Oblíbené filmy (10)
Dobrý Will Hunting (1997)
Neskutečně přesvědčivé výkony všech hlavních hrdinů zasazené do výborného scénáře dělají v oblasti psychologického dramatu Willa tím, čím je ve válečném žánru Ryan. Pro mě obrovská srdcovka, viděná poprvé v 99' v dnes už bohužel neexistujicim letňáku v Lipně nad Vltavou. ( Hodnocení není nahlodáno zubem nostalgie). 98%.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Jeden ze dvou filmů, kterému dávám čistých 100%. K tomu nemám co dodat. Prostě dokonalost sama!
Americká krása (1999)
Na ostří nože (1997)
Tohle je jeden z nejlepších dodrodružñáků, který je skvělý ze všech stran. Scénář, hudba, napínavá atmosféra, výborní Hopkins s Baldwinem, krásná aljašská příroda a scény s medvědem úplně nejvic. Za ty roky jsem si z Edge vytvořil svůj osobní kult, který si málokdy nechám ujít a vždycky si ho užiju naplno. Tedy až na poslední, nedávno vysílanou předabovanou verzi :-(. 90%.
Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992)
Na Dědictví se můžu dívat kdykoli ho vysílají a furt mě bude bavit. Neznám film, ze kterého by zlidovělo tolik hlášek. Herci (hlavně ta parta opilců s Bolkem v čele), jsou dokonalí. Mám podezření, že to snad ani nehrajou, že to je jejich přirozenost a že museli být při natáčení furt v lihu, jinak si jejich výkony neumím vysvětlit :-). Naprosto však chápu, že pro jednoho je to kult a pro druhého hovadina....no, možná nechápu:-). (Tedy snad pro abstinenty, kteří tyhle stavy neznají).95%.
Pelíšky (1999)
Pelíšky jsou filmem, kterej má všechno co má mít. Od dokonalýho scénáře a režie, přes výbornou vyváženost příběhu, obsazení se skvělými hereckými výkony, hudební doprovod až po největší plusy, kterýma jsou úžasnej humor a nostalgická atmosféra provoněná duchem Vánoc. Prostě paráda! 98%.
Jedna ruka netleská (2003)
Batman začíná (2005)
Mám rád jedničky a komiksové dvojnásob. Kromě neznámého (i když občas staronového) hlavního představitele nám dává překvapení, většinou originální a neotřelý příběh a co hlavně...zrození hrdiny. Rád sleduju tu cestu od prvních impulsů, přes počáteční (ne)úspěchy v lyžařských kuklách až po dokonalou vymazlenost. U Batmana je to o to lepší, že schopnosti mu nespadnou do klína jako ostatnim, ale že jich docílí tvrdým výcvikem doprovázeným určitou cestou poznání. Daří se mu tak sice za nemalého přispění téměř neomezených finančních prostředků, ale o to je Batman diky svým sofistikovaným hráčkám zajímavější. Takže když se pak za účasti výborně obsazeného Balea a Cainea a pod Nolanovým vedením hodí tenhle skvělý příběh s úžasnou temnou atmosférou a jedinečnou hudbou na plátno, nejde se do něj nezamilovat. Pro mě rozhodně nejlepší díl trilogie (a komiksová série celkově zrovna tak). 95%.
Poslední samuraj (2003)
Tak tahle pecka, to je jedna velká, neskutečně silná emoce. Samuraje jsem viděl v minulosti dvakrát a dvakrát se mi hodně líbil, ale co se mnou udělal dneska?! Dneska jsem se z něj málem posral. Neuvěřitelně silný příběh s tuctem scén, při kterých mi vstávaly chlupy na těle i v místech, kde je nemám, ty emocionálnější mi zase vháněly do očí slzy nad tou krásou, která by nebyla taková, nebýt boha všech hudebních bohů Hanse a jeho nevysychající studnice geniální tvořivosti. Do toho úžasná japonská kultura, krásná příroda, výborné bojové scény a v neposlední řadě chodící charisma v podobě Toma Cruise. Tenhle film je dechberoucí od samýho začátku až po úplný konec a mě nezbývá než jít a přehodnotit svojí top desítku. 98%.
Vrchní, prchni! (1980)
Jedna z mých nejmilejších srdcovek. Film má skvělou atmosféru starých dobrých časů českých hospod a restaurací, kde kromě vopice za pár kaček člověk dostal i obsluhu na úrovni. Jedinečný scénář a kultovní ústřední píseň provázející svou melodií celý film, nostalgické návštěvy všemožných pohostinství a hlavně pak Josef Abrhám v jedné ze svých nejlepších rolí dělají z tohohle SvěrákovskoSmoljakovského výtvoru dokonalou perlu české filmové tvorby. 95%.