Reklama

Reklama

Velká noc

  • angličtina The Great Night
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Film VELKÁ NOC, který v produkci HBO Europe a společnosti nutprodukce natočil režisér Petr Hátle, zobrazuje noční život současné české metropole. Mapuje polosvět pražských heren, nóbl klubů, laciných hospod, narkotických tripů i pouličního sexuálního byznysu. Impresivní koláž - obestřená umělým světlem - nahlíží i do několika soukromých bytů... Podle autorových slov nejde o standardní sociální dokument, ani o publicistickou reportáž o takzvaných „outsiderech na okraji společnosti". VELKÁ NOC je spíš obrazovou esejí, jež poodhaluje poloskrytá, byť často efektně nasvícená zákulisí velkoměstských mravenišť. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (27)

giblma 

všechny recenze uživatele

Kamil Fila v Respektu píše, že publikum se rozdělilo na dva nesmiřitelné tábory. Isherwood nade mnou říká zase to, že po projekci říkaly kuřácké skupinky jen "pecka" a "sračka" (má skupinka říkala "sračka"). Akorát že já teda jako fakt nevim. Nonstopy miluju a jsem dekadentně hrabalovsky fascinovaná hnusem a pohnutýma osudama, které tam člověk nad ránem u piva potká. V několika místech film vyloženě štípe - rozhovor dvou prostitutek o tom, jak začaly fetovat (ty vole!!!). Nezvládnuté lhaní transky, která nás diváky (a sebe) přesvědčuje, že ji vlastně šlapání baví a že by bez toho adrenalinu nemohla být. Když postarší ženu na didžině odstrkujou mladé holky... Ale něco je přes čáru a zavání kýčem, bulvárem, vyhroceností a šokem pro šok. Musím koukat na velký detail plačící tváře? Proč musím sledovat, jak si těhotná holka někde v pražském Sherwoodu střílí dávku? Možná se ale publikum rozdělilo kvůli formální stránce filmu. Velká noc fakt nevychází divákovi vstříc a třeba takové dlouhé toulání se transky kolem státních hranic musí spoustu lidí nasrat. Mě ale tahleta nekompromisnost baví a respekt producentům, že Hátlemu dovolili dělat si co chce. (MFDF Jihlava 2013) P.S. Já furt nevim. ()

Blazena 

všechny recenze uživatele

V (po)hlavních rolích nám nočním tvorům dobře známá vybraná společnost z (ne)chvalně známé pražské hospody U Kotvy. Hlavní cenu si dokument v Jihlavě nezasloužil – ale kvůli partnerství s HBO možná vlastně musel. Nicméně syrový výsek reality záměrně vyleštěný neonovou stylizací, provokativně otevírá dveře od chlíva v podobě celé řady otázek vztažených k etice, ilustraci, kýči, kalkulu, poetice. naturalismu, fikci, stereotypizaci, pokleslosti a egoismu. Rozohněné debaty, které film rozdmýchal, jsou nakonec pro zdejší dokumentární prostředí nesmírně přínosné a Hátle má u mě pitvorného bludišťáka. Nejen jako vystudovaný filmovědec by však měl být do budoucna schopen nějaké plodné argumentace, ať už formou klusákovské facky, nebo gogolovského filozofování. Jeho nicneříkající postoj vyznění snímku pouze škodí. Když už ctít oddramatizovaného ducha filmu, jeho otevřenou interpretační rovinu, tak se Hátle možná měl raději zdržet jakéhokoliv projevu. A já jdu někam zakotvit. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Během sledování se mi vybavila píseň z filmu Světáci. Krátká exkurze mezi pražskou spodinu. Slovo "zajímavý" je tím správným slovem, které dokonale charakterizuje tento film. Nic více a nic méně. Malinko zarážející je fakt, že všichni účinkující alkoholici a feťáci s vysokou pravděpodobností neúčinkovali zadarmo, přičemž lze s vyšší než vysokou pravděpodobností odhadnout, za co tvrdě vydřené penízky utratili. Záměrně se vyhýbám použití slova "dokument" ve spojitosti s tímto počinem. Tohle nemá s dokumentem pranic společného. Nedokážu ani přesně odhadnout, za jakým cílem toto dílo vzniklo a zda si vůbec nějaký cíl kladlo. A z pohledu hodnotitele je mi to vlastně celé ukradené. Pomocí obrazovky jsem se na hodinku podíval do společnosti, do které bych se za normálních okolností s velkou pravděpodobností nikdy nedostal a dostal jsem možnost nahlédnout blíže na styl života, který je na míle vzdálený tomu mému. Už z tohoto pohledu je Velká noc snímkem, jehož zhlédnutí absolutně nelituji. Stopáž byla přátelská a já se nenudil ani na chvíli. ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Raději mlčím, bo bych musel být zlej. A zas tak dobře natočený to taky nebylo. Jen bych zdůraznil, že je obecnou praxí platit ústředním protagonistům za to, že v dokumentu vystupují. Je to svým způsobem práce a taky dávají všanc kde co, takže je logické jim za to zaplatit. Tedy nechápu, proč bychom měli drogově závislé z tohoto koloběhu diskriminovat. To jako až budou dělat v Tescu za pokladnou, tak by taky neměli dostat plat? ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Vizuální, velmi působivé, poetické, progresivní filmový jazyk, koncept, který pomalu stírá rozdíl mezi dokumentárním a hraným filmem... Ona poetizace je ovšem v mých očích velkým znevěrohodněním syrovosti daného výseku reality... Co bylo vlastně cílem tohoto projektu? PS: Eticky velmi kontroverzní je vyplácet dlouhodobým uživatelům pervitinu peníze za účast v dokumentu, jak zaznělo v debatě po premiéře filmu, ještě navíc když jde o tisíc korun za natáčecí den, HBO tak vlastně platí perníkářům jejich drogu... ()

Galerie (7)

Související novinky

Cena Pavla Kouteckého zná svého vítěze

Cena Pavla Kouteckého zná svého vítěze

15.06.2014

Cenu Pavla Kouteckého za nejlepší dokument získala režisérka Bára Kopecká za film DK o kontroverzním a uznávaném architektovi Davidu Kopeckém. Film je podle poroty hluboce autorskou výpovědí… (více)

Reklama

Reklama