VOD (1)
Obsahy(1)
Mickey sa snaží riadiť parník putujúci po rieke, ale prísny kapitán Pete mu to po chvíľke zatrhne a tak sa Mickey musí poobhliadnuť po inej činnosti. Po tom, čo na tichú palubu lode príde Minnie, sa na nej roztočí poriadna zábava v podobe veselej muziky, hranej na najrôznejších veciach čo prídu pod ruku... (T2)
Recenze (47)
Tu som sa trochu zatúlal do praveku kresleného filmu a musím konštatovať, že to, z čoho bolo dobové publikum nadšené, už z dnešného hľadiska vôbec nefunguje. A neobstojí ani argument, že ide o dielo prelomové čo sa týka použitia zvuku. Samotná animácia, hoci je nadmieru jednoduchá, mi ani tak nevadí, má v sebe isté kúzlo, patinu doby (rád som pozrel, ako vyzerala disneyovka v danej dobe a trochu si tým rozšíril svoje obzory). Problém je však s obsahom, keďže tu prítomný humor, na ktorom je to celé postavené, je prihlúply, silený, surový a zlomyseľný (pripomína počiatky nemej grotesky). ()
Úsmevné a trefné plienky zo štúdia od Disney, kedy ešte hľadali patent a svojbytnú identitu, odlišnú od všetkých. Možnosti, ako zdokonalovať prvé grafické a kakofonické zvukové štýly sa tu stretávajú v absolútnych začiatkoch. Asi ani preto by som nečakal, že hranica, medzi kladnou postavičkou a tou zápornou bude taká relatívna. Aj v zmysle nie práve najpozitívnejšieho vyvrcholenia pre myšiaka Mickeyho. V mnohých ohľadoch budú dnešní diváci civieť ako obarení. ()
Prosím vás, neříkejte mi, že na svou dobu to je technicky úžasné. Animace je trhaná, neplynulá, hrozná - ale to není datem výroby. Vždyť i McCayův Little Nemo z roku 1911 je nakreslený stokrát líp a obrázky se hýbou mnohem plynuleji a vůbec technická kvalita animace je mnohem lepší - a to je Little Nemo asi nejstarší animovaný film vůbec. A technika se přece jen za těch sedmnáct let vyvinula. Disneyho animace (nejen tahle) je technicky hrozná, v mnoha scénách (třeba v té, kdy se na scéně objeví Minnie, ten kozel, co olizuje noty aj.) je špatně i nakreslená. K tomu děj, připomínající spíš nějaký hodně nevtipný díl Toma a Jerryho, jen je podstatně trapnější. Chápu, že si zkouší možnosti a to, jak se vůbec nakreslená postavička může pohybovat, a jak je vůbec možné, že loď pluje a nějaké neidentifikovatelné kormidlující pazvíře otvírá pusu, ale to není omluva. Navíc druhá polovina filmu je vykradená z Méliesových nápadů. Animace se dá aspoň z části omluvit roekm 1928, ale trapnost vtipů a blbost scénáře ne. Asi jediné, co je na tom dobré, je hudba. ()
Ještě černobílá Disneyovka a první s postavou Mickeyho Mouse a tím pádem začátek celé slavné série. Samotný animák je plný nápadů a řeší neposedného Mickeyho hvízdajícího a muzicírujícího během plavby po řece namísto práce na lodi. Na dnešní dobu je to archiválie, ale kdysi to musela být pecka. Celé video: http://www.youtube.com/watch?v=0TPbpvP-okM ()
Na první zvukový animák velmi neinvenční dílo, ale rozumím tomu - myslím, že opojení novou technologií v tu chvíli převažovalo. Jenom si říkám, že tehdejší dětské publikum muselo mít silnější žaludek než dnešní špunti. Hra na prasečí vemeno, nastříkání kravského mléka přímo od zdroje Mickeymu do obličeje a nadzvedávání sukně Minie... Co já vím...:) ()
Galerie (3)
Photo © Walt Disney Productions
Zajímavosti (8)
- Film je přelomový díky použití zvuku. Již dávno před ním se u animáků používal doprovodný zvuk a hudba, ovšem pouze jako kulisa do pozadí. Zde však kreslené postavičky poprvé vytváří iluzi, že samy zvuk produkují, tančí do jeho rytmu a aktivně na zvuky reagují. (Landauer)
- Film vznikl během výroby druhého Mickeyho snímku The Gallopin' Gaucho (1928). Ub Iwerks naanimoval experimentální záběr, ve kterém slavná myš kormidluje parník a píská si u toho. Disney chtěl vyzkoušet, jak bude na zkušební diváky působit iluze, že kreslená postavička vydává zvuk, do jehož rytmu se také pohybuje. Výsledek byl úžasný, a tak se Disneyho spolupracovníci okamžitě pustili do vymýšlení příběhu, do kterého by šel dnes již legendární záběr s kormidlem napasovat. (Landauer)
- Některé prameny uvádí, že se jedná o první synchronizovaný animovaný film. Konkurent Walta Disneye, Max Fleischer, však měl být první, a to snímkem Kentucky Home (1926). (sator)
Reklama