho úspěchy, žena Dana, která byla tak trochu v "jeho stínu", vše propletené i s politickou situací v té době. Čekala jsem tam více nastínění toho, jak nezdolně trénoval (běhání v bagančatech apod.), tady to bylo spíše jen okrajově. Zátopek byl zobrazen jako takový trošku "tydýt" (nemyslím to ve špatném slova smyslu), tak by mě jen zajímalo, zda takový byl i v reálu. Film se mi líbil, 90 %.
Podivuhodná věda (2018) (seriál)
Tenhle bulshit nemá s vědou nic společného! Snůška nesmyslů a ruské propagandy. Kdyby se to alespoň jmenovalo jinak, jako třeba ezoterické bláboly a konspirační teorie...
Maják (2019)
Pro mě to byla vycházka do blázince plná nechutných scén, ohánějící se nálepkou artový snímek. Artové to bylo, to ano. Herecké výkony byly skvělé.
50/50 (2011)
Vážné téma zachyceno s lehkostí a humorem. Bylo pár míst, která mě smíchy odrovnala na několik minut (což se mi u filmů běžně nestává): "Mami, mám rakovinu... co děláš?" "Jdu ti uvařit zelený čaj. Prý snižuje riziko vzniku rakoviny až o 15 %". "Ale já už mám rakovinu." Po takovém filmu si lze jen říct, když nejde o život...
Joker (2019)
Tak jsem si myslela, že kvalitu Temných rytířů již žádný film (ohledně Batmana) nepřekoná (jen že to bude mít třeba stejnou úroveň) ale to jsem se šeredně spletla. Jokerovi se to podařilo na plné čáře. Naprosto dokonale propracovaný charakter hlavní postavy, výborně ztvárněn Joaquinem Phoenixem, mě nenechal celé dvě hodinky, které utekly neskutečně rychle, ani dýchat. Jeho šílenství bylo skoro hmatatelné, věříte mu každý mikropohyb, který na scéně udělá. Vše dokreslené úžasně vybranou hudbou. Takhle si představuji Jokera!!!
Avengers: Infinity War (2018)
Naprostá pecka!!! Za mě zatím nejlepší Marvelovka! Kombinace superhrdinů celého universa. V reálném čase můžete porovnat všechny postavy vzájemně, jejich humor, schopnosti, sympatie a atmosféru. Je to jako degustace vín – když jednotlivé druhy hodnotíte s odstupem (jako jednotlivé superhrdiny ve „svých“ filmech), není to stejné, jako když v jeden večer otevřete deset flašek, které porovnáváte současně. Strážci galaxie to dost zvedli, svým humorem vždy odlehčí atmosféru a dodají tomu šťávu. Iron man se skvěle doplňuje s dr. Strangem a Spidermanem. Vtažení do děje od začátku do konce. A ten závěr... už aby bylo pokračování!
Iron Man 3 (2013)
Iron Man nebo Ironic Man? Asi víc, než akční scény, si tu vychutnávám jeho sarkastický humor a ironické poznámky. Nejvíc to dle mého rozbalil asi v Avengerech, kde si bere na paškál kapitána Ameriku, který oproti němu vychází jako úplný suchar. Ale ten protiklad tam vykreslují moc pěkně. Jinak je to samozřejmě klasika, nadupané akcí a skvělými efekty.
Strážci Galaxie (2014)
To byla jízda! Dojemný začátek vás nenechá smutnit dlouho, brzy se to rozjede v dobrodružnou, akční jízdu. Marvel tak trochu paroduje sám sebe, za což patří velký dík, vtipnými hláškami a situacemi ("obyčejné" situace zabalené do komiksového světa jsme mohli vidět už v Avengerech) je to nadupané od začátku do konce. Ačkoliv místy mi to připadá malinko těžkopádné, z hodnocení to nic neubírá, neboť zde hodnotím kromě humoru také originalitu prostředí. Kdyby tam nebyl sběratel, ani bych neřekla, že to patří do Marvelova universa.