Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Akční
  • Animovaný

Recenze (54)

plakát

Sexuální výchova - Série 4 (2023) (série) 

Strašně moc tomu chybí lehkost a nadhled první série. A nějaký ucelenější rámec. Nebo jsem prostě jen od té doby zestárnul a nedokážu SexEd vidět stejnýma očima středoškoláka s nachlazením jako když mě právě v první sérii naprosto pohltil. Tak jako tak tahle série působí moc na sílu. V podstatě od prvopočátku je jasné, jakou zprávu chce předat a jak dané dějové linky dopadnou. Nové dějové linky tak ve velké části prostě zapadnou a člověk se je víc snaží přetrpět, než aby jim věnoval větší pozornost. Naopak krásně je zpracovaný příběh Otise a Maeve a naprosto úžasný je pak přiběh (ex)ředitele Groffa a Adama, co se táhne celým seriálem a graduje právě v posledních dvou sériích. Tvůrce musím pochválit i za vývoj postavy Erica. Vlastně se mi to strašně těžko hodnotí. Vyjmenované dějové linky jsou za 4 - 5 hvězd, ale je tam prostě strašně moc odpadu. O to většího odpadu, že se z nového prostředí dalo vytřískat víc, mít tvůrci více odvahy. V součtu to nakonec budou tři hvězdy. Proč? Protože míň by mi ten nachlazenej středoškolák, co tehdy jel maraton první série, neodpustil.

plakát

Star Trek: Podivné nové světy - Přerušený kruh (2023) (epizoda) 

Oproti epizodám v první sérii celkem sešup. Ale začněme tím dobrým - Klingoni konečně vyobrazeni jako Klingoni (jak vizuálně, tak chováním). Jenže tady to dobré taky končí. Spock a Nurse Chapel? Meh. Takovou dějovou linku bych čekal spíš od STD. Děj až tak nezaujme. Ale co proboha ta vložka ve stylu "Když ti před můstkem dojde pervitin"? V jaké choré hlavě se tohle zrodilo? A ještě tím zaplácnout tolik stopáže. Vždyť to bylo tupý, nudný, nesmyslný a úplně mimo. A co ta nová šéfinženýrka? Prvních pár vět a upřímně se nedá říct, že by šlo o šťastný přídavek k posádce. Zde ale s hodnocením počkám na další epizody. Takže za tuhle epizodu slabší 3* s tím, že pokud bude trend pokračovat, půjdu dolů. Což by byla škoda, neb první série SNW jako celek patřila mezi ty nejlepší série, co může celý Star Trek nabídnout.

plakát

Star Trek: Picard - Võx (2023) (epizoda) 

Dávný nepřítel je po desetiletích konečně zase děsivý a záhadný jako v TNG. Ne vykastrovaný jako ve VOY a předchozích sériích Picarda. Potěšila pak hned 2 camea (byť 1 zatím jen hlasové). Celkově by to tak vycházelo na 4*. Jenže ten konec... ten zatracený konec... ten proklatý konec, kdy se fanoušek neubrání slzám. A pak se ozve známý hlas Majel Barret jako počítače a Patrick Stewart řekne "Make It So!". Těch posledních 10 minut čistokrevného ždímání fanouškovských emocí (které překonalo i první znovushledání adm. Kirka s Enterprise v The Motion Picture), si tu pátou hvězdu zaslouží. Vím, je to laciný, ale zatraceně skvělý!

plakát

Star Trek: Picard - No Win Scenario (2023) (epizoda) 

Takhle se to dělá, do háje! Je šílené, že jsme museli překopat první "meh" sérii a druhou téměř nekoukatelnou, abychom nakonec dostali takhle dokonalý fanservice. Každý další díl třetí série je lepší a lepší, nicméně tohle je dokonalost sama. Jak jsem byl okolo novodobého Star Treku skeptický, první série Strange New Worlds a třetí série Picarda ukazují, že i dneska se dá natočit po čertech skvělý Star Trek a ne jen odpad jako ST:D od třetí série dál.

plakát

Docent (2023) (seriál) 

Rozporuplné pocity. Malinda s Marešem dostali prostor si vytvořit zcela fiktivní detektivku se Strachem jako režisérem, co má se žánrem zkušenosti, k ruce. A výsledek? No, reálné případy jim šly líp. Respektive jim šly skvěle! Neberte mě zle, Docent jako takový není špatné dílo, zároveň nabízí odpověď na otázku, jak by mohly vypadat Případy, kdyby nebyly limitovány skutečnými případy, nebo jak by k tomu pasovala klišé ze Strachovy tvorby. Přesto si nemůžu odpustit pár výtek: a) Některé scény byly spíše do počtu, některé neúměrně natahované. Druhý díl na tohle trpěl zejména. b) Šablonovitost postav. Ano, chápu, že pánové scénáristé jeli ve volnějším duchu a neodpustili si jistou dávku sebeparodie. Problém je v míře, v jaké k tomu takto přistoupili - jednou je nerudný Vetchý zajímavý. Podruhé zábavný. Potřetí nudný. Počtvrté by si člověk vypnul zvuk. Popáté by řval sám. To samé platí pro Rambu. A pro Dvojčata. Co by jako sebeparodie skvěle fungovalo, je zcela důsledně popraveno repetitivností. c) Dějové linky. Opět - v druhém díle se člověk začne pomalu sám ztrácet, aniž by ve třetím pro část z nich následovalo nějaké výraznější rozuzlení. Platí zvlášť pro osobní život protagonistů. Abych to tedy shrnul - kdyby tvůrci ubrali na repetitivnosti a prosekali stopáž, bylo by to i na 5 hvězd. Fakt se mi líbí, že se tu ani Mareš, ani Malinda, ani Strach nebrali vážně a každý z nich přispěl stereotypem ze své tvorby, který pojal poněkud volněji. Bohužel v tomto výsledném provedení to nefunguje tak dobře, jak by mohlo. Hodnocení berte tak, že 3 hvězdy jsou za celkový dojem. Čtvrtou dávám navíc za to, že se tvůrci nebáli pojmout své dosavadní dílo trošku volněji, až na hranu sebeparodie obvyklých klišé ve vlastních tvorbách.

plakát

Pravdivá romance (1993) 

Tak tohle je ovšem něco! Už samotná kombinace Tarantinova scénáře, režie Tonyho Scotta, hudby Hanse Zimmera a hereckého obsazení dává tušit, že buď půjde o naprostou genialitu, nebo nenaplněná očekávání. S radostí musím konstatovat, že zde jde o ten první případ. Dialogy okamžitě prozradí, kdo je psal, Christian Slater ukazuje, že fakt umí hrát a s Patricií Arquette jim to perfektně sedne, Gary Oldman si roli pasáka vyloženě užívá a naprosto válcuje všechny scény, kde se objeví. S. L. Jacksona by člověk málem i přehlédl... A především je tu naprosto perfektní scéna s Christopherem Walkenem a Dennisem Hopperem. Přiznávám, pouštěl jsem si ji hned několikrát, a pokaždé si člověk všimne úžasných drobných detailů, co oba dva umí zahrát! Sice půjdu proti proudu, ale tady za mě Tony Scott v daný moment natočil lepší tarantinovku, než sám Tarantino. Ten kdyby točil podle svého původního scénáře, bude True Romance sice originálnější, zato ztratí svoje kouzlo, které tkví právě v určité romantické kýčovitosti od začátku do konce. Z Tarantinovy tvorby tak má nejblíž k Jackie Brown, a troufám si tvrdit, že na tom má velkou zásluhu právě Tony Scott. Pokud jste True Romance ještě neviděli, můžu vřele doporučit. Tuhle jízdu si člověk fakt užije od začátku, do konce! Samozřejmě v originálním znění...

plakát

Volný den Ferrise Buellera (1986) 

Vezmete americké osmdesátky, zředíte, předestilujete a necháte krystalizovat. A vyleze z toho přesně Ferris Bueller's Day Off. Né, že by to byl špatný film, to neříkám. Ale zároveň není natolik originální, jak by člověk mohl podle popisu soudit. Vlastně mi v hlavě utkvěla jediná scéna, kterou bych se odvážil považovat za geniální - ano, ta na policejní stanici, a to nejen kvůli Charlie Sheenovi... Lepší 3*

plakát

The Orville - Dvakrát za život (2022) (epizoda) 

Hodně dobrá epizoda. Sice výcuc z toho, co jsme viděli ve Star Treku už několikrát, zato dobře zpracované (byť jo, vata tam stejně byla). Co mě akorát mrzí je fakt, že tvůrci The Orville vždycky promrhají půl série na "meh-epizodách", aby pak v několika málo předvedli, že umí i ty sakra dobré. Je to pak frustrující, když díky takhle dobrým epizodám člověk ví, že The Orville má na víc, ale příliš mrhá drahocenným časem na horší díly...

plakát

Star Trek: Podivné nové světy - Kvalita milosrdenství (2022) (epizoda) 

Pro nefanouška možná tuctový díl, pro člověka, co má Star Trek nakoukaný, je to nesmírně důležitý a hodně dobře provedený kus celé skládačky. Nejen, že se nám tu ukazuje, jak se dala situace z Balance of Terror zvrtat, ukazuje rozdíly mezi kapitány Enterprise, ale hlavně vysvětluje, proč Spock pro Pikea tolik riskoval v díle Menagerie. Za mě jeden z nejpovedenějších dílů Star Treku, minimálně po Kurtzmanově rebootu. A že je plný klišé? Já si pomůžu citátem doktorky Finn z Orvillu: "Clichés become clichéd precisely because they're valid enough to bear endless repetition." A tahle epizoda je toho výborným příkladem!

plakát

Star Trek: Podivné nové světy (2022) (seriál) 

Zatím hodnotím první sérii a dávám zasloužené 4*. Proč? Protože tohle je ono! To je Star Trek, po kterém fanoušci volali a jejichž volání Kurtzman a spol. vytrvale ignorovali a dál pokračovali v Discovery, co jsem upřímně přestal sledovat. Interiéry, co respektují šedesátkovou stylizaci původního Treku, přitom nevypadají zastarale, charismatický kapitán (troufám si tvrdit, že skvělé ztvárnění kapitána Pikea v druhé sérii Discovery Ansonem Mountem umožnilo vůbec vznik tohoto seriálu), slušně ztvárněné postavy z původního Star Treku (Number One, Uhura, M'Benga, adm. April, Spock...), epizodické zápletky, i bottle epizoda tu je a hlavně všechno má chemii a všechno dobře sedí! Před 3 lety (ten čas příšerně letí) jsem chválil The Orville a zatracoval moderní Star Trek. Teď musím otočit. Strange New Worlds je skutečně ten vymodlený Star Trek a The Orville (zatím) řeší hovadiny. Takže zatím 4 hvězdičky, ale s velkým doporučením. A doufám, že kvalitu udrží!