VOD (1)
Obsahy(1)
Sean McAllister je britský dokumentarista, kterého slavná BBC jednoho dne vyslala do Japonska natočit film o tom, co tuto zemi pohání. Představy byly různé, ale většinou se točily kolem neónů velkoměst a zaneprázdněných Japonců, kteří si nikdy neberou dovolenou. Nakonec ovšem Sean filmoval v malém městě a jeho hrdina Naoki byl úplně, ale úplně jiný. Naoki, někdejší radikální komunista a pozdější podnikatel, dnes třikrát rozvedený padesátník, pracuje na půl úvazku na poště a živí ho dívka dvakrát mladší než on. Ta má několik příjmů, z nichž nejpodstatnější tvoří gáže gejši… (Česká televize)
(více)Recenze (27)
Takovou míru strachu a bezvýchodnosti by kamera, která by se tímto způsobem vnutila do evropské domácnosti, těžko odhalila. Člověk přežívá jen proto, aby přežil. Svou práci nenávidí a vydělá si jen na to, aby se příštího dne zase probudil a šel do práce. Kolečko, které se chvíli točí, a když se porouchá, snadno ho nahradíte jiným. Depresivní. ()
Myslím že nič podobne som zatiaľ nevidel, skutočne v istom slova zmysle zarážajúci dokument. Asi budem musieť sám v sebe prehodnotiť čo všetko som si myslel alebo snáď vysníval o Japonsku. Tento dokument vďaka svojmu realizmu ponúkol viac než čokoľvek iné čo by sme snáď mohli zhliadnuť na tuto tému. ()
Hodně otevřená zpověď japonského páru, příslušníků "nové rozrůstající se vrstvy v japonské společnosti, tzv. nejchudších pracujících", žijícího v maličkém bytě bez oken a i přes tvrdou práci v několika zaměstnáních neustále balancujícího na hranici chudoby. Dokument je to opravdu ostrý a kritický, ukazující, že západní kapitalismus v kombinaci s východní mentalitou (výsledky, výsledky, výsledky) a tradicionalismem produkuje navenek vyleštěné bohatsví, ale ve skrytu nelítostně drtí a vysává obyčejné lidi, kteří bez dostatečné sociální záchranné sítě mohou v mžiku skončit jako bezdomovci (nebo sebevrazi). ()
,,NEMÁM PENÍZE, ALE MÁM SVOJI HRDOST“...... /// Tohle je Japonsko! Šestapadesátiletej rebel Naoki průvodcem kapitalistickým systémem třetí nejbohatší země světa. Škoda, že dokument nahlíží víc do života Naokiho a Joši, než do života Japonska. Jasan, jejich vztah, kde ona ,,jede“ na tři práce a on na poloviční úvazek je zajímavým načíhnutím do soukromý, který odráží tamní poměry, ale já bych si přece jen dal víc toho divadla každodenního života, pracovišť, který jsou jedna velká rodina či systému, kterej je (ftipně) přirovnán ke komunismu, jenž si hraje na kapitalismus. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zajímá mě, kolik hodin denně pracuje takovej pracující Japonec. 2.) Nechápu, proč to každej rok dobrovolně zabalí cca 30 litrů šikmejch vočí. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Po Strachu a chvění mě i zde čekalo jisté vystřízlivění z ideálů, které o milovaném Japonsku chovám. Teď už je mi jasné, proč se můj japonský kamarád ze studií ve Finsku nechtěl z Evropy vracet domů. Čeká ho tam tvrdá robota, v níž musí dokazovat oddanost firmě i celé společnosti. A nedej bože, aby byl neúspěšný. V takovém případě ho totiž podrží jen rodina, stát rozhodně ne. Skvělý komentář: gudaulin ()
Galerie (1)
Photo © Lombardo Films
Zajímavosti (1)
- Po skončení natáčení obdržel pár finanční odměnu a přestěhoval se do třípokojového bytu s balkónem. Výrazného zlepšení doznal i jejich vztah. (Lumpy)
Reklama