Reklama

Reklama

Hypermarket, jeho pán a otrok

(TV film)
Dokumentární / Krátkometrážní
Česko, 2011, 26 min

Režie:

Ivo Bystřičan

Scénář:

Ivo Bystřičan

Obsahy(1)

Dokument analyzuje pracovní podmínky zaměstnanců v českých hypermarketech, kde ochota vůči zákazníkům vysoce kontrastuje s otřesným přístupem k zaměstnancům. Stali se zaměstnanci už pouhým zbožím, kterému my, zákazníci, každým svým nákupem snižujeme dobu trvanlivosti? (oficiální text distributora)

Recenze (26)

krvavamera 

všechny recenze uživatele

Naplno vyslovená krutá pravda, kterou každý, kdo někdy v supermarketech viděl ty mrtvolně bledé a vyšťavené tváře a hromadící se fronty na pokladnách tušil. Je mi o něco víc na blití a rozhodně se budu příště k prodavačům chovat o něco shovívavěji a budu chápat, proč se ke mě nechovají slušně. Dokument je zajímavý (ba přímo užitečný) spíš obsahově než svým zpracováním. Je mi smutno a jsem nasraná. Raději bych šla nakupovat k maloobchodníkům, kdyby je ty řetězce už neodrovnaly a nedohnaly je k vyšším cenám a omezení výběru nabídky. Kruh. Nikoli začarovaný, ale krvavý a ekonomický. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Prostredníctvom zopár pracovných osudov zamestnancov hypermarketov sa odhaľuje neľudská podstata obsahu pracovnej pozície týchto molochov každodennej moci. Obchodné siete lákajú zamestnancov aj zákazníkov do osídiel premakaných pravidiel. Následne sa do nich všetci zamotajú a namotajú na ne tak, že nik pomaly už nikam inam kupovať nejde. Len do Tesca, Lidla, Terna, Billy a Kauflandu Otrokmi hypermarketu (a jeho zdanlivým pánom) sa tak postupne stáva väčšina spoločnosti. Centrá miest neposkytujú zďaleka taký rozsah maloobchodných prevádzok ako v minulosti - všetko sa presúva do zväčša periférnych nákupných centier. Všetko v mene zisku. Zamestnanci neustále menenými pravidlami trpia, rovnako tak veľmi ľahko uplatniteľnými sankciami, v prípade nespokojnosti s ich výkonom. Prichádza, ak sa podriadení opovážia sťažovať na pracovné podmienky. Nacizmus a fašizmus oficiálne z vlád zmizli, no nahradili ich rovnako fašizoidné pomery v oblasti zamestnania. Týka sa to hypermarketov, korporácií a čoraz viac to preniká i do menších firiem. Pripútanosť pracovníka miestu bez možnosti sťažnosti. Odbory sú brané ako boľševický prežitok pre neschopných. ()

Reklama

Specs 

všechny recenze uživatele

Hláška: Alice Strnadová: - "Nepřijatelný je třeba tohle, tzv. hranování, kdy zboží musí lícovat s hranou regálu, což tady teda moc dobře nejde samozřejmě, protože to zboží je jednotlivě. Ale tohle by byl obrovskej průser, protože to není prostě zároveň s hranou, jo, s hranou lišty. Víno srovnaný, žádné mezery mezi zbožím, obrovský problém, tohle je prostě úplně nepřijatelný. Neexistuje takovýhle místo mezi zbožím, tam prostě něco chybí. To zákazníka hrozně jako rozhodí, jo, když má takovýhle mezery mezi zbožím. To samý tady, všechno etiketou dopředu, hranovat, hranovat, hranovat. Měli jsme to na tom školení (smích). Zboží kaskádovitě vyrovnaný. Samozřejmě válcovat, válcovat, válcovat, tzn. neustále přehazovat to zboží podle dnů, i když se jedná o takhle trvanlivé zboží neustále kontrolovat." ()

Shaleman 

všechny recenze uživatele

Jakožto člověk pracující v takovém krámu na pozici zbytečných a nahraditelnych musím tento dokument označit za zbytečný a naharaditelny. Nejenom že dělá reklamu neschopnym odborům ale navíc všechny ty hrůzy které popisuje znějí jako z nějaké komedie což nejednou vyloudilo na mě tváří úsměv a přitom skutečně závažným tématům nelogice sprostote a ignoranci vyšších postu a omezených kapacit společnosti se vyhýbá. Jedna hvezdicka za námět v němž snaha započala a tam taky zůstala. ()

Abiosis 

všechny recenze uživatele

*SUPERMEGAHYPER* Šokujúce a poučné. Obchodné reťazce ma dostali, priznávam, pretože obrovským výberom (čo mi však aj lezie na nervy v prípadoch, keď sa ma zmocňuje pri vyberaní z množstva druhov tovaru nerozhodnosť) sa im nič nevyrovná. A moderný človek toho predsa potrebuje hanebne veľa. Druhé priznanie má charakter mojej nevedomosti: netušil som, čo všetko sa skrýva za plnými a urovnanými regálmi - toľko práce a námahy zamestnanca, ktorý je často pod psychickým terorom z hora len preto, aby pestovaný a rozmaznaný zákazník náhodou nenadobudol pocit, že reťazec si (je)ho (peniaze) neváži. A veľmi často majú požiadavky na neho charakter nezmyselnosti. Verdikt v 1 vete: O vyžadovaní hlúpostí a o ústupe ľudskosti. 19.01.12 ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama