Reklama

Reklama

Trojúhelník mafie

  • Itálie Napoli, Palermo, New York, il triangolo della camorra (více)
všechny plakáty

Obsahy(1)

Zkušený italský režisér Alfonso Brescia (Zabít Rommela, Vzpoura pretoriánů) natočil na začátku 80. let akční drama, které se nese v duchu nejlepších mafiánských filmů. Poté, co zabijí jeho ženu, je jeden z mafiánských šéfů nucen vrátit se „do služby“. Tentokrát ho ale nežene vpřed vidina bohatství a touha ovládnout podsvětí, ale čistá pomsta. Jeho nekompromisní pátrání, při kterém není čas na soudce, ho nejprve zavede do rodné Sicílie a poté se s nabitým revolverem v ruce přesouvá až do New Yorku. A teprve tady se rozpoutá ta pravá válka. Válka největších mafiánských bossů... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (3)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

"Napoli, Palermo, New York, il triangolo della camorra", je jeden ze tří posledních filmů z roku '81, z italského subžánru poliziesco. Zároveň i poslední, dá se říci celkem úspěšná spolupráce týmu Brescia-Merola. Brescia natočil celkem 8 žánrových filmů, Merola hrál v 10ti filmech, z toho v sedmi pod vedením režiséra Brescii, který si zde zahrál i miniaturní roličku, náhodně kolemjdoucího s nímž se Merola setká a pokecá! Jak už samotný název filmu napovídá, točilo se na třech různých místech, ve třech různých světových destinacích, Neapol, Palermo a nakonec New York, tu část v New Yorku, kde samozřejmě dojde na finální zúčtování, považuji za nejlepší a víceméně i strhující. Jinak jde o standardní-klasickou spolupráci týmu B+M, celkem příjemnou, ale dosti předvídatelnou a místy i nudnou, s nějakým tím pěveckým číslem (Merolovi serenády, jak lahodná to pěvecká čísla), komediálními prvky (tady duo skvělých týpků), s typickým obrazem a spíše pak úsměvnou akcí, jako těmi hlavními rozpoznávacími znaky Bresciových filmů. Od této dvojky jsem viděl do této chvíle, co se policejního žánru týče, už 5 film, z celkových 8, ale podle mě stále nejlepší "Napoli la camorra sfida... la città risponde", zůstává i nadále nepřekonaná, no uvidíme dál, co přinesou ty tři poslední filmy. Samotný film bych tak spíše přiřadil a přirovnal k jeho dřívějším pracím, "Napoli serenata calibro 9" nebo "I contrabbandieri di Santa Lucia". "Napoli, Palermo, New York, il triangolo della camorra" a.k.a. "Mafia Triangle" a.k.a. "Trojúhelník mafie", je tedy spíše průměrný, možná dokonce podprůměrný film (Brescia natočil lepší), který ale jako jediný vyšel i u nás, a to prostřednictvím spol. Řitka video, což je tak trochu škoda, ale mě osobně to až tak nevadí. Doporučeno fandům taliánského zločineckého filmu, kompletistům a nebo zvědavcům, samotný žánr, však skrývá více zajímavějších perel. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Prvních třicet minut jsem si myslel, že koukám na úplně jiný film, nějakou nepodařenou parodii na filmy s mafiánskou tématikou. Kolem čtyřicáté minuty film konečně trochu nabírá dech, ale tempo se nedostavilo. Ovšem dostavil se celkem otřepaný námět (ovšem nikoli špatný), vysloveně mizerný scénář a celková zoufalá nepravděpodobnost děje, který navíc velmi brzy odhalíte. Při honičkých v autech hraje veselá písnička jako z nějaké mastné komedie. CZ dabing je úplně strašlivý, naštěstí je na DVD film v původním znění s CZ titulky. Myslím, že mi asi nejvíce vadila úplná absence atmosféry, film tak nějak přede mnou zvolna a odtažitě plynul a když skončil, byl jsem rád. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Klasicka, standardna spolupraca rezisera Bresciu s Mario Merolom. Merola bol okrem herca aj spevak, a tu to aj ukazal, ze spev mu teda kurevsky dobre siel masakrozny hlas, miestami mozno az tenky, pisklavy hlas - alebo sa mi to len zdalo. nevermind, kazdopadne tocilo sa - ako to nazov filmu napoveda v mestach Neapol, Palermo a New York. Neapolska cast ma uchvatila, vyborne tempo, masakrozne dialogy, prestrelky nechybali. Navnadeny dobrym tempom a slusnym spadom udalosti som sa tesil na palermsku cast, ale ta sklamala. Nuda, slabe tempo, zase nuda a k tomu este vatovo plane plky, zavality Merola len chodil z A do B, C, D, E .... a snoril a snoril a snoril. Bieda, fakt ta palermska cast filmu ma pomaly az uspavala. New Yorske finale masakrozne dobre, nechybaju prestrelky, dialogy sa o5 zlepsili, Merola hlada a tresta vrahov za zabitie svojej zeny. Vybuchy, prestrelky, masaker dobry koniec filmu. S Karlosom80 sa opat rozchadzam, ide tu o jedno z tych lepsich poliziotteschi filmov. 85 % ()

Reklama

Reklama