Komentáře uživatelů k filmu (34)

  • Tosim
    *****

    Naprosto ujetá komedie, z příjemného retra rozhodně v mém top5. Opět Hugo Haas a Jinřich Plachta a Václav Trégl, který neodolatelně ztvárnil líného ševce a zapáleného požárníka...nebo hasiče??? To je jedno!!! OMLESTŘELA!!!(20.4.2003)

  • Subjektiv
    **

    Snad je to mou hloupostí, snad je to jen tím, že jsem mnoho prvorepublikových a protektorátních komedií zhlédl v krátkém sledu, nicméně mi tato filmová období až na vzácné výjimky mnoho příjemných zážitků nepřinesla. Po asi třech filmech jsem dospěl k cynickému závěru, že správná komedie pro pamětníky nutně obsahuje nasledující prvky: dobový šlágr, svatbu nebo alespoň její příslib do budoucna, záměnu osob a konverzační humor, který je sice vybraný, ale nemá břit. To vše se musí vejít do méně než 90 minut. Je téměř příznačné, že ve většině z těch pro mě lepších "prvorepublikovek" jeden či více těchto prvků chybí. Není to však případ Jedenáctého přikázání, které své "povinnosti" dokázalo splnit v rekordně krátké době, což je na jednu stranu dobře, žel v ušetřené době se k nim z radosti nad dobře vykonanou prací neustále vrací. Nu, nepobavil jsem se. Slabé **.(5.1.2009)

  • Karlos80
    ***

    Scénář: Emil Artur Longen a Otakar Vávra. Hudba: Karel Hašler (který zde i hrál), navíc skvěle herecké obsazení téměř ve všech rolích, i v těch téměř epizodních..Vzpomeňme si spolu např. na utlačovaného manžela Cafourka kterého ztvárnil Alois Dvorský.? Už to samo o sobě, a třeba ještě víc představuje a zajišťuje jistý úspěch a nevšední filmový zážitek. Nejlepší scény ? Tak určitě ta nakonec v podobě falešného a záhy nefalšovaného požáru pod vedením zmateného Bartoloměje Pecky (výborný Václav Trégl). A pak také ta kdy Emanuel Středa (Jindřich Plachta) vylejzá z okna, a kdy už je prakticky na zemi tak stále pod sebou hledá pevnou zem ! Na rozdíl od něho, já vím že stojím pevně na zemi, no spíš tedy sedím a dávám za lepší 3*. Kostýmové filmy, navíc z počátků našeho století ty já rád.(14.1.2007)

  • NinadeL
    ***

    Němé se mi líbilo v ukázce více, i když tam nebyla Jiřinka.(22.2.2009)

  • Fingon
    ****

    70%. Začátek poněkud slabší, ale od probuzení v křesle je to zase jedna pěkně ulítlá jízda.(12.10.2008)

  • Marthos
    *****

    Je takřka nepsaným pravidlem, že mnohé z úspěšných divadelních inscenací jsou záhy následovány svým filmovým ztvárněním. Obdobná praxe nabývala čilého zájmu již v období třicátých let, kdy filmoví režiséři a producenti bedlivě sledovali každé zahájení divadelní sezóny předních pražských scén. Šamberkova satirická fraška, strefující se v milimetrové přesnosti do šosácké a prudérní společnosti přelomu století, se na repertoáru pražského Národního divadla poprvé objevila v 33. roce v rámci silvestrovského představení a čítala potom několik úspěšných repríz. O dva roky později začala v barrandovských ateliérech vznikat v pořadí již druhá filmová adaptace Šamberkova majstrštyku. Originalní, jemně ironizující humor a jakoby jiný rozměr vtiskl filmu především výjimečný Hugo Haas v roli nešťastného notáře Voborského, dohnaného svými povedenými kumpány k sofistikovaným lžím a přetvářkám. Jiřinu Šejbalovou, která kralovala jevištnímu nastudování, vystřídala v hlavní ženské roli tehdy třiadvacetiletá Jiřina Štěpničková, vycházející star s výrazným dramatickým rejstříkem. Účast ve Fričově komedii totiž naznačila leccos z jejích skrytých možností. Štěpničková prostřednictvím tohoto snímku vyvrátila mnohé z předem vyřčených kritických úšklebků a dokázala především sama sobě, že obstojí v konkurenci s přímočarým Haasem a dalšími velikány českého herectví. Nemalý podíl na úspěchu filmu mají vedle Fričovy rozvážné režie také osobnost Otakara Vávry, který tehdy působil zatím ještě coby scénárista a autor experimentálních avantgardních snímků, a celá plejáda vynikajících hereckých individualit v čele s Jindřichem Plachtou, Václavem Tréglem, Theodorem Pištěkem a Járou Kohoutem. Vědomí, že bezmála osmdesát let staré filmové příběhy si stále získávají nové obdivovatele a stávají se legendárními, to jest nesmrtelnými, se zdá být dostatečnou satisfakcí pro všechny zúčastněné.(3.10.2008)

  • blackrain
    ****

    Rozjezd byl trošku slabší. Ale vše bylo potom vynahrazeno, protože se to parádně zamotalo a přitom to bylo všechno tak jednoduché. Herecké obsazení bylo výborné. Ale nejvíce mi v hlavě utkvěly scény s Jindřichem Plachtou. Jeho slaňování z okna bylo nezapomenutelné. Hugo Haas byl kouzelný.(9.2.2013)

  • Skip
    ****

    Dost vydařená komedie, i když o něco málo horší něž ty nejlepší Haasovy kousky jako třeba Ať žije nebožtík nebo Mravnost nade vše. Kdybych měl vypíchnout něco z tohoto filmu, co mě obzvlášť pobavilo, pak by to bylo "slanění" Jindřicha Plachty z okna, nebo vyhláška o tom, že je zakázáno chodit po náměstí s povozy taženými dobytkem, neboť "je nevhodné, aby se po rynku dámy procházely ve společnosti volů a pánové ve společnosti krav".(21.5.2009)

  • togaf
    ***

    Jiřina Štěpničková mi začíná být protivnější než Věra Ferbasová, která je aspoň hezká. Tuhle komedii nezachránil ani Haas. Komedie plná omylů plus divná paní se sny a její protivný manžel...aspoň, že je to krátké.(9.8.2011)

  • marťan
    ****

    Komedie s Hugo Haasem a Jiřinou Štěpničkovou v hlavních rolích. Notář Voborský se zamiluje na přelomu nového století do Emilky, kterou celou noc pozoruje přes dvě šikovně vytvořené dírky pro oči v novinách, a zvláštní náhodou se stane že se ocitne v jejím pokoji a je nucen se oženit. Po svatbě odjíždějí do jeho vily, kam přijíždí za ním nejen jeho přátelé, se kterými se vsadil,že se neožení a kdo by tuto přísahu porušil, příjde o vlasy, ale i Eminny rodiče s mladší sestrou. Zápletka stíhá zápletku. Kdo nezná pravé znění 11-tého přikázání: tak to zní ...nezapřeš ženy své...(28.2.2007)

  • Mackin
    *****

    „Slavně tady přísaháme, že v mládenectví setrváme! Kdo však přísahu tu zruší, tomu uřežeme uši! Ostříháme vousy, vlasy, chodit bude bez příkrasy! Přísaháme tady krátce, kdo se ožení, je zrádce! Nad ním zlomili jsme hůl, kdo se ožení, je … zrádce!“ Porušením této přísahy je jeden ze tří kamarádů (neodolatelný Hugo Haas) nucen následně jednat i proti „jedenáctému přikázání“ (Nezapřeš nikdy ženy své!). A tím dostává nejenom sebe do kolotoče bláznivých situací, do nichž významně zasáhne i velitel místních hasičů a veteránů Bartoloměj Pecka, kterého kouzelně ztvárnil mistr podobných rolí Václav Trégl („Kolik máte mužů, pane veliteli?“ „Třiačtyřicet mužů! Ale můžu se na ně spolehnout. Všecko oddřu sám.“) Jedenácté přikázání sice nepatří k těm neznámějším ani nejlepším veselohrám Martina Friče, ale svojí vtipností pro ně představuje více než důstojnou konkurenci.(28.11.2009)

  • sahe
    ****

    Můj Hugo Haas :-) :-) :-)(10.11.2008)

  • Compadre
    ****

    Skvělá komedie. Nemůžu si pomoct, ale tyhle starý štychy mě prostě baví...kromě toho - komedie z třicátých a čtyřicátých let sice skutečně "trpí" velkou dávkou naivity, ale dnes působí jako ryzí tzv. oddechovky, o jaké se marně pokouší pánové jako Troška nebo Janák. Tyto staré totiž netrpí tím, čemu se říká kýčovitost, která sálá z filmů oněch moderních režisérů. Tohle byla vážně sranda.(5.5.2008)

  • topi
    *****

    " Nežeňme se, nežeňme se, hop héééj, nežeňme se, nežeňme se, hop héééj!!! " Tahle kultovní písnička z úst třech starých mládenců v podání Hugo Haase, Jindřicha Plachty a Jiřího Plachého jsou absolutně kouzelné! No a když se jeden z nich natajmo ožení (Hugo Hass) a svoji ženu (Jiřina Štěpničková) před svými dvěma kamarády vydává za svou dceru, je o zábavu sakramentsky postaráno! Tolik výborných situací, hlášek a vynikajících rolí všech dalších skvělých herců dělají z této veselohry opravdu nestárnoucí srandu, u které se vždycky, ale opravdu vždycky od srdce zasměju! " My jsme spolu domluvili pane nadporučíku, vy mi dáte satisfacky!! " Hahahahaha, prostě neskutečnej kult!!!(9.2.2013)

  • Charlizee
    **

    Jedenácté přikázání: "Nikdy nezapřeš ženu svou." Nejslabší snímek s Hugo Haasem, jaký jsem dosud zhlédla. Námět je (jak tomu u Friče bývá snad vždy) nanejvýš ztřeštěný, přesto ale celek nudí, a narozdíl od jiných snímků ta neskutečnost děje vadí...(30.9.2013)

  • dr.fish
    *****

    Václava Trégla s opičkou na rameni při hasičském zásahu viděti....velkou hlínu a srandu zažíti. Není veselohra jako veselohra, ale tahle je vskutku povedená. Trio Haas, Plachta, Plachý to coby partička starých mládenců rozjíždí ve velkém stylu a až na pár minut oddechu nás čeká opravdu pořádná jízda. Situační komedie vhodná jak na divadlo tak do filmu, klasická záměna osob a omyl, na kterém bylo již tolikrát vystavěno tolik veseloher. Zde navíc vše zahrané s velkou chutí, všichni se zřejmě při natáčení skvěle bavili. Rozhodně řadím na jednu z nejvyšších příček filmů pro pamětníky....90%(22.4.2011)

  • Rodriguez
    ***

    Já to říkám pořád, když neumíš chlastat, tak to nedělej. Pak nevíš, kde a s kým se ráno po svém boku probudíš! 50%(13.2.2013)

  • xaver
    *****

    Skvělá komedie se skvělým nápadem a se skvělými hereckými výkony, kde bezesporu prim hraje Hugo Haas. Tato role jakoby byla ušita jemu na míru. Haas, kterého osobně považuji za většího herce, než byl Vlasta Burian, bude u mne mít vždy za 4 nebo za 5.(18.4.2012)

  • derryl
    ***

    Komedie k lehkému sobotnímu rozptýlení, nic víc, nic míň.(21.1.2014)

  • Evora
    ***

    Vtip to má, ale děj je takový zmatek, že už to není ani groteska, ale jen šílenej zmatek. Zápletka je ovšem krásná a herci si svoje role užívají. Nejpůvabnější je vyděšený Theodor Pištěk, když ho Jiří Plachý žádá o ruku jeho vnučky, která je ve skutečnosti jeho dcera, přestože on je její pradědeček.(10.1.2009)

<< předchozí 1 2