Recenze (473)
Constantine (2005)
Skvěle a zábavně zfilmovaná komixová předloha. Trocha existencionálního podtextu, tak akorát. Nezapomenutelní Satan a archanděl Gabriel. Doufám, že až se budu v závěru svého života střílet do hlavy, nevzpomenu si na tenhle film. xxxxx/Satan /a Anděl /kámoši od vedle./xxxxx
Zlomené květiny (2005)
Pomalá road movie na téma krize středního věku. Role, v které si neumím představit nikoho jiného než Billa Murraye. Místy úsměvný příběh s podtóny smutku. Pro mne dokonale sdílený životní pocit s trochou melancholie a životní moudrosti na závěr. Pokud je vám přes třicet a občas vám probliknou životem bývalé lásky, máte šanci, že film osloví. Mne tedy rozhodně ano. xxxxx/ Vždy to tu bylo / zlomené květiny / ve smíchu a radosti./xxxxx
Lepší už to nebude (1997)
Helen Hunt i Nicholson dostali za své role Zlaté glóby i Oskary - poprávu. Empatie, která z Helen vyzařuje v některých scénách se podle mého nedá nadrilovat. Film je to především o lásce, jejím hledání a o osamělosti. Docení spíš ti, co už mají něco odžito. xxxxx Kdo zemřel / může ožít / když soused zazvoní. xxxxx
Grindhouse: Planeta Teror (2007)
Nejsem fanouškem trash žánru, ale tohle je klenot, vybroušený diamant. I když to zní hodně hloupě, troufnu si napsat , že jde o jedinečný a hluboký film se spoustou originality, citací a hlášek, kde si to herci i ve vedlejších rolích neuvěřitelně užívají. Daleko nejlepší Rodriguezův film, který neztrácí tempo a nemá slabých míst.
Hacker (2015)
Vypadá to, jako by šílený scénárista unesl Michaelu Mannovi dceru a pod pohrůžkou jejího zabití, režiséra přinutil zfilmovat jeho zoufalý výtvor. Mann v několika vypjatých dramatických scénách potvrzuje svou extratřídu /umíračky a honičky/, ale celek nezachránil. Třetí hvězdu dávám jen za těch několik desítek sekund režisérova mistrovství. Obsazení herců pravděpodobně určil taky scénárista.
Homeboy (1988)
Pomalu a civilně vyprávěná romance mezi mlčenlivým boxerem a holkou od kolotoče. Do toho ještě kriminální vedlejší linka, která pak film natahuje ke dvoum hodinám. Rourke si sám napsal trochu bezradný scénář, ale ten rozhovor s Walkenem o ženskejch je doopravdy fajn.
Ed Wood (1994)
Filmová pocta Edwardu D. Woodovi, Jr. a Belovi Lugosimu. Je to o lásce k filmu a také o tom, že si své světy sami vytváříme. Poprvé jsem se zde seznámil pojmem "kultu velmi špatného tvůrce".
Nemilosrdná spravedlnost (1991)
Akční film potřící do Top 3 Seagalovi tvorby. Zdařile vykreslený Brooklyn 80. let, mafiánské postavičky a jiní fůjtajblové hlavnímu sympaťákovi zkříží cestu za spravedlností vždy jen na pár sekund, protože pokud na hrdinu zaůtočí, jsou okamžitě odmeteni do tmavých koutů, kde se následně svíjejí v bolestech. Tenhle úsporný Seagalův akční projev má své kouzlo. Vše zde působí trochu uvěřitelněji, než je u ostatních Stevenových filmů zvykem.
Lovec policajtů (2001)
Na filmu je hodně poznat, že ho režíroval velice slavný kameraman. Na chvilku vytáhl Seagala o ligu výš, ale opravdu jen na okamžik.
Glimmer Man (1996)
Buddy movie, několik vtipných hlášek, Seagalova komická stylizace buddhistického mudrce v neuvěřitelnym saku a růžencem kolem krku, jeden z těch o trochu lepších hercova průměru.