Recenze (81)
Julie, co by bylo kdyby… (2022)
Film o různých možnostech příběhu a paralelních vesmírech. Alternativní reality jsou tu dobře poskládané a propojené. Lou de Laâge zahraje každé své alternativní já vždy jinak a výborně zachytí, jak by v paralelní realitě byla trochu jinou osobností podle toho, jak ji formovaly okolnosti. Je to milý film, dvě hodiny v kině utekly jako voda, nicméně, na intenzivní filmový zážitek tomu něco chybělo a závěr byl příliš sentimentální.
Atomic Café (1982)
Brilantní (a dost zneklidňující) koláž archivních materiálů ze 40. až 60. let 20. století přinášející pohled na život v atomovém věku v USA. Propagandistické snímky, naučné filmy amerických úřadů, reklamy, televizní pořady, to vše protkané písněmi s atomovou tematikou. Film poskytne dobrý vzhled do historie. Dozvíte se třeba, že cíle v Japonsku pro svržení atomových bomb si vybrali Američané proto, že nebyly během války bombardované, byla to velká města a hlavně se tam nacházelo hodně civilních cílů, na kterých se potom daly zkoumat následky atomového útoku. Šokovalo mě, jak americká vláda bagatelizovala zdravotní rizika spojená s atomovým výbuchem (radiací). Jak například občanům, kteří bydleli blízko místa jaderného testu a mířil na ně radiokativní spad, říkala, že jim nic nehrozí ("možná vám vypadají vlasy, ale dorostou zase tak krásné a husté jako dřív"), obyvatelům atolu Bikini tvrdila, že se po jaderném testu budou moci zakrátko vrátit domů. Nebo své vojáky posílala vstříc atomovému hřibu v rámci cvičení útoku atomovou bombou. Šílené.
Všechno v pořádku, brambory na řádku (2022) (studentský film)
Škoda, ze tento krátký film nebyl ani pořádně o česko-polské soutěži o nejlepší bramborový salát, ani o hnědouhelném dolu a elektrárně Turów a tenzích, které vyvolává mezi Čechy a Poláky. Anotace ve mně vyvolávala vzpomínky na grotesktní dokument 'Vše pro dobro světa a Nošovic' od Víta Klusáka, který vtipně a komplexně představil, co s sebou do místa přinesla automobilka Hyundai, jak ovlivnila život místních. 'Z všechno v pořádku, brambory na řádku' jsem se dozvěděla jen, jak paní Teresa dělá svůj bramborový salát, o vlivu továrny a dolu na přírodu, lidi a vztahy jsem se nedozvěděla nic.
Útěk z Mogadiša (2021)
Zaměstnanci jihokorejské ambasády spojí síly se zaměstnanci severokorejského velvyslanectví, aby společně unikli z válkou zmítaného Somálska. Dostatečně nosný námět na napínavý film. Bohužel v tomhle podání vás to nechává chladnými. A na začátku filmu si nejste vůbec jisti, zda uvidíte proklamovaný thriller - postavy se chovají dost groteskně, což se mi k tématu filmu vůbec nehodilo. Na poměry korejské kinematografie průměrný film.
Men (2022)
Těsně po filmu jsem jela na vlně WTF. Pak se mi to rozleželo v hlavě a možná, ale opravdu jenom možná, jsem i tenhle bizarní snímek pochopila. Film má velmi pomalý rozjezd, avšak hororová závěrečná půlhodinka to dost zachraňuje. A finální body horror sekvence je výborná.
Proč Havel? (1991)
I přes to, že je snímek zdlouhavý, místy nudný, má řadu neocenitelných autentických záběrů. Sledujeme první měsíce Havla v prezidentském úřadu a Forman nám dělá průvodce (jde mu to vážně dobře). Divák má jedinečnou možnost nahlédnout pod pokličku začátku demokracie v Československu a také vidět na jednom plátně spoustu zajímavých osobností (např. Hrabala, Formana, Paula Simona, Shirley Temple Black - vůbec jsem netušila, že u nás na začatku 90. let působila jako velvyslankyně). Společnost je plná nadšení a euforie z polistopadového dění. Dokument je jedinečnou ukázkou té doby a jako takový stojí určitě za vidění. Viděno na MFDF v Jihlavě (2021) i s legendární scénou Havla v uniformě hradní stráže.
Zpátky do práce (2017) (seriál)
Ač máma na rodičovské, toto mě neoslovilo. Asi proto, že mám srovnání s australským seriálem Vykojená (také z dílny Netflix).Ten mi přišel milejší, vtipnější a hlavně víc ze života.
Balón (2018)
Film je natočen podle skutečné události, a i když člověk tedy ví, jak to dopadne, je to napínavé až do konce. Němci točit filmy prostě umí.
Kamu v Mexiku (2018) (seriál)
Velmi nepovedený kulinářský cestopis, který plytce brouzdá po povrchu mexické kuchyně. Největší chybu vidím v obsazení Kamu. Má tragickou slovní zásobu, příšerný projev, její španělská výslovnost rve uši ... a ani neumí správně držet příbory! Pozorovat ji je takové malé mučení.
S láskou Vincent (2017)
Nádherný film, nejen po obrazové stránce. Naprosto mě okouzlil a na konci dojal. Ohromující filmový zážitek.