Obsahy(1)
První film kde se už Charlie objevuje ve svém známém obleku tuláka. Polodokumentární film o závodech dětských aut na pláži losangeleských Benátek, natočený přímo na místě v době závodů a sestavený z improvizovaných komických výstupů zevlouna Charlieho mezi náhodnými diváky. (formelin)
Recenze (19)
co se týče dějě, je tonto film vlastně pouze o tom, že se jeden podivný chlápek snaží neustále snaží za všech okolností dostat před kameru....to vše na pozadí automobilových závodů...ale nejdůležitější je fakt, že Chaplin v zábavním parku je první film, kde se tento mistr němého filmu objevil ve svém tradičním kostýmu tuláka. A proto je pro mě nezapomenutelný. DÁLE HRAJÍ: Henry Lehrman (Film Director) Frank D. Williams (Cameraman) ()
Krátka polodokumentárna groteska z Chaplinových začiatkov v Keystone štúdiu, ktorá je zaujímavá hlavne tým, že bola nakrúcaná v reálnych podmienkach detských automobilových pretekov a do značnej miery bola improvizovaná. Je bezdejová, Charile, po prvý raz vo svojom kostýme tuláka, sa tu v podstate len producíruje pred kamerou, ktorá ho neodolateľne priťahuje ako magnet. Je pritom ako taký poriadne otravný a nekonečne vytrvalý nezmar, ktorého sa filmári ani za boha nevedia zbaviť. Videná verzia z roku 2010 s obstojnou hudbou Erica Beheima (príhodne na spôsob verklíku). ()
Aneb jak jeden gag nestačí na celý krátký film. Blbůstka, která ani není groteskou, ale zase spíš jen experimentem s filmem. Době amatérských nadšenců už ale v roce 1914 zvonila hrana a tak se tu dá pochválit spíš jen zvolené prostředí zábavního parku, kde probíhaly skutečné automobilové závody i dětské z rampy. Jako svědek své doby tedy i vcelku zdařilé, čili smířlivé dvě. ()
[Keystone - Premiéra 7.2.1914] Postava tuláka Charlieho poprvé na plátně a nutno říci, že v hodně netypickém provedení. Pouze vzhledově odpovídající, jinak jakýsi narcistický floutek. Příběh prakticky ani není. Pravidelné prostřihy mezi auty a Charliem pózujícím a culícím se před kamerou. I tak vám to zaručeně vykouzlí úsměv na tváři! [60%] ()
Celou dobu se Chaplin snaží dostat do záběru kameramana, který zase chce natočit závod automobilů. Nejdřív Chaplina odstrkuje ze záběru a pak do něj kope a Chaplin se furt vrací a motá se tam. Jako děj tam není vůbec žádný, zato to slouží dobře jako dokument. Uvidíte kolik mnoho lidí na takové závody chodilo, uvidíte staré závodní "sporťáky" takže z pohledu jako dokumentace nějakých závodů to beru. Nicméně jako groteska se tam furt opakuje to vyhazování ze záběru kamery a moc mě to nebralo. Jako párkrát jsem se usmál a ten ksicht do kamery na konci byl boží, ale jeden, dva boží momenty to nezachrání. ()
Galerie (7)
Photo © Keystone Film Company
Zajímavosti (4)
- Vztah mezi režisérem a postavou tuláka na plátně není nepodobný tomu, jaký měli Chaplin a Lehrman mimo plátno. Neshody mezi Lehmanem a Chaplinem narůstaly s každým jejich dalším společným filmem, jelikož si Chaplin vymohl dovolení zasahovat i do režie. Lehrman pro společnost Keystone natočil ještě čtyři filmy, poté následoval herce Forda Sterlinga k jeho nové filmové společnosti. (SeanBean)
- Druhý Chaplinův film a vůbec první kde se Chaplin objevuje jako Tramp. (Kulmon)
- Film byl do kin uveden jako jednocívkový společně s populárně naučným snímkem Olives and their Oil (1914). (SeanBean)
Reklama