Oblíbené filmy (10)
Pán prstenů: Návrat krále (2003)
Jaké by to bylo léto bez maratonu Pána prstenů? Jedinečný film... 11/10
Tenkrát na Západě (1968)
Vrchol kinematografie. Pokud by si nějaký film zasloužil být na prvním místě v žebříčku FIFA, ee, tedy ČSFD, tak je to potom Tenkrát na Západě, nejlepší počin jednoho z nejlepších rejžů v dějinách filmových. 11/10
Frajer Luke (1967)
"Neboť u Boha není nic nemožné" Lk 1,37 (Lukovo vězeňské číslo = 37) A Luke chtěl vše zvládnout sám... nadruhou stranu - skoro se mu to povedlo:-) 10/10
Prázdniny v Římě (1953)
Dokonalé... Škoda, že podobnou romantiku, která doprovází Prázdniny v Římě, v dnešních filmech najdete jen stěží. Tímto filmem jsem si zamiloval osobnost a herectví Audrey H.. 10/10
Leon (1994)
Hodný, zlý a ošklivý (1966)
Andrej Rublev (1966)
Dechberoucí pohled do dějin národa ruského. Historiky či jedince, obdivující dějiny středověku a zvlášť dějiny zkoušených Rusů, musí toto veledílo pohladit po duši. Scény s padajícím koněm nebo příprava a samotné odlévání zvonu je nezapomenutelné. Andreje Rubleva řadím nad Vláčila i Bergmana. 10/10
Příběh jeptišky (1959)
Příběh sestry Luke, který pojednává o boji se svědomím mladé řeholní sestry, jež je zkoušeno přísnými pravidly řeholního řádu. Děj se odehrává ve třicátých letech 20. století v Belgii. Belgie má rovněž jako jedna z koloniálních velmocí území na africkém kontinentu a to v Kongu. Konžská misie je potom životním snem mladé řeholnice Luke. Luke - Audrey H. - je opět dokonalá (třebaže jsem si ji v roli jeptišky nedokázal představit). Postupně s ní prožíváme počáteční kroky při vstupu do kláštera, pravidla noviciátu a všechny duchovní a niterní zkoušky, s nimiž se tato sestra potýká. Velká změna v tempu a v jakési jednotvárnosti nastává tehdy, když se sestra Luke přesouvá na misii do Konga. Tady mě velmi překvapila výpravnost celého snímku, jelikož se ocitneme v opravdovém africkém prostředí, kde se sestra Luke střetává s dalšími pochybeními ohledně poslušnosti vůči řádu. Poslušnost ji později opět zavede do mateřského kláštera v již okupované Belgii nacisty... Celý příběh je v podstatě o vnitřním souboji v duši mladé řeholnice Luke. Ta řeší zásadní otázku, zda-li je proti Boží vůli poslechnout hlas srdce (který však nestojí proti křesťanskému chování) na úkor přísných pravidel uvnitř řádu... Po celou dobu jsem pociťoval jakousi sklíčenost, která paradoxně vrcholí s poslední scénou filmu. Co mě nejvíce udivuje, je fakt, že jsem o tomto ohromném filmu dosud neslyšel a podle počtu hodnocení o něm neslyšelo i mnoho dalších. Po delší době jsem měl u titulku THE END zase ten blažený pocit ze silného filmového zážitku... a výkon Audrey H. mě zase utvrdil v tom, že je to nejen ta nejkrásnější, ale i nejlepší herečka všech dob. 10/10
Asterix a překvapení pro Cézara (1985)
"Asterixi, jsou tohle přátelé? Já už tomu vážně nerozumím... Doma to byli nepřátelé, v Africe přátelé, to abych se na to zeptal Julka!" anebo... A: What he says? B: Co říká? A: What he says? B: Co říká? C: Já myslet, že on se ptát, co vy říkat! anebo... A: Obelixi, kolikrát jsem ti říkal ať neničíš ten les!? B: Jakéj les? Vždyť je tu jen saméj pitoméj strom! Nejlepší animák, co znám. Ty hlášky! Radost poslouchat:-) 10/10
Poklad na Stříbrném jezeře (1962)
Jednoznačně největší hit mého dětství (přetrvá však navěky). Och, jak rád bych se vrátil do dob, kdy jsme si doma hráli na Vinnetua a Oldu Shatterhanda. Vždycky mě při Mayovkách zavalí takový příjemný pocit nostalgie, jenž umocňuje geniální Bötcherova hudba a přenádherné scenérie jugoslávské přírody. P.S. Vždycky jsem se těšil na skoncování s úhlavními padouchy jednotlivých dílů:-) 10/10