Oblíbené filmy (10)
500 dní se Summer (2009)
Ten, kdo stojí v koutě (2012)
Lítám v tom (2009)
The Go-Getter (2007)
Melancholie (2011)
Gattaca (1997)
Sviňák (2013)
Ze začátku to vypadá jako docela vtipný klon anglického a skotského humoru. Smích v kině byl rozdmýcháván smíchem jedné z divaček, takže se celé kino prakticky pořád smálo a kromě oné slečny bylo stále čemu i ve filmu. Opravdu povedená půl až tři-čtvrtě hodinka, královsky jsem se bavil. Zhruba v polovině to ale začíná jít těžce z kopce. Ne s filmem, ale s hlavním hrdinou a jeho osudem a rychlý spád nám již značně dopředu dává vědět, že happy end tady očekávat nemůžeme. Přesto si tvůrci zanechali jistý nadhled a stylizaci, která pokračuje z té první poloviny a film tak nepůsobí vůbec schizofrenně, ale naopak přijatelným způsobem vypráví překvapivý vývoj toho všeho. McAvoy se může z fleku vykašlat na nějaký slaďárny a akční hrdiny, tohle bylo prostě fenomenální, naprosto autentický (Těžko uvěřit, že při natáčení nebyl úplně sjetej. Nebo snad byl?) a i Jim Broadbent dokázal, že je stále při své herecké síle. Pro mně je toto film letošních Vánoc. Vhodné pro heterosexuálního muže: ano P.S.: Viděno podruhé a pořád dobrý.
Samotáři (2000)
Klub rváčů (1999)
Vidět film po tolikáté a díky Projektu 100 po tolika letech opět v kině byl fascinující zážitek. A právě schopnost tohodle filmu se neokoukat a bavit pořád do kola opravňuje jeho dlouhodobé umístění v žebříčku ČSFD a zároveň, a to především, v našich srdcích.