Režie:
Adilchan JeržanovKamera:
Ajdar ŠaripovHrají:
Dinara Baktybaeva, Kuandyk Dyussembaev, Nurbek Mukushev, Teoman Khos, Jerken Gubašev, Adema YerzhanovaObsahy(1)
Po smrti otce je Saltanat nucena vykoupit rodinné dluhy a matčino hrozící vězení svou počestností. Po boku oddaného ctitele a přítele z dětství se vydává do velkoměsta, kde má být milým strýčkem prodána solventnímu ženichovi. Vynucený morální ústupek ale situaci nezachrání a jenom Saltanat i jejího věrného rytíře staví do čím dál bezvýchodnější situace. Epický příběh o neposkvrněné lásce jako jediné hodnotě ve světě posedlém mamonem a mocí. (MFF Karlovy Vary)
(více)Recenze (5)
Jak je krásné být mladý a čistý! Ale zkuste si čistotu duše udržet... Co je štěstí? Příběh o tom, že peníze nakonec dělají z lidí svině a že rodiče kvůli penězům dokážou své děti dohnat do neštěstí. Postupně. Nenápadně. A najednou sklapne past. Pro mě silný příběh. Ačkoli se odehrává v Kazachstánu, je pro českou současnost velmi aktuální. Je vlastně nadčasový. Nádherná hudba! ()
Krásná holka a platonicky do ní zamilovaný dobrák versus krutost a faleš povrchní tváře rozvojového Kazachstánu, kde o životě (a smrti) lidí rozhodují ti bohatší - klidně sociopati s provizorním kanceláří (stanem) na poušti. Film zajímavý zkoumáním prostředí a interakce postav s ním, jejich cest řešení životních otázek v něm. S průběžnou jemnou romantickou linkou. Filmařsky zručně, s hezkou kompozicí vyjadrující aktuální náladu postav. Ale divácké emoce nečekejte. [Cannes] ()
Pomalý, zdrženlivý film sledující dívku s ochráncem jdoucí za solventním ženichem, kterého nenacházejí.(50%) ()
Slušná romantika s pohledem do Kazachstánu, jak to tam chodí 😉 v duchu festivalu. Mohu doporučit, byť jsem nebyla úplně nadšená. Příběh měl očekávatelný děj, žádné překvapení. Pár pěkných okamžiků, například vyznání lásky milého Saltanat 😊 ()
Pro mě jeden ze slabších filmů MFF Karlovy Vary 2018, který mě však zaujal zcela jinak, než měli autoři v úmyslu - jednalo se o možnost nahlédnout do kultury Kazachstánu, který přecijen ve filmovém průmyslu není nijak výrazný. Charaktery postav jsou čitelné a člověk předem očekává, jak a co udělají, ale právě atmosféra a podtext nadřazenosti mužů jsou na filmu tím zajímavým. ()