Reklama

Reklama

Eat

Krátkometrážní / Experimentální
USA, 1963, 45 min

Režie:

Andy Warhol

Hrají:

Robert Indiana

Obsahy(1)

Dospělý muž jí houbu. Toť jediný děj dalšího z široké řady "antifilmů" kontroverzního umělce Andyho Warhola. (Sonick)

Recenze (14)

solskjaer 

všechny recenze uživatele

Stejně zvláštní film jako sám režisér tohoto unikátního snímku. ANdy Warhol natočil film, kdecelou dobu trvání filmu konzumuje osoba jablko nebo nějakou houbu. (nejspíš). Myslím si, žře kameraman snad ani nebyl, neboť Warhol častokrát ve svých filmech pouze položil kameru před objekt a prostě nechal ji zaplou viz. několikahodinový film EMPIRE. Ve svém díle EAT postavil kameru před svačícího muže a natočil spontání rekace při jídle, kdy se náš strávník občas zhoupne na židli na které sedí, občas si prohlédne sousto a někdy můžeme vidět jak si ho i pořádně vychutnává. Po chvíli jeho obličej oslní slunce a na rameno mu vleze kočka s kterou si bezprostředně hraje a směje se tomu. No vím, že Warhol byl divnej, ale tohle jsem nečekal.V umění byl dokonalý v režii přinejmenší podivný. ()

ash99 

všechny recenze uživatele

Som rád, že na tomto svete existujú aj takéto filmy. Pretože pri filme som sa nudil. Ale toto nebola obyčajná nuda. Bola skvelá. Aspoň som si všimol všelijaké "drobnosti" ako sú napríklad kreslo, obraz kvetiny = vlastne celú geniálnu práci s mizanscénou. A to celé bez vážnej myšlienky (alebo s predsa len nejakou vážnou alegóriou konzumácie a narábaním s vlastným osudom prostredníctvom porušovania jedného zo smrteľných hriechov ? ) ...Ale veď predsa, tu je to absolútne jedno ! Diky Andy. ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Já těm Warholovým filmům buď vůbec nerozumím nebo jim ani nejde rozumět. Prostě tři čtvrtě hodiny sledujeme borce jak jí houbu, houpe se při tom v křesle a v jedné scéně má kočku. Krása. Umění. Možná to má vyjadřovat pohrdání světem, možná to ukazuje naši uspěchanou dobu, ale podle mě to nejspíš neříká nic. Hvězdička za to, že si ten muž tu houbu fakt musel vychutnat. 1* ()

dwi 

všechny recenze uživatele

Ikona amerického pop-artu, Andy Warhol, nevyzdvihoval obrazy všednodenních věcí jen v umění výtvarném, ale banalitu stereotypu zanesl i do některých svých filmů. Kdysi dávno jsem viděl pětihodinový úmorný snímek Sleep, při jehož promítání zmizela drtivá část přítomného osazenstva. Pohled na spícího člověka v několika momentech překvapil, stále se však jednalo o naprosto banální situaci zachycenou na celuloid. Tuto techniku Warhol použil i při natáčení (zaplaťpánbůh) čtyřicetiminutového němého díla Eat. Ležérní muž na houpací židli pojídá po celou dobu houbu, příčemž jediné "rozptýlení" se skrývá v podobě kočky, která se párkrát usídlí na mužově rameni. Ohnisko se tedy soustřeďuje na obraz žvejkajícího chlapíka, příběh je naprosto potlačen. V mnohém mi tyto filmy připomínají uměleckou tvorbu Marcela Duchampa, přesněji jeho jednoduché ready-mades, o kterých taktéž můžeme spekulovat, zda se jedná či nejedná o umění. Pro obyčejného diváka snímek naprosto zbytečný, pro tyranizovaní bulimiček jako vyšité. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

-= Část tvorby budoucího pana pop-arta jsem zhlédl na výstavě s názvem 'Andy Warhol - Motion pictures' v pražské galerii Rudolfinum. Očividně někteří uživatelé nepochopili význam slov 'experimentální' či 'avantgardní umění', tudíž jsem se rozhodl počiny aspoň ohodnotit (více méně z uměleckého hlediska). =- Mně to přišlo jako příjemné pohlazení na duši -- a vám se nelíbila kočička? :) ()

Galerie (2)

Zajímavosti (1)

  • Zábery vo filme trvajú tak dlho, než v kamere dôjde film. (Biopler)

Reklama

Reklama