Reklama

Reklama

Fed Up

Trailer

Videa (1)

Trailer

Recenze (17)

ChArLeNe 

všechny recenze uživatele

Iba hlúpi a leniví ľudia (to tým nekonkretizujem čisto len Američanov, ale vo všeobecnosti) by vymenili jeden druh spracovaných potravín za druhý a očakávali by zníženie telesnej váhy a zlepšenie zdravia. Ak niekto nevie pochopiť a rozoznať celé potraviny od umelých, holt, inú nálepku si nezaslúži. To, že spoločností vymývajú ľuďom mozgy, nie je dobrý argument absencií logiky pri výbere zdravých potravín - light cocacola, či po domácky vytlačená ovocná šťava poprípade smoothie. Pretože nech sa spoločností akokoľvek snažia vymývať mozgy, pre mňa je osobne nemysliteľné, že by som si vybrala light nápoje namiesto čerstvého ovocia, keďže light "potraviny" sú vyrábané v továrniach zatiaľ čo ovocie nám poskytuje matka Zem (a tu nehovorím o gmo a podobných, ale o organicky pestovaných). Dokument démonizuje rafinovaný cukor, pričom úplne zatracuje iné príčiny pribúdania telesnej hmotnosti a zlého zdravia, VIAC, širšia analýza. Je ľahšie ukázať prst na cukor, ako ukázať prst na lobovanie zo strany živočíšneho poľnohospodárstva, pretože pre bežného konzumenta je to viac prijateľné, čo je v dôsledku lepšie pre biznis, VIAC. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Je veľmi ľahké sa na Fed Up pozerať ako na dokument o „hlúpych Američanov“ (ako ich tu my premúdreli Stredoeurópania radi označujeme), ktorí si myslia, že keď vymenia Coca-Colu za jej „light verziu“ a pôjdu večer vyvenčiť psa dosiahnu úbytok hmotnosti. V tom prípade však daný divák dokument značne nepochopil a môže za hlúpeho označovať leda tak seba. Fed Up totiž vypovedaná o neetických praktikách potravinárskych spoločností v Amerike, ktoré ľuďom doslova vymývajú mozgy, už od útleho veku im do hlavy vsugerujú závislosť na cukru, vábia na klamlivé označovanie výrobkov, reklamy a pod. a tak sa ani nie je čo čudovať, že ľudia v krajine sú už natoľko zblbnutí, že Coca-Colu Zero považuje za „zdravú alternatívu“. Pepsi a hamburger je jednoducho neoddeliteľná súčasť ich „kultúry“ a sami sa nemáme čo čudovať, pretože junk-food dorazil vďaka globalizácii dávno aj k nám a úroveň obéznych ľudí u nás ani predtým nebola prinízka. Každopádne dokument sa vybral cestou objasňovania škodlivosti cukru, ktorý sa dnes pridáva do takmer 80% potravín v supermarketoch. To samotné je síce prínosný fakt, ale medzitým sa zabúda na mnohé iné podstatné problémy. Celá vina sa jednoducho nedá zvaliť len na nadmerný príjem cukru. Dokument tak občas podáva situácie až priveľmi zjednodušene, v určitých momentoch to totiž vyznie tak, že je úplne jedno koľko sa budete hýbať (alebo či vôbec), keď budete stále prijímať cukor. Nedá sa s tým síce nesúhlasiť, ale taký Food Inc. ponúkol rafinovanejší pohľad na problematiku priemyselne vyrábaných potravín, navyše z oveľa širšieho hľadiska. Je to síce prínosná osveta, ale osobne som si z Fed Up neodniesol žiadnu novú, ani objavnú myšlienku. Stačí len pri stravovaní zachovať zdravý, sedliacky rozum a je to. CELKOVO: 3* (6/10) ()

Reklama

hazaba 

všechny recenze uživatele

Výborně zpracovaný dokument o obezitě a nadváze, která se stává epidemií nejen v Americe, ale i jinde ve světě včetně České republiky. Mapuje historii výzkumu, ukazuje na konkrétních dětech, jak se s ní snaží bojovat a jak se jim nedaří. Líní se mi, že jsou uvedeny vědecké důkazy, jsou zde rozhovory s odborníky i s některými potravinovými lobisty a na konci je uveden seznam společností, které odmítly rozhovor a natáčení. Jistě, rýpal by si mohl najít určité nedostatky, ale mi se dokument hodně líbil a doufám, že to u nás nedopadne jako v USA, kde se ve školních jídelnách podávají jídla z rychlých občerstvení a kde zelenina je téměř sprosté slovo... ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Náš profesor na vysokém říkal, že když jedete do USA tak první co vás udeří do očí jsou nápadně tlustí lidé. Tlustí policajti...Ale to není jediný důvod, proč jsou Amíci zbytku světa pro smích, jak třeba ukázaly oba díly Borata. Na pláži vám tam vynadají, že jste "nahoře bez", protože zbytky původních bílých obyvatel (když nepočítám ty "rudé" před nimi ) s protestantskou tradicí ještě dodržují tradice a večer v baru nad pláží tancuje nahá tanečnice u tyče. Dokument nejdříve popisuje neutěšený stav a pak "mluvící hlavy" navrhují řešení. Nyní se to trochu překlápí do druhého extrému, že vám na talíř dají kus mrkve. V lepším případě jogurty, brokolice a cizrna. ()

Loooki 

všechny recenze uživatele

Cukor je smrť alebo nepindaj na Ameriku, že je tučná, ale sleduje čo dáš do úst aj tu v Europe. [priklad: spoločnosť lidl predáva detske piskoty so zložením: muka, vajcia, cukor. Nachvilu zmiznu z trhu, pridu s novym a krajsim obalom ale ich zlozenie je po novom muka, vajcia, glukozo-fruktozovy sirup]. ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama