Recenze (91)
Někdo to rád horké (1959)
Vzhledem k roku výroby, odpolednímu vysílacímu času a faktu, že mi film doporučila babička se sám divím 4* :) Jenže vtip to má, ústřední trio je perfektní, závěrečná scéna na lodi nezapomenutelná...tak proč ne...
Zohan: Krycí jméno Kadeřník (2008)
Klasická Sandlerovka tentokrát zesměšňující vztah Židů a Palestinců, Američanů k Arabům, Židů k židovským emigrantům a spoustě dalšího. Až na pár ("i feel no pain", electronics store), nejlepší vtípky bohužel vyčerpá trailer. I tak je Zohan příjemná letní odreagovačka plná diska, hummusu a big bang boom...
V Bruggách (2008)
Můj nejočekávanější film roku, na který sem náhodou narazil prolézáním kino novinek. Nechci si kazit dojem pár slabšími a nelogickými místy. Bruges se mi trefily přesně do noty a pokud máte rádi černý humor v komorním "akčním" filmu, stane se vám to samé. ...stejně by mě zajímalo, jak se dá přežít (po)střelení a navrch skok z takové věže...a ještě si předsmrtně pokecat :)
Noc postupuje (1975)
Na můj vkus příšeně pomalá detektivka s nijakým příběhem. Teď si dovedu představit líp strávený čas ve Varech, než sledováním podobné zívačky. Nadrpůměr je akorát Hackmanův detektiv a herec sám.
Polibek, prosím (2007)
Tenhle film se mi trefil do festivalové nálady. Scéna kamarádského poprvé (hlavně "předehra") je nejsvětlejší okamžik filmu. Vtipnost scénáře časem vymizí a zbytek je v podstatě neškodná vata.
Nadine (2007)
Tak trochu road-movie s tématikou únosu dětí. Pravidelné flashbacky dotváří děj a dávají doslovné vysvětlení proč dělá Nadine to, co dělá a stejně tak i obhajuje reakce okolí. Osobně mi hodně vadilo obsazení tří hereček pro hlavní roli, přitom v rozmezí pár let, kdy by stačillo zdržet se v maskérně. Film na mě navíc působil chladně. Poměrně silné téma, jenže málo scén (zjištění nevěry / ztráta děcka na pláži) vzbuzuje silné emoce.
Představení (1970)
S tímhle střihem na závěr festivalového dne, to se nedá. :) Zatím za tři, než bude příležitost ke druhé šanci.
McCabe a paní Millerová (1971)
Narozdíl od sousedícího pana Zsigmonda jsem vydržel do konce a vyplatilo se. :) Určitě jeden z (nej)lepších westernů a filmů 43. Varů.
Muzika (2007)
Nejvíc nejvtipnější zážitek z MFF, zkažený jen špatným ozvučením (často jsem musel sledovat anglické titulky) na balkónu. Budař je geniální, mastič zaostává jen o kousek a Anča Pre-pichová k nim skvěle sedne :)
Sedmé nebe (2008)
Když chtěl někdo pro diváky věřně zachytit šukající důchodce, pak bych prosil nějaký děj. Film je o ničem, nazjímavá nuda ke všemu ukončená na efekt tragicky. V paměti mi zůstal jen obraz tří nahých sedmdesátníků. Na tohle nemám kufr a nejsem sám, když z projekce (ve Varech) odešlo odhadem 10 lidí :)