Neil deGrasse Tyson zkoumá, jak civilizace ohrožuje pozemské ekosystémy, a navrhuje skvělou a lepší budoucnost, využijeme-li vědecké poznatky. (National Geographic)

Detak

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Před 30 lety jsem nastoupil na základní školu, přičemž celé mé studium ZŠ i SŠ mi bylo vysvětlováno, že Země je jedinou planetou ve vesmíru, kde je voda. Říkal jsem: "jak je to možný, jak to víte?". Dneska se ví, že voda je v nějaké podobě téměř na všech planetách a co víc, je i v mezihvězdném prostoru. Vedle toho mi je celý život nuceno, že Země je jedinou planetou ve vesmíru, kde je život. Ptal jsem se: "jako fakt? jak to víte, vy jste byli na všech ostatních planetách, abyste potvrdili, že tam život není?". Proto je pro mě neskutečně potěšující slyšet z popularizačního vysvětlování současných vědeckých znalostí o vesmíru, že život je nejen na asteroidech, které létají vesmírem a dopadají i na náš povrch, ale že tento život je schopen cestovat nejen na jiné planety, ale i do jiných galaxií. No konečně, chvála Satanovi, že vyvedl slepé ovečky z nevědomosti. Koho zajímá více současné vědění o inteligentním životě ve vesmíru, tomu doporučuji vědecký rozbor "kruhů v obilí" (ne, to není pohádka, to je solidní vědecká studie): https://www.youtube.com/watch?v=r4fIaT89R-w ()