Recenze (2 022)
Dunkerk (2017)
90% ... Neskutočné veľdielo. Úchvatné po technickej stránke - zvuk, kamera, celkový vizuál. Atmosféra mrazivá. Minimalistické dialógy. Páčilo sa mi, že film nemal jedného hlavného hrdinu, ale všetci zúčastnení boli hlavnými hrdinami. Nolanovo majstrovstvo nesklamalo.
Ave, Caesar! (2016)
50-60% ... Mám taký pocit, že sa páni bratia snažili hrať na Wesa Andersona. Absurditou sa im to podarilo, no bolo to nezábavné a bez pointy. Avšak kulisy a kostýmy zabodovali.
Ring (1998)
60-70% ... Atmosféra hutná a mysteriózna, no herecky to na mňa pôsobilo prinajmenšom zvláštne. Trochu teatrálne mi to pripadalo.
Power Rangers: Strážci vesmíru (2017)
Nostalgia ma presvedčila pozrieť sa na tento kúsok. Nostalgia ma dobre svinsky podrazila. Asi toľko. Ale fajn hudba aspoň, keď už nič iné.
(M)učedník (2016)
60-70 % ... Síce mi akosi chýbal dôvod, prečo sa z neho stalo, to čo sa z neho stalo a prečo robil to, čo robil, ale ak to malo slúžiť ako vypointovaná ukážka toho, ako ľahko sa dá náboženstvo misinterpretovať, tak potom ok.
Válka o planetu opic (2017)
90% ... Už od začiatku som fanúšikom tejto série a tvorcovia ma neprestávajú udivovať. Vizuál zase o level vyššie. Opice sú tak realistické, že svojimi emocionálnymi prejavmi zatienili výkony všetkých hercov. Ľudia zase raz dokázali, že sa správajú horšie ako zvery (v tomto prípade opice), ktorí svojou malichernosťou, povrchnosťou a pomstychtivosťou, nie sú schopní mierumilovného spolunažívania s opicami. A konečne to odľahčili aj nejakými vtipnými scénami. Emócie, slzy!
Volyň (2016)
80-85% ... Ako vojna premenila ľudí na niečo, čo sa nedá opísať. Zvery to nie sú, lebo vo filme jeden pán múdro povedal, že zvery nie sú schopné mučenia. Spolunažívanie Ukrajincov a Poliakov vo Volyni, ktoré sa premenilo na rozpútané peklo medzi ukrajinskými nacionalistami a poľskými revanšistami. Mne sa normálne chcelo miestami grcať, keď som videl, čoho je človek schopný. Ale inak fajn film :D
Collateral Beauty: Druhá šance (2016)
Hviezdne obsadenie, no filmu som neuveril ani čiarku. Hrozne patetické, až príliš citovo vydierajúce a vo výsledku emocionálne plané.
Den patriotů (2016)
60% ... Tak americky patetické. Ale podstata myšlienky boja proti terorizmu bola podchytená. Navyše, niektoré "honiace" scény boli veľmi realisticky zobrazené.
Zásah (2016)
70-75% ... Indonézia sa stala akousi matkou bojových akčných filmov. Po Serbuan Maut 1 a 2 prichádza ďalší zaujímavý snímok. Síce o triedu horší ako dva predchádzajúce spomínané, ale tie boli nebeskej kvality. Tu ma najviac znechutil až príliš sladký záver.