Španělsko,
2012, 113 min
(Alternativní 109 min)
Režie:
J.A. BayonaScénář:
Sergio G. SánchezKamera:
Óscar FauraHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Naomi Watts, Ewan McGregor, Tom Holland, Samuel Joslin, Oaklee Pendergast, Marta Etura, Sönke Möhring, Geraldine Chaplin, Ploy Jindachote, Johan Sundberg (více)Obsahy(2)
Manželé Bennetovi se rozhodnou prožít vánoční svátky v nově vybudovaném luxusním středisku na pobřeží Thajska spolu se svými třemi syny. Otec Henry přemýšlí o tom, že by mohl ztratit práci, starší syn Lucas už má dost dozoru nad svými malými bratry, matka Maria má zase panický strach z létání a chtěla by se vrátit k práci lékařky. Dva dny po Štědrém dnu zcela bez varování jihovýchodní pobřeží Asie zasáhne vlna tsunami. Neskutečný živel se silou obřích rozměrů smete vše, co mu přijde do cesty, a rozdělí i prchající Bennetovi. Ačkoliv všichni členové rodiny přežijí, vyhráno zdaleka nemají, protože nalézt jeden druhého uprostřed pekla je skoro nemožné. (TV Nova)
(více)Zajímavosti (32)
- Náklady na výrobu byly přibližně 45 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Severoamerické tržby byly 19 milionů amerických dolarů, celosvětové pak 198,1 mil. (NIRO)
- Celosvětová premiéra proběhla 9. září 2012 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (Varan)
- Britové, kteří přežili tsunami v Indickém oceánu, byli zděšeni, když navštívili premiéru filmu Hobit: Neočekávaná cesta (2012), před kterým byl puštěn trailer právě k filmu Nic nás nerozdělí. Asociace britských kin se za toto později omluvila. (PATTXA)
- Simon Jenkins, který přežil tsunami, napsal redakci britského deníku The Guardian dopis, ve kterém uvedl, že ve filmu je vše naprosto přesně zachycené. (PATTXA)
- Vlna tsunami byla vytvořena kombinací digitálních efektů a reálné vody, která se valila přes modely v obrovské vodní nádrži ve Španělsku. (PATTXA)
- Rodina, na jejímž příběhu je film založen, pochází ve skutečnosti ze Španělska, ale v době, kdy zažila tsunami, právě žila v Japonsku. Naomi Watts (Maria) a Ewan McGregor (Henry) se s ní setkali na filmovém festivalu v Torontu v roce 2012. (hellstruck)
- Jedná se o druhý film, ve kterém Ewan McGregor (Henry) a Naomi Watts (Maria) tvoří pár. Tím prvním byl snímek Hranice života (2005). (Dr Lizal)
- Velké množství komparzistů tvořili skuteční přeživší tsunami. (R´Hell)
- Bayona sa zaviazal pracovať so skutočnou vodou a nie s počítačovo generovanou vlnou, pretože chcel, aby bol príbeh autentický. To znamenalo, že Naomi Watts a Tom Holland strávili päť týždňov natáčaním fyzicky a psychicky náročných scén v obrovskej vodnej nádrži. (Arsenal83)
- Aby bola voda tsunami presná, štáb musel zafarbiť viac ako 1 milión litrov vody, aby vyzerala špinavo. (Arsenal83)
- Film začína zvukom prúdového lietadla, pretože tak Maria Belón opísala zvuk tsunami. (Arsenal83)
- Niekoľko brutálnejších scén muselo byť nakoniec z filmu vystrihnutých, aby film nebol len pre publikum od 18 rokov. (Arsenal83)
- Skutočná farba detskej lopty bola žltá, nie červená, ako je znázornené vo filme. Maria Belón povedala, že to bol "najväčší omyl" vo filme, zvyšok je takmer dokonale presný. (Arsenal83)
- Štáb natáčal čiastočne na mieste v skutočnom rezorte, odkedy prebudovali, kde rodina Belónovcov trávila dovolenku, keď zasiahla tsunami. Pre scény ničenia tsunami bol použitý zmenšený model rezortu. (Arsenal83)
- Sfilmovanie 10-minútovej scény, kedy vlna zasiahla luxusný hotel v Khao Lak, do finálneho výsledku trvalo celý rok. (Arsenal83)
- Naomi Watts tvrdí, že producenti sa k príbehu dostali tak, že si vypočuli rozhovor v španielskom rádiu, kde rodina rozprávala svoj príbeh o prežití tsunami, a rozhodli sa podľa neho nakrútiť film. (Arsenal83)
- Scéna, kedy tsunami zasiahne rezort, musela byť natočená na jeden pokus. Prestavba scény by totiž stála príliš veľa peňazí. (Arsenal83)
- Tom Holland, ktorý mal v čase natáčania 14 rokov, neskôr opísal, že vodná nádrž, v ktorej sa natáčali scény záplavy boli "strašidelným prostredím... Určite si viete predstaviť, aké to bolo únavné a brutálne." (Arsenal83)
- Režisér Juan Antonio Bayona sa rozhodol nekonkretizovať národnosti hlavných postáv, aby vytvoril univerzálny film, v ktorom národnosti boli pre dej irelevantné. (Arsenal83)