Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Drama
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Horor

Recenze (6 567)

plakát

Cuphead na scénu! - Pozor na ouško! (2022) (epizoda) 

Zatím jedna z těch lepších epizod, ale pořád platí to, co jsem psal ke každé mnou viděné - průměrné, nekreativní, zaměnitelné. Čas se u toho zabít sice dá a rychle to uteče, pro fandy hry a děcka možná super, ale nám ostatním to nemá co dát.

plakát

Cuphead na scénu! - Ribby a Croaks (2022) (epizoda) 

Takže to zopakuji ještě jednou a jestli i další epizody budou takové, tak to do nich budu jen kopírovat - průměrné, nekreativní, zaměnitelné. Čas se u toho zabít sice dá a rychle to uteče, pro fandy hry a děcka možná super, ale nám ostatním to nemá co dát. Slabé 3*

plakát

Cuphead na scénu! - Lahvička (2022) (epizoda) 

Skvělá a vtipná pointa, ale jinak je to podobně nenápadité, nekreativní a zaměnitelné jako přechozí epizoda. Mám pocit, že by to byl průměr i mezi tehdejšími groteskami. 3*

plakát

Cuphead na scénu! - Pekelný karneval (2022) (epizoda) 

Možná to chce být poctou animovaným groteskám z 30. let minulého století, možná to na ně jen odkazuje pouze proto, že to tak dělá i hra, podle které to je, parodii v tom nevidím, ale tak jako tak tomu chybí to zásadní, co by každá groteska měla mít - spousta humorných scén. A to teď myslím v objektivním slova smyslu, subjektivní je teď celkem zbytečný. Tady těch gagů jaksi moc není a jakákoli kreativita šla taky stranou. Hru moc neznám, jen vím, o co v ní zhruba jde a že má být strašně těžká na hraní, ale pilotní díl seriálu podle ní mě teda moc neoslovil. Slabé 3*

plakát

Projet-M (2014) 

Bohužel se mi povedlo sehnat jenom verzi s polským jednohlasým dabingem (což je na prd o to víc, že v pozadí byl originální francouzský zvuk a na ten zase neměli štěstí ostatní přede mnou, pravděpodobně), takže jsem měl sledování značně ztížené. Ale zkouknul jsem to i tak a musím uznat, že to má slušnou atmosféru, zpočátku i zajímavý vývin děje a určitý potenciál. Není to tak špatné, jak se může od pohledu zdát a dokonce mi tolik nevadily ani ty flashbacky, protože podle mě nebylo moc lepších míst, kam je vložit nebo jak líp popsat jejich minulost. Svůj potenciál to ale bohužel nenaplnilo, protože hned po úvodu začíná vše působit nahodile, i přes to, že to na sebe navazuje. A navzdory tomu, co všechno to rozjede, je z toho stejně jen depka z vesmírné lodě, ze které se čtveřice kosmonautů vůbec nemůže dostat. Proč se nesnaží mermomocí kontaktovat Zemi i přes to, co se na ní děje a místo toho všichni jen fňukají jsem nepobral, těch pár zvratů v ději sice nebylo špatných, ale celé to tak moc dává svůj nízký rozpočet, že to v nejzajímavější chvíli končí a co bylo dál se nikdy nedozvíme. Buď měli tvůrci rozehrát míň a soustředit se jen na tu psychologii (která je tu stejně dost slabá) v určité situaci, nebo svoji vizi měli dotáhnout do konce bez ohledu na to, jak to bude vizuálně vypadat. Stačil by pořádný scénář a bylo by. Takhle to působí jen jako celkem zajímavý pilot k nějakému seriálu, jenže seriál z toho nevznikl a žádný pilot to taky fakt není, takže to je prostě jen odfláknuté. A přitom své klady to má a bavilo mě to sledovat, takže je ten slabý výsledek o to smutnější. Btw, když už jsem to musel sledovat s tou polštinou, aspoň jsem se občas pobavil u toho, jak ten jejich jediný dabér bezemočně říkal taková sousloví jako "ljubim kulky" nebo "nejlepší drogy do domu" :D Lepší 2*

plakát

Muka neviňátek (1972) 

Tak jsem doufal, že když od Fulciho zase vyberu něco nebrakového, s minimem gore scén, že budu zase nadšený jako u Zvuků temna, ale jaksi se tak nestalo. Začátek to má naprosto skvělý, neskutečně atmosférický a taky celkem úchylný, ale pak z toho je celkem průměrná giallo detektivka, která sice má solidní filmařskou stránku, hezké prostředí sicilského venkova a pár zajímavých scén, ale díky přehnané délce a slabé zápletce prostě nemá šanci pořádně zaujmout a ani nějak víc zaujmout. Takže to pro mě postrádalo i silnější atmosféru a neměl jsem z toho takový zážitek, v jaký jsem doufal. Rozhodně to není špatné, jen tam je dost toho, co určitě šlo zlepšit. 3*

plakát

Smrt Ludvíka XIV. (2016) 

Mě si to teda získalo hodně, i přes to, že ty neustálé polocelky začnou být po čase až iritující a že to postrádá jakýkoli přesah nebo hlubší historické zpracování. Rozhodně to nesedne každému, skutečně je to celé dvě hodiny jen o tom, že Ludvík XIV. umírá a kamera skoro neopustí jeho lóže a ložnici, ani na filozofické dialogy to není zrovna bohaté, takže se u toho dost diváků bude nudit a někteří si to prospí od začátku až do konce a vlastně "o nic nepřijdou". Prostě je to jen pro úzký okruh diváků a to rozhodně nemyslím nijak špatně nebo nadřazeně vůči ostatním. Tohle je prostě Serrovo pojetí historického filmu - silně minimalistické zobrazování toho, co je teď a tady, s ústředním představitelem (tady Králem Slunce) a jeho nejbližšími, složené pouze z dialogů, co si řekli mezi sebou a vše mimo to není zrovna podstatné. Stylizované je to navíc jako renesanční obrazy, nikdo nemluví příliš nahlas, ani zde není žádné expresivní herectví, dialogy jsou celkem prosté, ale mají v sobě sílu přirozenosti a občas i hlubší vyznění (třeba když chce Ludvík XIV. poprvé dostat vodu), hudba hraje jen když je to potřeba a závěrečná smrt velkého vladaře je, ačkoli to bude znít blbě a jako oxymóron, minimalisticky velkolepá. A Léaud je v ústřední roli naprosto skvělý, i když toho moc nenapovídá a v poslední čtvrtině ani nenahýbá. Je to zvláštní film, kterému jde hlavně o vyvolání určitého pocitu a u mě se to skutečně povedlo. Jen by bylo fajn, kdyby si Serra zjistil, jak se modlí růženec, protože v jedné scéně se ho Ludvík XIV. modlí a vypadá to, no... dost nedůvěryhodně. Ale o historii růžence a jeho modlení vím prd, takže si tu možná zbytečně hraju na chytráka a špatně na tom nebylo nic. Nicméně už teď vím, že se na tu Serrovu zvláštní historickou fikci stoprocentně někdy podívám... 4*

plakát

Zóna soumraku (1983) 

PROLOG - Ten se mi ze všeho líbil asi nejvíc. Byl krátký, ale nenudil, dobře se mi na něj dívalo, pointu má vtipnou a na svou krátkou stopáž naprosto dostačující... Akorát teda nevím, kdo ho točil (4*) LANDIS - Na jednu stranu v tom Landis poznat je a dobré nápady to má, ale zase na druhou stranu, vyznění a pointa celého segmentu působí přesně tak, jak tu trefně napsal uživatel dobytek - "Rasismus je špatný, áno?" (2,5*) SPIELBERG - Dlouhou dobu jsem nevěděl, jestli se mi tenhle remake Kick The Can líbí nebo ne. A vlastně to nevím doteď. Na jednu stranu to má scénář, ve kterém se snad úplně všechno děje jen z vůle scénáristy a na zobrazení depresivního života v domově důchodců to z vysoka kašle (přičemž v orginálu tohle zobrazené je a díky všemu tak vynikne), takže to vypadá jak od béčkové verze Spielberga Rona Howarda, ale zase na druhou stranu to má lepší zakončení a pointu, ve které to poselství, že věk je jen číslo, vyzní mnohem líp. Tož nevím, asi průměr, po filmařské a herecké stránce to má Spielberg tradičně slušné. (3*) DANTE - Začne to naprosto skvěle a taky nejasně v tom, o remake jaké povídky z Twilight Zone se bude jednat, jenže jak hlavní postava dorazí do toho domu, jde to celé do háje. Asi to mělo být vtipné, ale mě to spíš přišla jako dehonestace originálu, ze kterého Dante udělal strašnou kravinu. (2*) MILLER - Po křídle letadla už naštěstí nepochoduje potomek opičáka a retardovaného eskymáka, ale příšera, co jako příšera skutečně vypadá, což je jenom dobře. A dobré taky je, že pasažéři letadla nejsou jen křoví, jako tomu bylo v originále. Jenže si nemůžu pomoct, ale Millerův akční styl režírování mi do toho námětu moc neseděl a díky tomu mi tolik nesedl ani tenhle segment. Verze ze Simpsonových u mě pořád vyhrává na celé čáře, ale i tak si myslím, že se ten remake povedl víc než originál. A není to jen mnohem líp vypadající příšerou, ale taky tím, že ta pointa vynikne značně víc. (3*) CELKOVÉ HODNOCENÍ - Je to dost průměrná antologie, která originální Twilight Zone sahá sotva po kotníky, nicméně kromě jedné nové povídky je z těch tří remakových jen jedna, která je lepší než originál (a to taky kvůli tomu, že originál strašně zestárl) a ty zbylé dvě se jejich kvalitám ani nepřibližují. Ale bylo zajímavé vidět jejich osmdesátkové podání, i když mě můj největší favorit celkem zklamal... 3*

plakát

Neúplné zatmění (1982) 

Mám pocit, že skoro nikdo jiný než Jireš tyhle témata vážných, nevyléčitelných nemocí či postižení točit nemůže, protože v tom na rozdíl od všech ostatních dokáže rozehrát tolik dalších témat, že se to stěžejní téma pomalu stává až druhořadým. Navíc je to opravdu psychologické, plné geniálních filmařských nápadů (už třeba jen tím nápaditým zobrazováním jejího nového vnímání světa), přirozeně silných scén s minimem jakéhokoli vydírání, ke kterému by se celý film mohl naprosto jednoduše upnout a zajímavých témat je tu skutečně spousta, třeba o jiném vnímání světa i při fungování všech pěti smyslů nebo taky o tom, že je každý člověk jiný a každý jinak uvažuje, ale máme tu i touhu po svobodě, rebelování proti přehnaně přísné ošetřovatelce (které nemůže nepřipomenout ošetřovatelku z Přeletu nad kukaččím hnízdem, ale na rozdíl od Formanovy klasiky to není ani chvíli žádný cílený kalkul), touhu po tom, aby svět člověku porozuměl, ale taky touhu po pomstě za zničení života, která ale vede k překvapivému odpuštění a smíření se současnou životní situací. A to celé trvá 77 minut a nestačím se divit, že toho tolik stihl Jireš do takové stopáže dostatečně a nosně vecpat. Navíc tady mi snad poprvé plně sedl i jeho osobitý styl, který jsem párkrát překousl už i jinde, ale nikdy jsem se s ním "nesmířil" tolik, jako tady. Navíc to má naprosto úžasný plakát. Bych dal klidně i plný počet, ale to by v budově internátní školy pro zrakově postižené neměli mít volně přístupný balkón s chybějícím plotem, který je dokonce v nejvyšším patře (!!! - ale možná to byla skrytá satira na stav takových komunistických ústavů, jenže i tak to svojí nelogičností bije až moc do očí, zvlášť, když ten balkón za poměrně dlouhou dobu nikdo neopraví) a závěr by taky musel mít povedenější, protože jsem neustále čekal, že se konečně pomstí svojí sestře (která je asi jednou z nejzápornějších postav všech československých filmů), ale místo toho to uspěchaně došlo k určitému smíření s "novým životem" a přitom tomu smíření nebylo věnováno hlubší propracování. Ale jinak skvělý film a neskutečně příjemné překvapení. Silné 4*

plakát

Der Schüler Gerber (1981) (TV film) 

Je to celkem průměrné snad po všech stránkách, ale nemůžu říct, že by si mě to nezískalo. Do situace Gerbera jsem se dokázal vžít, na svoji maturitu jsem při tom zavzpomínal taky a tím pádem to pro mě mělo i něco navíc, co bych tam jinak ani neviděl, nebo teda spíš neprocítil. Tomu stresu jsem rozuměl především, protože ani pro mě to nebyla procházka růžovou zahradou a při jedné zkoušce jsem byl tak nervní, že jsem si vůbec nebyl jistý, zda jsem ji dal, takže jsem chápal Gerbera i při silném zklamání z těch zkoušek, nehledě na to, že výsledek ještě neznal. SPOILER Závěr se sebevraždou mi sice přišel krapet přehnaný, ale nemyslím si, že by byl samoúčelný - bylo toho na něj prostě moc a tohle byla poslední kapka před "zešílením", zvlášť, když měl takového učitele jakého měl. KONEC SPOILERU. Takže si mě to opravdu získalo už jen kvůli temněji podanému tématu, ale víc jak tři tomu stejně dát nemůžu. Ono to všechno tkví v tom, co jsem psal už v první větě - průměrný to totiž má i scénář, který zobrazuje a pracuje jen s "nezbytně nutným", ale o nějakou hlubší psychologii a větší rozvinutí tématu se bohužel nepokouší, takže to celé jede jen na půl plynu. Ale i tak u mě kladné dojmy lehce převažují nad těmi zápornými, takže ty silné tři jsou určitě zasloužené. Silné 3*

Reklama

Reklama