Reklama

Reklama

Fuji

všechny plakáty
Krátkometrážní
USA, 1974, 8 min

Režie:

Robert Breer

Obsahy(1)

Film, ktorý pozýva objavovať abstraktné stvárnenia, taktiež pozýva k všeobecnému zamysleniu sa nad možnosťami animácie. Režisér Robert Breer využil rotoskopiu pri natáčaní. Zameral sa v prvej časti na tvary odvodené z interiéru vlaku. V druhej, dlhšej časti, zachytáva exteriér, ktorého dominantou je hora Fuji. (Biopler)

Recenze (5)

Deimos 

všechny recenze uživatele

YouTube/// Obsazení 0/10 Děj 5/10 Zvuky 10/10 Animace 8/10/// PLUS: názorná ukázka jak v animaci funguje a co je to rotoscoping a flicker effect (efekt blikání) MÍNUS: pokud se ke snímku dostanete náhodou, je možné že vás neosloví./// Shrnutí: Rotoscoping se používá v animovaných filmech (dnes častěji v japonské anime) kdy animované postavy vznikají schématickým překreslením okének zachycujících pohyb živých objektů. Animace je díky tomu plynulejší a přirozenější./// Celkem 55%/// ()

Reklama

Biopler 

všechny recenze uživatele

Ak mám pristúpiť všeobecne k snímke, tak chápem, že je to isté animačné cvičenie, no ak nie je predostrené na žiadnom príbehu, tak neviem čím takým ma má zaujať. ()

dwi 

všechny recenze uživatele

Kombinováním prosté animace s početnými „flicker-efekty“ Breer vytváří další optickou iluzi, tvořenou rychle se komíhajícími 3D a 2D obrazci. Z letmo načrtnuté hory Fuji vystupují různě formované geometrické obrazce, které záhy začínají žít vlastním životem. Vizuálně strohé, opticky působivé. ()

Zajímavosti (4)

  • Breer využil pre kresby prázdne kartotékové lístky a zámerne sa vyhol ilúzii hĺbky. (Biopler)
  • Robert Breer prehlásil o filme: „K materiálu ma najviac priťahovali hory v pozadí a možnosť preskúmať perspektívu pohybu v popredí. Film sa pohráva s hĺbkou priestoru a obrazovými plánmi na plátne.“ (Biopler)
  • Väčšina z blikajúcich obrazov vo filme trvá dve okienka. Je to narážka na štúdiové obdobie kreslených filmov v Hollywoode, kedy sa každá sada ultrafánov natáčala tiež na dve okienka, aby sa ušetril čas a peniaze. Aj tak sa pohyb na plátne javil ako plynulý, avšak Breer vytvoril natoľko značné odlišnosti medzi jednotlivými dvojicami okienok, že vo výsledku pôsobí animácia trhane. (Biopler)

Reklama

Reklama