Obsahy(1)
Sweatshop je pejorativní označení pro podnik s nepřijatelnými pracovními podmínkami. Tři mladí norští módní bloggeři byli vyslání do jednoho takového sweatshopu v Kambodži. Brzy na vlastní kůži poznávají každodenní život zaměstnanců místní textilky a zjišťují, že jejich pracovní i životní podmínky jsou mnohem horší, než si kdy tito fashion bloggeři dokázali představit, a že konečná cena oblečení v Norsku je mnohdy několikanásobně vyšší než měsíční plat místních pracovníků.
Za projektem stojí norský deník Aftenposten, na jehož webu jsou všechny čtyři epizody dostupné s anglickými titulky. Pořad vzbudil ohlasy v médiích po celém světě a vyvolal diskusi mimo jiné i v norském parlamentu. Zúčastnění bloggeři se po návratu do Norska stali aktivisty, bojujícími za zlepšení podmínek zaměstnanců sweatshopů, které velcí dodavatelé oblečení stále přehlížejí. (skrblik007)
(více)Recenze (12)
Protagonisty téhle reality show nelze prakticky z nějaké zabedněnosti vinit. Když lidi žijí v bublině, strašně těžko můžou dohlédnout za její okraj. Aby se z tohoto stavu mohli nějak vymanit, musí ta bublina nejprve splasknout. A proto palec nahoru deníku Aftenposten, který tuhle norskou fashion bublinu nechal prasknout velmi důmyslným a senzačním způsobem. ()
Dost užitečný projekt - ve smyslu uvědomování si reality současného světa. Díval jsem se na to s dcerou a po skončení jsme diskutovali, co se světem. Má dost realistický pohled. Recenze: http://denikreferendum.cz/clanek/19651-kterak-norska-barbie-a-jeji-kamaradi-o-naivitu-v-kambodzi-prisli ()
Pošlete tři zhýčkané a rozmazlené puberťáky a sledujte, jak jsou zmožení po dvouhodinové práci. Na dokument jsem byla hodně zvědavá, námět super a zobrazená realita je mrazivá, ale čekala jsem, že se mě to dotkne víc. Tak nějak mi to nepřineslo nic nového, neukázalo mi to nic, co by mi vyrazilo dech. ()
Líbila se mi Ludvigova věta, kdy řikal, že všichni víme, že život těhle lidí asi neni nic moc, ale pořádně si to uvědomíš, až když to vidíš, případně zažiješ na vlastní kůži. Nicméně mam takovýho tušáka, že realita bude skutečně ještě mnohem horší. Obzvlášť když jim bylo řečeno, že na spoustu pracovišť je nepřijali. ()
Troch "fasion bloggerov" poslu do Kambodze, aby si vyskusali pracovat v miestnej odevnej tovarni. Cely serial je mozne sledovat tu: http://www.aftenposten.no/webtv/SWEATSHOP-ep-1---How-many-will-die-here-every-year-7800843.html ()
Galerie (2)
Photo © SRF
Reklama