Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (16)

plakát

Oppenheimer (2023) 

"Prometheus stole fire from the gods and gave it to man. For this, he was chained to a rock and tortured for eternity."

plakát

Monstrum - Příběh Jeffreyho Dahmera (2022) (série) 

Když jdete ve čtyřech letech na operaci kýly, kde vám do koulí naperou takové množství anestetik, které by sundalo i slona, a do toho vyrůstáte v rodině s matkou, která trpí depkama a laktační psychózou, zanechá to stopu. Do toho je zde fotřík workoholik, který se s ní doma hádá a nebo je pořád pryč a když už si ten čas najde, naučí vás pitvat zdechliny a sekat rybám hlavy. V pubertě vám navíc dojde, že jste gay, vzrušuje vás nořit prsty do vnitřností a začnete chlastat Budweiser, abyste se z toho nezbláznil. Máma vás před maturou opustí a jede hledat UFO, otec šuká milenku na hotelu a čtvrt roku nezvedá telefon a vám začne už úplně hrabat. A je tu první vražda. Následuje neúspěšná kariéra na univerzitě a v armádě, kterou zmaří chlast. Pak delší pobyt u bigotní křesťanské babičky, která nedokáže pochopit, že degustujete pivka, znásilňujete teplý černochy a řežete je ve sklepě, spíte s figurínou ze sekáče a modlíte se k Satanovi u svatostánku. A když už se po deseti měsících odnětí svobody za sex s 13 letým asiatem dostanete do vlastního kvartýru, buzeruje vás černá uřvaná sousedka, které vadí, že si doma děláte stejky z mrtvých teploušů z klubu a táhne to z ventilace. A tak si v tom bytečku vesele fotíte, znásilňujete, sekáte, řežete, pilujete, vrtáte a vaříte. A policajti? Těm je to jedno. Jsou to beztak rasisti, který sousedku neberou v potaz. A toto je pouze zlomek z 34 let života pohledného, zakřiknutého blonďáčka, pro kterého byl celý život jeden velký průser. Je to občas zdlouhavé, děj je zpřeházený a není chronologický, ale utkví vám to v hlavě. Na konci si říkáte: Ano, je to zvrácený dobytek, ale nese za to odpovědnost pouze on? Za mě byl Jeff fakt chudák, který měl už odmala být pod dohledem psychologa, ale každý nad tím zavíral oči. Věřím, že by si docela rozuměl s Wednesday Addamsovou, která se na Netflixu taky hezky ukázala. Je to dobrý seriál, donutí vás přemýšlet, ale není na to hezký pohled.

plakát

Úsměv (2022) 

Fuj, no to byl teda  nářez. Nic pro kardiaky. Jdu si pro prášky.

plakát

BANGER. (2022) 

Budoucnost českýho filmu. A to myslím vážně. Odcházel jsem z kina jak opařenej. Mišík dobrej, Bendig suprovej, ten mě občas fakt rozesmál. Konec filmu depresivní, i slza ukápla. Nevěděl jsem, jestli hlavní postavě taky jednu vrazit, nebo ho politovat. Film nastavuje zrcadlo dnešní doby a naší mladé generace. Kdo strávil chvilku v Praze, ví. Nejednou jsem měl takový zvláštní pocit, že už jsem ty různé postavičky a místa někde viděl. To jak mluví, kde se pohybujou, netřeba zmínit drogy, šlapky, zbohatlíky, hudební hvězdičky, dealery, mafii a další zábavné existence... Jo a taky si tu střihne menší roli sexy týpek v tílku David Černý, nebo třeba generační šansoniér Samir Hauser. Sergei tedy není jediný umělec, který zde hraje sám sebe. Zajímavý nápad natočit to na Iphone. Na film bych nevzal epileptika, blikání světel na diskotéce a třes kamery mi moc nedělal dobře na oči. Ale celkově, bomba a svěží vítr do plachet naší zmírající české kinematografie. Dávám plný počet, bravo pane Sedláku :)

plakát

Černý telefon (2021) 

Bacha, mám tam SPOILERY! Inu, čekal jsem na tenhle snímek přes rok a zkusím to nějak shrnout. Měl jsem dvě možnosti. Čekat o 4 dny navíc a jít na to do Cinema city v Praze, nebo jít do našeho kina na maloměstě již dnes. Zvolil jsem tu druhou možnost. Do kina moc lidí nepřišlo. Usadil jsem se uprostřed sálu. Přede mnou seděla korpulentní dívka, držela v ruce mobil a projížděla internet. O dvě sedadla vedle mě se posadili dva mladíci, zřejmě posilněni dávkou THC a alkoholem, kteří se nekontrolovatelně, až hystericky smáli již při nesmyslně dlouhých upoutávkách na nové ujeťárny, které se režiséři snaží vpustit do kin. Snímek začal. Tlusťoška dala pryč mobil, smažky vedle mě otevřely brambůrky. Šustilo to na celý sál. Černý telefon se pomalu rozjížděl. Dívka začala syčet na oba mladíky, ti ji nevnímali. Nakonec vzala do ruky opět mobil, začala projíždět Tinder a film sledovala pouze periferně. To byla chyba, rozhodně to nebylo špatné. Já jsem  sebou nervózně kroutil, ale film mne zaujal. S klukem ve filmu a jeho ségrou jsem těžce soucítil, jejich fotr byl sadistické hovado, ve škole šikana, městem se šířily zvěsti o Drapákovi v masce, co krade malé kluky. Pak přišel ten pán ze Sinisteru, rozbil vajíčka, kluka šoupnul do dodávky a náctiletí fracci vedle mě dostali záchvat smíchu a silný astmatický kašel. V tu chvíli jsem se zvedl a šel o pár sedadel dozadu. Tam už seděla starší paní se slzami v očích, orodující za malého chlapce, kterého sympaťák Ethan ubytoval ve sklepě, nosil mu  míchaná vajíčka se sodovkou a hladil mu vlásky. Kluk bojoval, potýkal se se stavy bezmoci, volali mu mrtvoly, pokusy o útěk se mu nedařily. Sestra měla vidiny od Ježíše Krista, ale nakonec to bylo k ničemu, protože dovedla detektivy do baráku s mrtvolami chlapců. Z Finna se nakonec stal cold zabiják, nemilosrdně uškrtil Ethana, nakrmil  pejska masem z lednice a odešel z úchylova baráku ven za ségrou. Fotřík, kterej seřezal chudáka Gwen jak řešeto začal bulet a sliboval, že se polepší. To jistě... A kluk, nyní hrdina, získal srdce své vysněné dívky a je psychicky naprosto v pořádku. Což je obdivuhodné vzhledem k tomu, že strávil dlouhou dobu ve sklepě vyšinutého magora. Nu, abych to shrnul... Na filmu oceňuji přímočarost, vkusné nečekané jumpscary, rychlé tempo v půlce filmu, pěkný pomalý rozjezd, hudební doprovod, napětí, práci s kamerou, úžasné herecké výkony obou sourozenců a pana Hawkea, atmošku 70.let a suprového záporáka s originální maskou. Lezl mi na nervy Finneyho labilní ožralý fotr, detektivové bačkory, Grabberův feťácký bratr byl k smíchu a taky to, že cynický Ježíš Kristus navedl Gwen k jinému baráku. Filmu by ani neuškodilo více krve a Ethan mohl být větší psychouš. Navíc byl ve filmu dost málo, ačkoliv scény s ním měly šťávu a jelikož o postavě Drapáka nevíme ani prd, čekal jsem vždy, co z něj zase vypadne. Doufal jsem, že kluka aspoň seřeže opaskem, ale on mu jen nosil ty vajíčka a sodovku, hladil ho kudličkou po krku a bručel si pod maskou. Defakto tak Finney dostával větší sodu od dětí ve škole, než od pana věznitele. I slzička ukápla, scéna, kdy kluk bezmocně brečí, byla velmi dojemná. S tímhle mladým hercem se určitě ještě setkáme, má fakt talent... Za mě z toho vzniknul ideální snímek pro rodinu s dětmi, taková fajn pohádka po nedělním obědě. Má to své chyby, je to zbytečně moc osekané, jde to málo do hloubky a některé postavy jsou strašné. Ovšem navzdory tomu jsem při některých scénách nedýchal a byl velmi napnutý. Horor to není ani náhodou, thriller je to podařený. Dal bych tomu 75%. Oproti dnešním experimentálním homosnímkům je to solidní jednohubečka.

plakát

Zítra se bude tančit všude (1952) odpad!

V době, kdy docházelo k soudním monstrprocesům, stavěla se odporná monstra zrůdnému komoušskému režimu, slepě se budovala nová vlast a lidumilové Stalin si dožívali poslední rok svých mrzkých životů, vznikl tento  odporný hudební paskvil plný propagandy, trapných rýmovaček a únavných lidových tanců. Tohle je horší než odpad, to je stoka plná hnoje a vizitka dekadence 20. století

plakát

U Zlaté rukavice (2019) 

Tomuhle nejde nedát pět hvězd. Tak krásně naturalistický a autentický snímek špinavého, znetvořeného prasáka, který po nocích v pajzlu loví starý, bezzubý, ohyzdný starý šlápoty, przní je ve svém bytě a pak je seká na kousky, jsem dlouho neviděl. Pan Fritz Hoňka byl vskutku kvalitní germánský umělec, který mi vztahem k alkoholu a k sexu velmi imponuje. Výkon hlavního herce je neskutečnej.

plakát

Mrazík (1964) 

Kdybys nebyl hlupákem, nestal by ses medvědem!

plakát

Manituova bota (2001) 

Tak ty jsi unavený, Johne! Fajn, John si půjde lehnout, ostatní nasedat :D