Recenze (372)
Utrpení Panny orleánské (1928)
Velmi syrové ztvárnění konfrontace církve, která si v té době díky moci mohla dovolit vše a mladé nevinné dívky. Místy příliš rozvleklý děj ubírá filmu na dramatičnosti, avšak záměrem režiséra byl nejspíš pravý opak. Odka zde: http://www.youtube.com/watch?v=BLBn9KK2Ss0&feature=fvst
Poslední pokušení Krista (1988)
Jako ateista jsme měl před shlédnutím filmu trochu morální rozpor. Před ním jsem viděl dva filmy zaměřené nábožensky - Umučení Krista (ten se mi nelíbil vůbec) a Život Briana (ten se mi naopak líbil velmi:)). No rozhodně jsem se do něho nutil minimálně několik měsíců. Teď vím, jak špatné rozhodnutí to bylo. Takhle na mě žádný film už dlouho nezapůsobil. Snažím si uvědomit, čím to je, že neznaboha jako jsem já může zaujmout tento typ filmu, ale nic mě nenapadá. Snad jen, že příběh je předveden opravdu vydařeně a Dafoe je na tu roli úplně geniální! Můj pohled na církev a Boha film v žádném případě nezměnil, ale ten film mě dostal a jestli tuto recenzi bude číst někdo další nevěřící - pryč s předsudky a podívat se na něj.
Rabbits (1893)
Nevím, co si na tom ten "vědec" dokazoval, ale házet zvíře z výšky, ať už je to za jakýmkoliv účelem, se mi těžce protiví.
Monkeyshines, No. 1 (1890)
Nic komediálního tady nenacházím. Vypadá to jak začátek z Akta X.
Roundhay Garden Scene (1888)
Na filmu projde muž. Nic víc, nic míň. Z dnešního pohledu nehodnotitelné, z pohledu začátku filmu... Vlastně začátek filmu:)
Kokainoví kovbojové (2006)
Hodně drsný dokument o prodeji kokainu v Americe. Především je zaměřen na "černou vdovu" Griseldu Blanco, která v té době byla na vrcholu pyramidy a obchod řídila. Člověk až nechápe, jak vlastně v té době mohl někdo přežít.
Habermannův mlýn (2010)
Je prokázáno, že IQ davu je nižší, než IQ jednotlivce. Zde je nastíněno, jakého zvěrstva se dopouštělo české obyvatelstvo na odsunutých sudetských Němcích. Avšak o tom, jaké nechutnosti páchali sami Němci během války, zde nepadá téměř žádné slovo. Zůstává tedy pouze na jednotlivci, jestli si dokáže ospravedlnit, zda bezpráví na těchto lidech (dle mého názoru nevinných) bylo adekvátní tomu, co Němci dělali během války samotné.
Kajínek (2010)
Poměrně zajímavá podobizna toho, co se to tehdy pravděpodobně událo. Filmařsky však film není žádný zázrak. Horkým želízkem v ohni byla scéna s Bendovou, která však taky za nic nestála:D. Původně ji prý měla na sexuální scénu zastupovat dablérka, ale byla hrozné poleno. Tak to už teda musela být, když i Bendová v vypadala komicky.
Indiana Jones a Království křišťálové lebky (2008)
Naprosto zbytečné a tragické pokračování. Stokrát ohraná pohádka o hledání pitomýho pokladu a nástrahy na cestě k jeho nalezení. No jo, jenže dojná kráva je holt dojná kráva. Může si podat ruku s Flynnem Carsenem, to je podobnej tragéd.
Modrý samet (1986)
MacLachlan jako vyvalenej skoroteenager, Hooper hraje výbornýho magora (fakt excelentního) a zoufalá matka v podání Rossellini. Určitě to není špatný film, ale z nějakého důvodu to pro mě byla jen suchá příloha. Ten flák masa mně na talíři prostě nepřistál.