Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Animovaný

Poslední recenze (288)

plakát

Kaskadér (2024) 

|| PG-13 || Universal || Rozpočet: $90 mil. || USA: $49 696 920 - ČR: N/A - Celkem: $103 744 920 || Nakonec spíše menší zklamání. A to hlavně z důvodu špatného střihu mezi akcí a scénami Gosling/Blunt. Přitom obojí je velice osvěžující a fajn, akce pak jednoznačně vysoko nad současnou konkurencí, k Wickovi či Atomic Blonde má však stále daleko. Stejně tak i romantická linka je velmi funkční a zábavná, jen jsou dialogy mezi herci dost ploché a natáhnuté. Paralelním střihem mezi akci a Blunt se totiž ztrácí veškeré tempo a napětí, což je velký problém u něčeho, co je 50/50 akční/romantický film. Výsledek proto nejvíc působí, že si Leitch chtěl natočit poctu svému řemeslu a svým kámošům, zatímco studio dobře vědělo, že filmy o natáčení filmů diváky, hlavně kasovně, neberou (viz Babylon, Tropická bouře) a přinutilo jej, respektive scénáristu, připsat romantickou linku nabalenou na velmi průměrnou detektivní zápletku (což je ale výjimečně ku prospěchu). Kaskadéra zcela logicky nejvíc táhne Gosling, který zde má více charismatu než jindy, a Blunt, jež je pořád kočka. Naopak Aaron Taylor je ve filmu dost nevyužitý a jeho role je až nesnesitelně otravná. Zbytek pak nezaujme ničím. Kaskadér měl šanci být nejen velkolepou poctou opomíjenému filmovému řemeslu, ale také být jakýmsi pokračováním Tropické bouře, v němž by se mohli maximálně vyřádit a dělat si prdel ze všech greenscreenů, CGI apod., což se zde objevuje jen v narážkách. Z toho důvodu se z Kaskadéra jen z těží stane pomalu rodící se kultovka jako Leitchův poslední počin - Bullet Train, jenž perfektně využíval své prostředí, postavy, akci a mít lepší, tarantinovský scénář, byl by absolutní žánrovou peckou. 65%.

plakát

Wonka (2023) 

|| PG || Warner Bros. || Rozpočet: $125 mil. || USA: $218 402 312 - ČR: 67 712 252 Kč - Celkem: $632 302 312 || Konečně se Warnerům něco povedlo, tedy s výjimkou Duny. Wonka sice pořád není žádná extra třída, v porovnání s rodinnou konkurencí, zejména od Disney, je naštěstí fajn filmem s dobrými písničkami a lehce stravitelným, přímočarým příběhem. A hlavě suprovým Chalametem, přestože v této poloze byly viditelné jeho herecké rezervy - zejména zpěv, který zachraňuje výtečný Cinův dabing - víc než by bylo zdrávo. Digitální všudypřítomné pozlátko oku zrovna nelahodí, jak ale víme, jsou daleko horší případy. Kulisy se aspoň tu a tam snaží tvářit reálně, což je při velkém množství muzikálových čísel zásadní. Ano, Wonka je ještě uzpívanější než Burtonova verze. Někoho to potěší, jiného odradí. Já jsem někde napůl cesty. Kdyby písničky byly originálnější a zábavnější, o dost víc bych si je užil. Bohužel většinu času se "zpívá, aby se neumřelo", ale nijak zvlášť se neposouvá příběh ani charaktery. Přitom Burton to s Deppem dokázali skloubit ruku v ruce a ty šílené písničky s Umpalumpami byly tak blbé, až byly skvělé stejně jako Deppovo přehrávání. Takový pocit se tu nikde nedostavil. Ani s Grantem, jehož Umplalupa je zcela zbytečný a ošklivý. Vedlejší postavy taky nejsou bůhvíjak zajímavé včetně ústředních padouchů, kteří jsou jen do počtu. Přestože je Wonka natřískaný hudebními čísly, atraktivními (byť CGI) kulisy a stravitelným příběhem, chybí mu hravost a živost, kterou má právě Karlík, jehož (také CGI) továrna na čokoládu je doslova jako Disneyland. Tady si musíme vystačit s obyčejným (bavorským?) městečkem. Opakované zhlédnutí tu asi nehrozí, ale neberu, že se to spoustě rodinkám s prcky bude líbit. Ono totiž v kinech a TV fakt není nic moc lepší. 65%.

plakát

Kosmonaut z Čech (2024) 

|| R || Netflix || Rozpočet: N/A || Takhle se hloubavé filmy netočí. Kosmonaut z Čech se pokouší být mixem Vesmírné odysey, Ad Astry a Moonu, ale selhává na základních věcech, a sice zaujmout diváka alespoň něčím . Pro Čechy zde pochopitelně budou alespoň domácí reálie, jména, poletující sáčky od Bon Pari apod., nic však víc, žádná přidaná hodnota se pro nás nekoná. Sandlerův kosmonaut mohl být klidně Slovák, Polák, Němec, Rus, kdokoliv, když ne Američan, a vyšlo by to úplně nastejno. Herectví mu sice nelze upřít, on na ty vážnější role stále má, ale nenabízí zde nic, co by bylo zapamatovatelné. Celý film se točí kolem konverzačky s imaginárním (?) pavoukem s hlasem Paula Duno a hloubavým polemizováním, proč Sandler opustil svou těhotnou manželku a zdali se k ní může ještě vrátit. 1h 40m nudí každou minutu, režie sice ujde, ale jinak je sterilní (Renck má přitom na kontě famózní režii Černobylu), Richterova hudba není příliš výrazná a příběh nenabídne nic, kvůli čemu by si ho měl divák přehrát. Jak je na tom Kalfařova kniha nevím, ale zde jednoznačně šlo o promarněnou šanci jako pro Netflix, tak Sandlera a vlastně i české diváky. 45%.

Poslední hodnocení (1 598)

Kaskadér (2024)

10.05.2024

Přichází Satan! (1976)

28.04.2024

Gran Turismo (2023)

24.04.2024

Wonka (2023)

22.04.2024

Argylle: Tajný agent (2024)

19.04.2024

Klan Gucci (2021)

17.04.2024

Jedeme na teambuilding (2023)

02.04.2024

Akumulátor 1 (1994)

30.03.2024

Její tělo (2023)

19.03.2024

Reklama