Režie:
René ClairScénář:
René ClairKamera:
Georges RauletHrají:
Annabella, René Lefèvre, Raymond Cordy, André Michaud, Vanda Gréville, Constantin Siroesco, Jane Pierson, Paul Ollivier, Armand Bernard, Édouard Francomme (více)Obsahy(1)
Chudý malíř Michel (René Lefèvre) dluží všem ve svém okolí. Je zasnouben se svou sousedkou Béatrice (Annabella), ale zajímá se i o jinou dívku, krásnou Vandu. Béatrice daruje jeho sako kriminálníkovi jménem Děda Tulipán, který se v jejím bytě ukrývá před policií. Michel ale zjistí, že měl v kapse saka los, který v loterii vyhrál hlavní výhru a umožnil by mu splatit všechny dluhy a začít nový život. Začíná tak honička, která Michelovi i Béatrice obrátí život naruby. (ČSFD)
(více)Recenze (16)
Výborný kousek Reného Claira, který už naplno pracuje s možnostmi zvuku... Ve svižném tempu je nám vyprávěn příběh dvou mladíků, žijících v bytě, který si nemůžou dovolit, dvou žen, z nichž jedna je skromná a stálá, druhá přelétavá a materialistická, jednoho mafiána a především jednoho losu na milión... Bylo to veselé, svižné a vtipné, takže jsem tomu klidně prominul poněkud zvláštní konec. Člověk by nevěřil, že je to tak staré... ()
Jeden z prvních muzikálů ještě experimentuje s formou a narativní stránkou, ale celkem se mu daří vytvořit z toho ten správný koukatelný guláš (myšleno pozitivně). Směs grotesky, dialogové komedie s hudebním filmem tedy funguje přibližně 2/3 stopáže... poslední kousek už je lehce slabší, ale pořád má co nabídnout. ()
"Milión" mi přišel lepší než "Ať žije svoboda", ale stále mám s těmihle francouzskými komediemi trochu problém. Není to něco, co by mě naprosto odrovnalo. "Milión" má ale skvěle sladěnou komediální i hudební rovinu a v tomhle směru rozhodně táhne. Navíc je zde vidět lepší přechod na zvukový film, a to i z technického hlediska. ()
Jej... Nějak mi ten Clair vůbec nevyhovuje.. Až tady jsem si uvědomil jak nemám rád muzikály a hlavně muzikály, znásilněné groteskou. Tanec, radost, ztřeštěné honičky, klasické komediální twisty a to vše jako pozadí k téměř archetypálnímu příběhu o výherním loterijním tiketu, který spíš otráví než zaujme. Nicméně mnohé zde stojí za vyzdvihnutí. Práce se zvukem - zvuk je na svou dobu na profesionální úrovni a zároveň je zde použit aktivně k rozvíjení gagů a příběhu.. Co mě ovšem zaujalo nejvíc, byla místy podmanivá téměř surrealistická mizanscéna... ()
Když chcete točit muzikály, ale nemáte žádné písničky. Hudebně a „tanečně“ je film úplně stejný jako Ať žije svoboda. Zápletka jednoduchá a neuvěřitelně nepříjemná na sledování. Tedy aspoň mne osobně, bohužel, rozčilovala naprostá předvídatelnost všeho, co se ve filmu událo. Plusové body přičítám za první záběr na město a za scénu v opeře, kde se konečně aspoň trochu zpívá a kde je možné vysledovat jisté náznaky invence. ()
Galerie (12)
Photo © Films Sonores Tobis
Zajímavosti (1)
- Tento film spolu s Ať žije svoboda (1931) od stejného režiséra, ovlivnily hollywoodské muzikály používáním navzájem propojeného děje a písní. (Pavlínka9)
Reklama