Reklama

Reklama

Ponorka U 864

  • Česko U-864 - Hitlerovo poslední smrtící tajemství (více)

Obsahy(1)

V únoru 1945 se v severním Atlantiku odehrává jedna z nejdramatičtějších honiček v historii námořní války. Německá ponorka U 864, která veze nejnovější tryskové motory firmy Messerschmitt a raketové naváděcí systémy, míří do Japonska. Netuší, že na ni čeká jedna z nejmodernějších ponorek Královského námořnictva, Venturer, která vypálí čtyři torpéda a U 864 potopí. Zasáhnout cíl pod vodou bylo něco, co doposud nikdo v historii ponorkových válek nedokázal. Kdyby německá ponorka dopravila svůj náklad do Japonska, revoluční tryskové motory by mohly změnit průběh druhé světové války ve prospěch japonského letectva, které svádělo zoufalý boj proti americkému námořnictvu.
O 60 let později se ponorku, již náhodně objevili místní rybáři, připravuje prozkoumat norský záchranný tým. Dotyčný vrak je totiž časovanou ekologickou bombou. Podle německých záznamů ponorka vezla rovněž 80 tun vysoce toxické rtuti. Tento smrtelně nebezpečný náklad může kdykoliv začít ze zrezavělého trupu ponorky vytékat a způsobit v Severním moři velkou přírodní katastrofu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (24)

Volodimir2 

všechny recenze uživatele

Dokument v ktorom majú dramatické rekonštrukcie svoj priestor, ale úplne mi chýbali informácie o náklade a osobách, ktoré boli v rámci prísne tajnej operácie Caesar na palube ponorky. Briti disponujú archívnymi dokumentami z tejto operácie. Na palube nemeckej ponorky U-864 boli Rolf von Chlingensperg a Riclef Schomerus (technici Messerschmittu), Tadao Yamoto (japonský expert na akustická torpéda) a Toshio Nakai (japonský odborník na palivo). Príbeh filmu má svoje skutočné pozadie v udalosti, kedy dňa 9. februára 1945 bola nemecká ponorka U 864 potopená v severnom Atlantiku britskou ponorkou HMS Venturer. Korvetný kapitán U- 864 Ralf Reimar Wolfram mal náklad previesť do Japonska. Náklad tvorili technické dokumentácie, výkresy a diely na techniku, ktorá mala pomôcť Japonsku obrátiť stav vo vojne s USA. Išlo o ME 163 (bezchvostové lietadlo na raketový pohon), ME 262 (stihacie lietadlo s prúdovým motorom), lietadlo Junkers, motor BMW – Bramo 323, motor Walter (lietadlo Messerschmitt), motor MB 511 (motorové člny), ponorka Caproni (miniponorky typu CA a CB), MG 151/20 letecký kanón (výzbroj Messerschmittu), palivové čerpadlo DCN - 64A, lietadlo Campini (CC.2.1 prvé prúdové lietadlo na svete), kompresor a spaľovacia turbína Isotta-RFraschini, letecký fotoaparát Officine Galileo, radar Siemens, radar Freya (systém včasného varovania), bojová loď Bismarck, ponorka typu Satsuki, plány na výrobu rozvádzačov, dokumentácia k produktom firiem Biolinder, Zeiss a Kreisel- Geräte a nakoniec 1857 nádob s ortuťou (60t). Tento vzácny materiál doprevádzalo 73 mužov. Lenže pre Britov bola táto ponorka veľmi nebezpečná a tak vyslali na U 864 najmodernejšiu ponorku Kráľovského námorníctva, Venturer. Vypálila po nemeckej ponorke 4 torpéda a zasiahla svoj cieľ jedným torpédom, spôsobom, ktorý doposiaľ v histórii ponorkových vojen nikto nedokázal. Zasiahla svoj cieľ, ktorý plával pod vodou a to sa doposiaľ nikomu nepodarilo. Vrak ponorky leží rozlomený na dve polovice v hĺbke 175 m 2 námorné míle na západ od ostrova Fedje (Nórsko). ()

boshke 

všechny recenze uživatele

Skutečnost, že Němci vyslali na sklonku války ponorku s vědci a proudovými motory, která měla otočit průběh války, do Japonska, pro mne byla nová a ne nezajímavá. Nic to však nemění na slabotě dokumentu. Obecně mám averzi vůči dokumentům sestávajících z počítačových animací, hraných scén a ze záběrů na důchodce jednou nohou v hrobě; je tedy jasné, že to u mne U-864 neměla lehké... Autoři se zřejmě pokoušeli o jakési napětí, neb půlku dokumentu zabírá "dechberoucí" honička dvou ponorek. Napětí je ještě umocňováno vkládanými záběry z vědeckého výzkumu vraku potopené německé ponorky, takže divák do posledních vteřin netuší, které ponorce zůstane černý Petr... Uměl bych si tuto skutečnost představit zpracovanou v pětiminutové reportáži v rámci Víkendu, ale na třičtvrtěhodinový dokument to nestačí. Takže i kdyby se autoři rozkrájeli, dobrý dokument z toho neudělají... 50% ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Dokument, ktorý môžeme zaradiť k tým lepším a pútavejším. Treba uznať Nemcom jedno. Že dokázali vybudovať úžasné zbrane, ponorky, tanky a iné, ktoré dodnes nepoznajú konkurenciu. Tento dokument ubehne ako voda, nie je príliš zdĺhavý, ale hodnotím priemerne hlavne preto, že tam veľmi ani nemajú čo púšťať zo skutočných záberov. Ono sa veľmi (vôbec) netočili ponorky pod vodou v akcií v 40.rokoch minulého storočia. Takže sa väčšinou dívame na staré tváre ktoré spomínajú na ich krásnu dobu nacionalizmu, respektíve sa dívame na cgi ponorky a to nie v najlepšom grafickom prevedení. Každopádne ak ste milovníkmi nemeckej histórie, rozhodne si tento dokument nenechajte ujsť. ()

MATADOR 

všechny recenze uživatele

Ponorkový dokument o jedné z posledních tajných misích Německa na sklonku války v roce 1945. Dokument, jehož příběh spatřil světlo světa, až v tomto dokumentu. Škoda jen, že je zbytečně prolnut s přítomností. Ale i tak se jedná o jeden z dlouhé řady slušných dokumentů. Ponorka U-864, její první a poslední cesta. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Zajímavý dokument (o čem pojednává se lze tady všude lehce dočíst). Těch pár motorů pro Me262 by asi válku těžko zvrátilo i v případě doručení...Mně osobně lehce vadil ten smířlivý tón - snad daný velkým odstupem času ohledně ,,ubohých německých námořníků z ponorky " . Ano, chápu pocity vzpomínajícícho důstojníka britské ponorky Venturer, která U 864 dostala. Zde je empatie pochopitelná. Jen námořník na ponorce si během bojového nasazení dokáže představit, co to asi je když to ponorka schytá hlubinou pumou od šmejdících torpédoborců či dokonce od jiné ponorky torpédem jako v tomto případě. Je nutno si však uvědomit, že po tom co Hitler vyhlásil totální válku, měli velitelé ponorek po úspěšném torpédování nepřátelské lodi se vynořit a přeživší postřílet z palubních či ručních zbraní. Idea Adolfa byla jasná. Pro rozpumpovanou americkou válečnou mašinérii nebyl až takový problém vyrobit v celkem krátké době loď, ale školení kvalifikovaných osádek nešlo tak lehce a stálo čas... Jsou doloženy desítky případů, kdy se tímto velitelé německých ponorek rádi řídili. Německo zkrátka bylo agresor a vyprovokovalo válku, celá armáda včetně kriegsmarine páchala zvěrstva, vraždila a mrzačila. Tečka. Venturer byl na té správné straně a udělal co měl. To jen k těm ubohým námořníkům z U 864. Jinak dokument včetně animací byl zpracován solidně i hrané pasáže až na zvuk... Ačkoliv se ponorky stíhaly, při hraných sekvencích je na palubách ponorek hrobové ticho... Źádné šelesty elektromotorů... A v obou ponorkách byla tma jak v pr.. V britské dokonce byla jakási mlha... Škoda, jinak by to bylo na 4 torpéda. ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama