Recenze (706)
Před půlnocí (2013)
První 2/3 pecka, úžasné dialogy, plasticky a pro diváka pochopitelně vystupující postavy. Avšak od hotelového pokoje jakoby se vyměnil scénárista a najednou se vše přepne, chování postav (zejména jedné) postrádá logiku a přesvědčivost, v kontextu předchozího úplně mimo. Ten pocit zmaru a trapnosti srazilo mé 5* nadšení o dvě třídy níž. Doslova jsem s otevřenými ústy zíral, jako zda se jedná ještě stále o tentýž film...
Soumrak dne (1993)
Jeden z nejvíce nedoceněných filmů. Klenot, na nějž se neprávem zapomnělo. A ještě i na Oscarech měl smůlu, že soutěžil v ročníku se Schindlerem a spol. (A zrovna Hopkins měl po právu získat Oscara za hl. mužský výkon.)
Wonder Woman (2017)
Debilita absoluta!!! Ne, ne, ne! První čtvrthodina byla natolik bolestivá, že jsem to dále nedal. Ano - ženský film. Bohužel v tom nejhorším smyslu slova, co si pod touto nálepkou dokážeme představit. Uvědomuje si vůbec někdo z oněch novodobých sufražetek, že všechny tyhle rádoby ženskou sílu vyzdvihující filmy jenom hlasitě křičí do světa nejhlubší přesvědčení těchto "osvícených" prorokyň nového světa, že na to ženy nemají, a tak vlastně demonstrují přesný opak toho než si myslí, že dělají?
Bába z ledu (2017)
Jakkoli jde na české poměry o nadprůměrné dílo, v podstatě o zas takový zázrak se nejedná. Bolí tu jistá jednorozměrnost charakteru postav - i ten Broňa byl předvídatelný. Životní tragédie obou synů jsou spíše pouze naznačené, než aby se jim věnovalo více zaslouženého prostoru. To už mohli být klidně vynecháni a alespoň dotáhnout linku vnuka Ivánka, která zůstala tak nějak nedotažená. A btw.: už nikdy se na olivový olej nebudu dívat, jako dřív.
Vraždy podle Agathy Christie - Oznamuje se vražda (2015) (epizoda)
Šílené, jak se dá zkazit jedna z nejlepších detektivek velké Agathy.
Bridgertonovi (2020) (seriál)
Naprosto nepobírám ten hype, který se kolem tohoto seriálu vzedmul. Dlouho jsem se srovnával s (z principu naprosto debilní ideou) rasové hyperkorektnosti a to, že půlka britské šlechty z roku XY je černá. Až jsem si v hlavě nasadil premisu "budu se to snažit přehlédnout a dělat, že nic", dal jsem Bridgertonovým šanci. A bylo to horší než jsem v nejhorších snech mohl očekávat. Tak hloupý scénář, nelogické jednání postav a feministickou propagandu (9 z 10 ženských postav jsou umělým roubováním tužeb a představ novodobých amazonek z počátku 21. století na kulisy 19. století) jsem v této lize neviděl snad 10 let. Místy až bolestivě nekoukatelné.
Tenet (2020)
Těžko se to říká, ale zjistili jsme, že i Nolan umí natočit slabý film...
Marie, královna skotská (2018)
Průměrné historické drama s výbornými hlavními představitelkami, který však trpí několika bolestmi, jež mu podráží nohy. Předně - kdy už někdo pochopí, že film o silných ženách nemusí nutně natočit žena (a nikdo jiný to nedokáže). Bohužel ženské režii nejednou unikne, že si netočí pár záběrů pro holky z čajového klubu na neděli odpoledne, ale že snad mají ambici, aby jejich film byl pro všechny. Tenhle moc nebyl. A je to škoda. A zadruhé - kdy už někdo pochopí, že současné náboženství politické korektnosti je nesmysl a v posledku se obrací proti ideji rovnoprávnosti. Násilné angažování černochů (a dalších etnik) do vysokých pozic na anglickém a skotském královském dvoře 16. století je něco tak absurdního, až to zesměšní celý film i s tím málo dobrým, co nabídl.
Simpsonovi - První meta dobyta (2010) (epizoda)
"Radši mrtvé dítě než žaloba od tvých rodičů!" :D
Hořkých sedmnáct (2016)
Naprosto průměrný film, kterému podrazí nohy šíleně nesympatická hysterická kráva, s níž nejde ani špetku soucítit, natožpak k ní pocítit nějakou tu sympatii. Jediný, za koho můžu dát alespoň tu 1*, je zde v miniroli W. Harrelson.