Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Krimi
  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor

Oblíbení skladatelé (10)

Jerry Goldsmith

Jerry Goldsmith už bohužel není mezi námi, ale u mě je a bude myslím napořád na 1. místě. Skládal hudbu k mnoha žánrům, mnoha filmům. Ty filmy mnohdy ani nebyly samy o sobě valné kvality, ale myslím si, že právě Jerryho hudba je dokázala  povýšit. Nebál se experimentů a použít nestandartní nástroje (Planeta opic, Star Trek), často využívá majestátní orchestraci (První rytíř, Air force one), Ale především prostě asi spolu máme podobný vkus, jeho akorordové kombinace jsou mojí inspirací :-) Na samotný poslech by byl žebříček asi jiný, ale nejvíc sladěný hudba-obraz považuji: Přichází satan! , Vetřelec, Bělásek (všimněte si té geniality především na konci a při scéně se srnou), Základní instinkt, Rudy (při čemž jakkoliv je ten film lidský, zkuste si ho v závěru představit s jinou hudbou)... Jeho motivy asi nejsou (pro běžného diváka) tolik zapamatovatelné, ale dokonale dotváří atmosféru většiny snímků ;-)

John Williams

2. místo patří legendě filmové hudby už jen pro to, že tento člověk mě k filmové hudbě přivedl, neboť právě u E.T. mimozemšťana jsem začal už jako malý zaměřovat na hudbu. John Williams je dvorním skladatelem Stevena Spielberga a myslím si, že toto duo se navzájem respektuje a hlavně uvědomuje důležitost toho druhého. John je podle mě skladatel, který vytváří nejsnáze zapamatovatelné originální motivy pro běžného diváka (Harry Potter, E.T:, Čelisti, Jurský park), které ovšem pomocí orchestru pak vhodně zabaluje do jiných... Zajímavá je ale i jeho minimaličtější práce s klavírkem (Angelas Ashes, Podezření).  

Hans Zimmer

3. místo patří skladateli současnosti a to především pro to, že on si prostě uvědomuje, jaká hudba v dnešní době na diváka zapůsobí. Zatímco u výše uvedených skladatelů dle mého názoru, hraje hlavní roli orchestr a melodično. U Zimmera je to rytmické pojetí a akce. Jeho spolupráce s režisérem Christopherem Nolanem se povedla jak u Dark knight trilogy (Závěry všech tří dílů - hudebně skvělé), tak u Počátku. Z jeho dřívější tvorby by bylo asi záhodno zmínit Skálu nebo Rain Mana či Thelmu a Luisu. Modernější věci asi už znají nejen fanoušci filmové hudby, ale i fanoušci filmu, takže je netřeba zmiňovat. Myslím si, že Hans Zimmer se občas v motivech jako takových opakuje, nebo nám skladby mohou přijít povědomé z jiného filmu. (Známý příklad Gladiátor-Piráti z Karibiku) Někdy je ale evidentní, že je to záměr, aby naopak vyzdvihl práci jiných skladatelů.... (Konkrétně třeba Piráti 3 - odkaz na Tenkrát na západě, Sherlock Holmes 2 - využití Mozarta, Rango - rytmus Sedmi statečných, harmonika a la Tenkrát na západě, využití Wagnera.) Navštívil jsem 2 koncerty :-) (Praha 2016, 2017)

Ennio Morricone

Enniovi patří mé 4. místo a také obrovské díky, že mimo skládání rovněž často svou hudbu diriguje, a tak jsem ho už měl tu možnost vidět na koncertu filmové hudby Prague Proms. Složil originální a dnes už legendární hudbu k filmu Tenkrát na západě a co se týče westernů, právě on složil to nejlepší a jeho hudba nestárne (Proč by se jinak jeho "staré" skladby objevovaly v novotinách typu Sherlock Holmes 2, Piráti 3, Kick Ass, Nespoutaný Django, pro které skládali jiní skladatelé :D) Morricone často spolupracuje s režisérem Tornatorem a tato kombinace je většinou úspěchem (Pouhá formalita, Legenda o 1900 a hlavně Cinema Paradiso). Pro mě je ale nejlepší hudba k filmu, hudba k snímku Mise :-) Navštívil jsem zatím 3 jeho koncerty :) (Praha 2012, 2014, 2015)

Fernando Velázquez

Ano, tento mladý nadějný Španěl dokáže vytvořit super atmosféru u nestandartních filmů... Nádherné main theme k lo imposible, závěrečné téma Sirotčince, na nervy působící téma v snímku Ďábel, či Juliiny oči a i poslední práce na Mamě a Herculovi se velmi povedla... Čekám na další soundtracky, ale tohoto skladatele vnímám jako jednu z velkých nadějí tvoření orchestrální atmosférické hudby... Navštívil jsem 1 jeho koncert... (Praha 2015) Je suprovej, mám autogram :)

James Horner

O Jamesi Hornerovi se hodně spekuluje, zda je či není dobrý skladatel a já dříve vůbec nevěděl proč, naopak jeho hudba se mi vždycky k filmu líbila. Když se ale opravdu zaposloucháte do jeho tvorby hlouběji. Opravdu se velmi často ve svých motivech opakuje, takže je dost možné, že nepoznáte, zda motiv, který zazněl byl z Troji, Zorra, Nepřítele před branami,  The Willow nebo Avatara... Pokud jde ale o smysl hudby ve filmu, jakožto emocionálnímu nástroji, působícího na diváka v kině, tak si myslím, že i s těmi stejnými motivy Horner smysl naplní, protože běžný divák a posluchač si podobností nevšimne...:-) Navštívil jsem 1 jeho koncert :-) (Vídeň - 2013)

Michael Giacchino

Skladatel, který získal Oscara za Up, je známý díky hudbě k novému Star Treku a seriálu Lost, ale si místo v mé TOP 10 si získal především za hudbu k Let me in, minimalistické, ale atmosférické a dle mého vkusu, velmi komplexní soundtrack a dílko.

Danny Elfman

Dvorní skladatel Tima Burtona. Nejlepší dle mého názoru hudba ke Střihorukému Edwardovi, původní Batman a nesmíme zapomenout, že je rovněž autorem známé znělky Simpsonů. :-) Hodně zaujal svým showmanským projevem na koncertu filmové hudby v Praze (2014).

Alan Menken

Disney skladatel. Tozn. velmi hravé motivy a také velmi dobré písničky, Tangled, Enchanted, Beauty and the Beast, Aladin, The little Mermaid

Trevor Jones

Skladatel hudby k Poslednímu mohykánovi, který je navíc velmi přátelský a optimistický při návštěvě naší republiky ;-) Chotěboř (2008)