poster

Mon trésor

  • Izrael

    Or

  • USA

    Or (My Treasure)

Drama / Romantický

Francie / Izrael, 2004, 100 min

Režie:

Keren Yedaya

Scénář:

Keren Yedaya

Kamera:

Laurent Brunet

Zvuk:

Tuli Chen

Scénografie:

Avi Fahima

Kostýmy:

Li Alembik
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kareen
    ***

    Or jsem si pustila především kvůli hlavním ženským představitelkám, protože mně zaujaly už ve snímku Jaffa, kde stejně jako tady hrály matku s dcerou a ačkoliv jejich charaktery i osudy byly tentokrát diametrálně odlišné, obě předvedly opět výkon, který si zaslouží mé uznání. Zvláště Dana Ivgy mě jako herečka zajímá stále více, po třech filmech, které jsem s ní zatím viděla ještě ani jednou nezklamala. Důvod proč dávám tentokrát jen lepší trojku tkví v tom, že jsem i přes reálný a psychologicky dobře vykreslený propad mladé dívky do osidel prostituce, nebyla tak nadšená jako už ze zmíněného předchozího filmu. Už jen to jakým způsobem je tu podávána erotika není nic moc příjemného na pohled i když chápu, že to byl záměr, který jen zvýraznil působení negativních účinků příběhu.(8.10.2013)

  • Mates Hradecky
    ***

    Bezvýchodně depresívní snímek o dvou zoufalých ženách na samém sociálním izraelském dně. Představitelka matky se tak vložila do své role, že mě byla neskutečně protivná od samého začátku. A dcérenka? Inu zoufalé ženy dělají zoufalé věci. Nevím, zda to byl záměr tvůrců, ale bylo mi zcela jedno. jak ty dvě dopadnou (určitě blbě).(29.9.2017)

  • radektejkal
    ****

    Dvě ženy, jedna mladší, druhá starší, mezi nimi vztah matky a dcery, jedna přichází do příslušného věku, druhá z něj odchází; přesto se však od sebe příliš neliší. A nakonec se také ukáže, že cesta menšího odporu, je cestou jedinou. Možnost volby je pofiderní; povolání si vybírá nás, nikoli my povolání... Samo pojetí filmu - na rozdíl od děje i jeho vyústění - je velice nekonvenční (možná se právě tím projevila vyhraněná ženskost autorky filmu Keren Yedayové). Mnoho scén se odehrává na rámu obrazu. Tím, že jsou postaveny do meziprostoru živého obrazu a mrtvé stěny (jsou rozpoznatelné napůl nebo ještě méně), evokují děje odehrávající se na pomezí zákazu a příkazu... Pozn: Někdy v osmdesátých letech mi řekl kamarád Honza Poláček z Brna: "S otcem se shodnu na 50%, nemá rád komunisty a hrozně kouří, já nekouřím." Odpověděl jsem mu, že je se otci podobá na 100%, protože silné city mají tendenci zvrhnout se ve svůj protiklad. Touha po cigaretě a odpor k ní, je psychoanalyticky to samé.(7.6.2017)

  • jondzavid
    ****

    Pôsobivý snímok o sizyfovskej snahe 17 ročnej Or dostať matku z osídiel prostitúcie. Výborná je realistická réžia príbehu, ktorý umocňuje výborné obsadenie - od sympatickej a herecky výbornej hlavnej predstaviteľky Or Dany Ivgy, cez jej matku až po vedĺajšie postavy (Shlomo, domovník, atď). Festivalovo cenený film neponúka rozhodne originálnu látku, ale vďaka citlivému prístupu a dôrazu na realistické vyznenie a detaily smutného príbehu sa človeku dostane silne pod kožu.(7.6.2005)

  • Angelino
    ****

    Psychologické vykreslenie vzťahu matky a dcéry. Matka uvedomujúc si nevhodný príklad, ktorý dáva svojej dcére ani napriek jej naliehaniam a určitej snahe nenachádza dostatok síl, aby sa zmenila. Zároveň príbeh vykresľuje i vplyv matky na dcéru, silu sociálneho vzorca, ktorú podvedome od našich rodičov preberáme. Ako veľmi to Or ovplyvní? Dokáže aspoň ona vzdorovať a vybrať si vlastnú cestu?(22.4.2008)