Recenze (20)
Opravdový život (2008)
scéna pri bazéne. -geniálne. a pre mňa highlight tohto snímku. komorná atmosféra, pozvolný sklz do absolútnej apatie a potom zasa naspäť. vynikajúci soundtrack. James Gang + Explosions in the Sky.
Twilight sága: Rozbřesk - 2. část (2012)
aaaaahahahahhh, :D oh-my-fuckin-jesus! :D
Na cestě (2012)
Nebudem objektívna, ani sa o to nebudem snažiť. Sfilmovať také dielo ako je Keruacov román On the Road, to chce nielen obrovskú guráž a náležitú prípravu, ale zároveň predpokladá pochopenie uvažovania autora a pokus o stotožnenie sa s nim. Scenár síce verne preberá mnohé riadky z knižnej predlohy a vkladá ich do úst filmovým postavám, štruktúra výberu však postráda vnútornú logiku a kompozíciu, čím spôsobuje nepriehľadnosť a nekonzistentnosť filmu. Nulová snaha vykresliť psychológiu postáv a zdôvodniť tak ich činy odstránila podstatu príbehu, ktorá bola dôvodom pre vznik Kerouacovho románu. Filmová interpretácia teda prináša plytký príbeh o životoch skupinky neposedných mládežníkov zo 40tych rokov minulého storočia, obohatený o bonusové ochutnávky "veľkých amerických exteriérov". Za jedinú zvládnutú rolu vo filme považujem postavu Allena Ginsberga (Tom Sturridge). Po 140minutach, ktoré som nezvládla skonzumovať na jedno sústo, stále nechápem viaceré veci, -prečo bol do hlavnej roly spisovateľa francúzsko-kanadského pôvodu obsadený anglický herec s typickým britským ksichtom? -prečo bol film natočený podľa cenzurovanej a upravenej verzie románu, keď je vonku originálny rukopis? (pokial nie z logických dôvodov, žiada sa to aspoň z úcty k samotnému umelcovi, ktorý sa raz vyjadril: "There shall be no editing of this manuscript, this manuscript was dictated by the Holy Ghost.") ale tak na druhej strane, režisér si na ten svoj výkon môže povedať: "well, at least you tried..."
Malý Cézar (1931)
Lil Caesar...ktovie či Mr. Robinson hral tak dobre blbého alebo inak ako blbo hrať nevie. Mohli to dať radšej Clarkovi Gablovi :-Y
Avida (2006)
aký humor? aká vizualita? sociálna kritika ohodená fasádou pojmu "surreálny" podla výkladového slovníka. jedným slovom - sterilné... (oh, hlavne nech je to čiernobiele, a nech jednotlivé sekvencie príliš nenaväzujú. ešte pridáme pár morbídností so zvieratami a prehodíme piate cez desiate a surreálna koláž je hotová!). -i hardly think so...
Frankenstein (1931)
toto naozaj nieje moja šálka kávy... technické spracovanie ok, ale tam to pre mňa aj končí. taká pracovná rozcvička s filmárskym náradím. 1 hviezdu za vtipne podanú scénu s "kytkama" :P
Vejdi do prázdna (2009)
M i n d b l o w i n g . . . Film ostrý ako žiletka... a pohlcujúci. Napriek tomu, že mi viaceré veci vo filme pripadali málo dotiahnuté, som sa pred koncom pristihla ako s rukou na ústach a vyvalenými očami krútim hlavou...(& ak môžem pridať SPOILER - ten záverečný love hotel mi pripomenul Antonioniho Zabriskie Point (1970), resp. takú jeho variáciu z 00-tych rokov 3.tisícročia :)
Trvalá dovolená (1980)
Wow, tak tomuto sa hovorí režijný debut! Dielo až bolestne minimalistické a vyhranené, príbeh o ničom a predsa o všetkom. V 75minútovej sekvencii svojej prvotiny dokázal Jarmusch uchopiť to, čo nedokázal za 116minút o 29rokov skúseností neskôr :) A pokial ide o divácku kritiku, tak tá nieje prekvapivá, na takýto film sa divák proste musí cítiť. Inak súhlasím s komentárom, ktorý napísal Toj.
Seriózní muž (2009)
Čožeee, tak to bolo INCREDIBLE! Posledných 30 minút ma naprosto dorazilo & keď nadišla scéna "When the truth is found to be lies...." tak som kričala od smiechu. Jednoznačne jedna z najvtipnejších sekvencií, aké som doteraz uzrela :) A vôbec, celý vizuál - za kamerou musel zrejme stáť génius a 110-%-ne pripravený zvuk a soundrack mi kontinuálne navodzoval "eargasm" (+milujem Jefferson Airplane,,,,FYI)
Kvílení (2010)
-snímok o Ginsbergovi s Ginsbergom bez Allena Ginsberga