Recenze (36)
Troja (2004)
Viděn a hodnocen director´s cut. Starověký mýtus bez bohů vyprávěný jako současné drama o pošetilosti a pýše. Překvapivě známé hollywoodské hvězdy v rolích legendárních hrdinů nijak nevadí.
Requiem za sen (2000)
Forma 4, obsah 3. Navíc mi to postupně víc a víc připomínalo ranější věci od Cronenberga - takže vlastně asi proto zaokrouhleno nahoru :-)
Šinseiki Evangelion (1995) (seriál)
Po kompletním shlédnutí pro mě naprosto úžasný seriál. Může být občas nezáživné projít skrz např. seznamující uvádějící díly či některé "vsuvky" (na rovinu - je to prostě japonský :-) ale stojí to za to. Drobný tip - ke zhlédnutí mě přesvědčili dva filmy, které částečně převypravují a částečně poskytují alternativní vývoj děje oproti seriálu. Přeci jen dát dva filmy (nutné vidět druhý díl - opravdu) je méně náročné než zkoušet rovnou celý seriál.
Atlas mraků (2012)
Docela zklamání, a to se snažím od filmů nic nečekat (samozřejmě v rámci mých možností ;-) připadlo mi, že film sám svým nástupem a rozvíjením děje sám vzbuzuje očekávání něčeho, co v závěru nepředkládá. U mě to vyvolalo očekávání osudového protnutí vyprávěných příběhů, které prostě nebylo. A celý smysl či poslání filmu mi přišlo prakticky nepostřehnutelné, celek byl příliš upozaděn jednotlivými příběhy. Nemůžu si pomoci a přitom bych tak chtěl...
Pí a jeho život (2012)
Nakonec 4, film si totiž na nic nehraje, po zpětném ohlédnutí dává dokonce i smysl a po rozležení v hlavě i v "duši/srdci" mi druhý den celý vyprávění hezky dozrálo... Vytanulo mi srovnání s Cloud Atlas v záměru ukázat jiné pohledy na život než jen ten zaběhnutý každodenní. Pi je ve finále o přístupu k životu a jeho jednoduchost a přímočarost z něj dělá příjemnou podívanou umocněnou vizuálem po celou dobu okatě balancujícím na hraně kýče - ale jak jsem už napsal, ono dává smysl :-)
Hon (2012)
Pro mě dost obyčejný film o lidské omezenosti, u nějž jsem měl problém s věrohodností vývoje příběhu (resp. jeho uvěřitelností). Přiznám se, že jsem čekal větší "psycho" než malou holčičku na proplesknutí a hystericky ustrašenou ředitelku školky... :-)
Prometheus (2012)
3 ať nežeru, tedy resp. nerodím... ufff
Vřískot 4 (2011)
Rozhazuju 4 u "hovadin", ale pro ten nemilosrdný sebeparodický šmrnc mi film zůstává v paměti, takže co teď? :-) navíc začátek v podobě dvou dílů OSTŘÍ nemá chybu... V žánrech by ještě měla být komedie (a to opravdu ne nechtěná ale cílená od tvůrců).
Útěk z MS-1 (2012)
Mile drzé (CGI honička na začátku) a překvapivě vtipné s jak o život "fuck**g k**l" hláškujícím Guy Percem. Opravdu to svou upřímnou blbostí svádí ke čtyřem, tak je tam zatím nechám :-)
Tak trochu jiná love story (2007)
Film, který mě naprosto pohltil aneb kdy konečně někdo bude mít koule a hlavu (v libovolném pořadí) natočit takovýhle film v ČR. Pokud jste věková skupina hlavních hrdinů, uvězní vás neodbytný pocit toho, co všechno mohlo být a není, resp. ještě lépe, co jste všechno posrali a pak se ztratili při prvním lamentování (které naštěstí ve filmu explicitně není). Pokud jste mladší/starší mohl by vás pobavit/vyděsit jak na hovno/divně můžete dopadnout ;-) Každopádně po Lovcích hlav další pirátskéj hák do našich slastí/sraček (definitivně libovolné pořadí). No, a až to na starý kolena neudejcháme, potěš všichni... Takže jeden ze zážitků, který mě u/potvrdil, že nejvyšší hodnocení není potřeba zbytečně rozhazovat, protože úžasné filmy se prostě pořád točí - člověk jen musí hledat... a někdy mít docela trpělivost se těmi ne zcela vydařenými pokusy prokousávat (rozuměj sračkami). A to už jsem si myslel, že pro mě v ne zcela vydařených kláních severská vs. americká verze literární předlohy (Stieg Larsson - Muži, co nenávidí ženy, 5:2 pro D.Finchera a John Ajvid Lindqvist - Ať vejde ten pravý, 4:3 pro M.Reewese... a ke všemu pro Hammer Films Productions "Revival" :-), nadchází k nedo(po)rozumění si se zmíněnou kinematografií. Takže takhle jednoduché to zas´ nebude. Btw, možná bych měl trochu projet a "zpřísnit" svá předchozí hodnocení... ;-)