Oblíbené filmy (10)
Amélie z Montmartru (2001)
Po shlédnutí tohoto filmu jsem se neodvratně a navždy zamilovala do Paříže, do francouzštiny, do Audry, do Tierstena, do zvuků piana.... Kouzelný příběh, který mi vyráží dech pokaždé, když ho vidím :)
Sophiina volba (1982)
Jeden z mála filmů, který je možná lepší než jeho knižní předloha. Meryl Streep Sophii Zawistowské dodala duši, které mi v knize tolik chyběla. Jediné, co mi vadilo byl Peter MacNicol. V roli Stinga bych si dokázala přestavit mnohem lepšího herce, zvlášť proto, že pana MacNicola nemám moc v oblibě. Myslím, že tento film dokáže téměř každého člověka dohnat k slzám. A obzvláště ty, kteří osobně navšívili Osvětim. Tento film se bude vždycky držet na jednom z prvních míst světové kinematografie a to rozhodně právem.
Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)
Tarantino je moje velká slabost. Miluju jeho filmy a tenhle obzvlášť. Dokážu ho téměř odříkávat zpaměti a stejně mě nikdy neomrzí se na něj dívat znovu a znovu. Tarantino je pro hodně lidí asi blázen, ale pro mě je to režisérské ESO. Adrenalinová injekce do hrudi, to byl nepřekonatelný zážitek, twist Travolty a Umy, to byl do dokonalosti dotažený hříšný tanec. Co víc říct? Snad jen: "Royal Cheese" :)
Sluha dvou pánů (2000)
Chicago (2002)
Střihoruký Edward (1990)
Snídaně u Tiffanyho (1961)
Kmotr (1972)
Eva tropí hlouposti (1939)
Můj nejoblíbenější černobílý film. Je až nemožné, s jakou lehkostí zahrála Nataša Gollovároli prostoduché Evy. Jakoby se do ní úplně vžila. Tento film je hravý, legrační a má tak krásnou zápletku, až senad tím chce člověku rozskočit srdce radostí. Scénu s hláškou "Zdeněčkovi vržou botičky" zbožňuji už od dětství.Pokaždé, když tenhle film hraje v televizi, okamžitě nechávám veškeré jiné činnosti. Je to skvost českého filmu, který by měl vidět každý, kdo chce naše občanství.