Obsahy(1)
Operace Overlord znamenala největší vyloďovací akci v historii vojenství a stala se rovněž významným mezníkem celé druhé světové války. Film OPERACE OVERLORD zachycuje přípravu prostého britského vojáka, od jeho povolání k armádě, přes tvrdý výcvik, první milostné dobrodružství, až po informační karanténu a následné vylodění na břeh v Normandii. Americký režisér Stuart Cooper kombinuje hrané záběry s autentickými dokumenty, v postavě vojína Toma (Brian Stirner) zosobňuje statisíce jemu podobných osudů mužů, kteří 6. června 1944 bojovali na břehu Francie proti hitlerovskému Německu. (dopitak)
(více)Videa (1)
Recenze (18)
Asi ešte nikdy som nevidel kombináciu hraného filmu a dobových záberov v takej miere a navyše zladenú tak, aby to vyznelo ako jeden celok. Film a dobové zábery sa nielen že nerušili, ale navzájom dopĺňali. Príbehovo je film veľmi prostý, sledujeme "iba" vojaka, ktorý práve narukoval. Jeho cestu, jeho prípravu a výcvik, novú lásku i predtuchu smrti...V niektorých momentoch je film zbytočne kúskovaný a prerušovaný, preto kto čaká plnohodnotný film bude sklamaný. Tento projekt je tak trochu iný, dosť odlišný od iných vojnových filmov, ktoré ste videli. 70%. ()
Pohľad na regrútovanie obyčajného britského vojaka počas 2. svetovej vojny, od nástupu na výcvik až po jeho smrť na bojisku. Bohužiaľ nič viac, žiadny nosnejší príbeh, ktorý by spájal onen prvoplánový pohľad. V čiernobielej farbe a doplnené (lacnými) dokumentárnymi zábermi, jasne odlíšiteľnými od záberov hraných, neponúka žiadnu vyššiu kvalitu a napriek krátšej stopáži nudí. ()
Zapomenutý klenot. Pohled na válku z jiného úhlu. Navíc jsem kromě několika zjevných sekvencí nedokázal rozpoznat hrané záběry od dokumentárních a i pokud ano, vše zapadá do konceptu, John Alcott (Kubrickův kameraman) odvedl fantastickou práci. Stejně tak působivě použitá netradiční hudba pomáhá dotvářet podivně melancholický, posmutnělý celek. Unikátní válečný film, nepodobný žádnému jinému. ()
Na tomhle filmu mě zaujalo hlavně kombinování hraného filmu s dokumentárními záběry. Je to sestříháno tak, že například po pohledu na invazní čluny zezadu (dokument) vidíte obličeje herců v rolích vojáků na člunech. Film je natočen černobíle, takže iluze je dokonalá a hranice mezi fikcí a dokumentem se často těžko hledají. ()
Od nepřesvědčivého začátku až po velmi působivý konec. Svou roli sehrává hudba (včetně té podkreslující závěrečné titulky), mistrné užití dokumentárních záběrů a zdařilá práce kamery (například záběry z letadla přelétavajícího nad zemí, naletávajícího na cíl). Cooper tam nakonec fikcí dostal i erotiku, když svlékl Julie Neesam. ()
Reklama