Obsahy(1)
Antonioni patří k menší části starší generace filmařů, která v 70. letech s nadšením přivítala možnosti nabízené stále dokonalejší televizní technikou. Snadnější kontrola barev obrazu či procesu ladění jednotlivých odstínů osvobozených od snímané reality nabízela lákavou příležitost k dalšímu experimentování podobnému Antonioniho pokusům u filmu Červená pustina. Nutnost respektovat dramatickou sevřenost Cocteauovy předlohy Dvojhlavý orel o milostném vzplanutí královny a mladého anarchisty jako by tentokrát omezila prostor k razantnějšímu využití potenciálu nové technologie. Režisérem použitá barevná stylizace na sebe nejvýrazněji upozorňuje v několika exteriérových záběrech elektronicky kolorované krajiny. Naopak ve scénách odehrávajících se v interiéru hradu si tvůrce pohrává s velmi jemnými barevnými změnami. (FebioFest 2006) (oficiální text distributora)
(více)Hrají
Monica Vitti
Itálie
Nejlepší filmy:
Tereza zlodějka (1972)
Šantanová Nini (1970)
Noc (1961)
Paolo Bonacelli
Itálie
Nejlepší filmy:
Noc na Zemi (1991)
Půlnoční expres (1978)
Kristus se zastavil v Eboli (1979)
Luigi Diberti
Itálie
Nejlepší filmy:
Nová strašidla (1977)
Chobotnice (1984) (seriál)
Poslední léto v Tangeru (1987)
Franco Branciaroli
Itálie
Nejlepší filmy:
Velké vyváření (1977)
Tajemství Oberwaldu (1981)
Klíč (1983)