Recenze (89)
Pobřežní hlídka (1989) (seriál)
Až Přátelé mě přesvědčili o skutečných kvalitách Pobřežní hlídky. Z čeho bychom si ještě dnes utahovali, kdyby jí nebylo, že?
Souboj Titánů (1981)
Tři hvězdy za na svou dobu výborné triky. Pouze tři za prznění antických bájí (Cože? Perseus na Pegasovi? Nebyl to spíš Belerofontés? Nápad Caliba mi také do bájí moc nesedl a ještě méně ta mechanická sovička Bubo).
Goldfinger (1964)
Přestože tato třetí bondovka odstartovala bondománii, vůbec nechápu proč. Ano, je výborná, vtipná, svižná a chytrá, nicméně Dr.No byl přece jen o něco lepší a na rozdíl od Goldfingera opravdu JE tou nesmrtelnou klasikou.
Srdečné pozdravy z Ruska (1963)
Druhá bondovka je o něco lepší než Dr. No. Kromě několika "neduhů doby" jde opět o nadčasovou klasiku, kterou si s chutí pustím i dnes.
Dr. No (1962)
Klasika na druhou. První bondovka uvádí agenta Jamese Bonda ve světle, ve kterém bude víceméně stát po dobu svého ztvárnění Seanem Connerym. Film i přes svou jednoduchost obsahuje několik geniálních elementů, kterými výrazně předběhl svou dobu.
Demolition Man (1993)
Ačkoli jde takříkajíc o "strašnou fantasmagorii", zapsal se Demolition Man do podvědomí spousty lidí (včetně mě) svými úžasně vtipnými výroky (k vtipnosti přispívá i výjimečně dobrý český dabing). Kdo by nevzpomněl na okřídlené "tři mořské mušle" nebo Stallonovo "Já chci zpátky do mrazáku"? Děj je primitivní, postavy jsou ploché jak serfové prkno a z patosu nepřesvědčivé výpravy vytrhují jedině souboje obou hlavních soupeřů Johna Spartana a Simona Phoenixe. Herecké výkony postav zachraňuje jedině Wesley Snipes (který mimochodem s blond vlasy a heterochromatickýma očima vypadá šíleně) a pointa prakticky neexistuje. Kdo čekal, že Lenina Huxley se nakonec ukáže být Spartanovou dcerou, byl trpce zklamán. Na obranu tohoto snímku musím konstatovat, že jsem se při jeho sledování ani jednou nenudil a z některých výroků mě bolí bránice ještě dnes.
Cesta do Ameriky (1988)
Eddie Murphy v těch lepších časech, kdy nikdo netušil, že vznikne nějaký Zamilovaný profesor nebo Norbit. Úžasné hlášky a vtipné situace. "Sexy bonbónky!!" :-)
Casablanca (1942)
Třebaže jsem ho zhlédnul s tím, jde o "čítankový" film, který je pro každého filmového fanouška povinností vidět, ať už se mu námět líbí nebo ne, byl jsem překvapen, jak je Casablanca nadčasová. A to nemluvím o poutavém příběhu a skvěle zahraných postavách.
Con Air (1997)
Nicolas Cage ve své vrcholné formě. Navíc je tu skvělý Steve Buscemi, kterého jsem se jako malý bál skoro stejně jako Hannibala Lectera... A to je jen špička ledovce.
Lupiči paní domácí (2004)
Výborná poetická a výborně vypointovaná komedie. Jen ty gospely jsem tu jaksi nepobral.