Oblíbené filmy (10)
Marketa Lazarová (1967)
Čest a sláva (1968)
Kladivo na čarodějnice (1969)
Válečníci (1999)
Lovci (1996)
Cesta za smířením (2021)
Lovci hlav (2011)
Zachraňte vojína Ryana (1998)
Bezva chlap (2010)
Dlouhou dobu lovím ve vodách skandinávských filmů a musím říci, že jejich náturu a ztvárnění filmového řemesla naprosto miluji. Snímek Bezva chlap ukojil moje choutky na maximum a Stellan exceluje ve všech směrech a je i ve všech směrech velice inspirativní. Jeho přístup k životu, uspokojení milenek (hlavně těch postarších) nemá asi v kinematografii obdoby. No, možná tak ve filmu U zlaté rukavice se mu rovná Fritz Honka, ale ten byl trochu vyšší level. Film nás provází osudem napraveného trestance, který hledá nový smysl života a pohled do jeho očí v závěrečné scéně napovídá, že ho skutečně našel.
Magická hlubina (1988)
Jakožto již celkem pokročilý freediver musím ocenit film o freedivingu, který je pro postižence (jako jsem já) naprosto zásadním počinem. Počinem takovým, že to ovlivnilo můj život natolik, že jsem se stal součástí téhle komunity, kde jedni honí metry a hloubky, jiní vypínají hlavu a jsou součástí-stanou se vodou. Já patřím do obou skupin. Doporučuji vidět a ponořit se do té magické hlubiny, odkud všichni pocházíme.