Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Pohádka
  • Dobrodružný

Recenze (7)

plakát

Dívka v modrém (1939) 

Opravdu si nemůžu pomoct, ale ve srovnání s všeobecně uznávanějším a slavnějším Kristiánem má Dívka v modrém alespoň v první hodině mnohem větší vtip a spád. Hlášky Baarové jsou k popukání, hlavně ty kalhoty jako roury a všechny archaismy... Rád bych rovněž upozornil na geniální Nováčkovu hudbu, která zdaleka nespočívá na jednom hitu, ale dokáže z něj vytěžit motivicky vytěžit materiál pro širokou charakteristiku různých dějových peripetií. Poslední půlhodinka filmu po prozrazení tajemství sladké komtesy Blanky už nemá takový šmrnc, ale stejný problém má v podstatě i Kristián. Takže za mne jsou tyto filmy opravdu srovnatelné. Opět skvělá zábava na vysoké úrovni, která těží z perfektního nápadu a báječného hereckého, režijního, scénáristického i hudebního zpracování... Bravi tutti!!!

plakát

Hordubalové (1937) 

Hodně silný a psychologicky propracovaný film. Pozornost přitahuje zejména výkon Suzanne Marwille, která toho moc nenamluví, ale o to zajímavější je hra jejího obličeje, gestika, haptika a řeč těla... Všem hereckým kreacím ale vévodí Jaroslav Vojta, který se zde myslím vyrovnal světové elitě. Film mě velmi bavil svým tajemným průběhem, který nabízel spoustu možností výkladů a zapojení fantazie. Do poslední chvíle se neví, jak to vlastně mezi Hordubalovou manželkou a jejím čeledínem vlastně bylo. Skvělá adaptace s typicky hřejivým, nadějeplným čapkovským závěrem. Nemohu si odpustit upozornit na hudbu Miloše Smatka, který patřil k nejlepším českým filmovým skladatelům třicátých let!

plakát

Matčina zpověď (1937) 

Tento film mě totálně zboural. Nemilosrdně přesné drama. Nečekal jsem tak dobré herecké výkony hlavních mužských protagonistů (ženy jsou zde bohužel slabší). Film má spád a překvapivé rozuzlení. Úchvatná hudba Miloše Smatka opět výrazně přesahuje dobový průměr. Jedna z životních rolí Raoula Schránila!

plakát

Poslední muž (1934) 

Hugo Haas v roli popudlivé, despotické hlavy rodiny hravě převýší do podobné figury přečasto obsazovaného Marvana, který byl pořád stejný. Haas dokázal roli mnohem více promyslet a procítit. Jeho profesor má velmi zajímavé polohy a komedie takový švih, že ji lze řadit k tomu nejlepšímu vůbec. Scéna s oživnutím Haase patří k největším legracím ever!

plakát

Jedenácté přikázání (1935) 

U málokteré prvorepublikové komedie má člověk tak intenzivní pocit, že si z něj dělají tvůrci filmu i herci, permanentně srandu. Tohle je snad nejvíc crazy film třicátých let. Jízda na plný plyn a famózně zahraný trojlístek kamarádů v podání Jiřího Plachého, Jindřicha Plachty a hlavně Huga Haase. Těm se vyrovná skvělý Pištěk v roli otce Jiřiny Štěpničkové, která nemá nejmenší chybu a vůbec se Haasovi nevidím, že o ni tak usiloval... :). Pozornost si opět zaslouží Smatkova hudba, která se vymyká obvyklému operetnímu bezduchému doprovodu a a vedle Hašlerových starosvětských cajdáků oživuje dynamicky děj.

plakát

Jánošík (1935) 

Obrovské překvapení! V něčem mi Fričova režie připomněla o dvacet let mladší režii Kurosawy v Sedmi samurajích... Pro mne osobně neuvěřitelně nadčasový snímek s geniální hudbou Miloše Smatka a úžasným hereckým výkonem Palo Bielika, herce podobného charismatu jako náš Radoslav Brzobohatý. Vynikající a nestárnoucí film.

plakát

Kristian (1939) 

Neznám asi žádný český film do roku 1945, kde by každé slovo, věta, akord, tón, pohyb a prostě každé gesto bylo tak přesné a pohodové. Viděl jsem Kristána poprvé někdy v pubertě a tak nějak prošel přes to rebelské období nepovšimnut. Teď jsem si ho dal podruhé jako čerstvý čtyřicátník a musím říct, že jsem se dokonale bavil. Je to zábava na špičkové úrovni. Zábava bez křeče a siláckých i trapných gest. Kristiána si v sobě nosí každý chlap. Někdo ho má méně, někdo více, ale asi každý chlap si v duchu nebo v životě prožil podobné věci. Geniální film.